Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 28 Мар 2024, 11:27

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 30 мнения ] 
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 16 Ное 2015, 16:03 
Offline
любител

Регистриран на: 27 Апр 2015, 08:49
Мнения: 53
Местоположение: Свищов
Колеги моля помагайте имам Mazda premacy 2.0DITD 101k, проблема почна преди около месец и половина всяка сутрин не пали за около 5-10 минути, и след това от четвърт оборот и работи цял ден сякаш нищо не е било, и така 2 седмици подред. Дадох я на един майстор и вече един месец не може да каже какво и е.
1. Проверени са свещите и всичко е наред не е от тях.
2. След това каза че е от датчика за високо налягане на горивото, смени ги с други оказа се че не е това. Отвъртал е дюзите и помпата хвърля гориво и ми каза че не е помпа.
3. След това каза че е счупен датчика на коляновия вал където отброявал импулсите, сменихме го и пак така.
4.После каза че е от компютъра на мотора и от това не е.
Сега ми разправя нещо някакъв брояч......
Така като гледам и той не знае какво е, нещата които съм написал са по негови думи.
Моля ако някой се сблъсквал с подобен проблем или знае от какво може да е да пише.
Мисля да го чакам още 2-3 дена и след това да карам колата до оторизиран сервиз във В.Търново, от Свищов съм и никой тука не може да ми направи диагностика, защото нямат такава букса.
Ако някой може да помогне много ще съм благодарен.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 17 Ное 2015, 05:49 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 16 Яну 2014, 16:54
Мнения: 288
Местоположение: София
Колега, пробвай да почистиш контактите на релето на SPV клапана в кутията с бушоните под капака (ориентировъчно е № 21 на картинката)


Прикачени файлове:
Denso.Injection.Pump.System.png
Denso.Injection.Pump.System.png [ 219.15 KiB | Прегледано 17947 пъти ]

_________________
Mazda Premacy 1.8i / 2002
Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 24 Ное 2015, 20:35 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 27 Апр 2015, 08:49
Мнения: 53
Местоположение: Свищов
Казах на "майстора" гледал е релето не е от това. Петък каза че е готова пали няма грешка събота и неделя я карам няма проблем и понеделник сутрин не ще да пали.Явно нищо не е направил събота и неделя беше топло сутрин, а понеделника студено, не знам дали това има значение. Казах му да дойде и ако може да я запали и да я карам на сервиз на мазда че то няма оправия с него. Дойде и пробва на скорост да я запали, вече един ден не може да я запали не знам какво да го правя. Занесах му работеща кола сега не мога да си я взема.
От какво може да не пали дори и на бутане (скорост). Благодаря ви.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 25 Ное 2015, 08:24 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 27 Май 2008, 18:12
Мнения: 4819
Местоположение: АБСУРДИСТАН
skype: тел № 0889410450
daka_delpiero написа:
Казах на "майстора" гледал е релето не е от това.

То с "гледане" не се оправя релето, иска си разглобяване и почистване на контактите му .
Пробвайте ако трябва и с друго реле и ако положението е пак същото, изобщо не ходи в сервиз на Мазда, :D там ще ти предложат смяна на помпата, срещу скромните 2-3000 лева .

_________________
Гънките на мозъка по принцип са невидими, но когато липсват си личи .


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 02 Дек 2015, 17:22 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 27 Апр 2015, 08:49
Мнения: 53
Местоположение: Свищов
Ситуацията е същата колата все още не иска да запали, сега "майстора" казва че е помпата, в което вече се съмнявам в неговите думи. Звънях до сервиза на Мазда във В.Търново и обясних симптомите и оттам ми казаха, че нищи не могат да направят могат да видят на компютър мазди след 2005г. и най вероятно проблема е в помпата. Казаха че могат само да свалят помпата и да я пратят на диагностика препоръчаха ми сервиз на Бош в Пловдив и още едно място около Шумен,защото там имат техника и могат да я центроват помпата ако е необходимо. От Свищов съм и малко ми е далече, звъннях до Бош Плевен и другата седмица ми казаха да я закарам. Има ли някой впечетление от тяхната работа и дали ще ми свършат такава.
Или ако знаете добър майстор който разбира от примасита да ми препоръчате, че като кажа каква кола имам и всички вдигат ръце и викат те всички едни сложни....
Вече съм 2 месеца без кола и откачам първа ми е, не разбирам затова питам. Взех защото ми се роди дъщеря и ми трябва за превоз, а сега съм с вързани ръце.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 03 Дек 2015, 09:08 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 27 Май 2008, 18:12
Мнения: 4819
Местоположение: АБСУРДИСТАН
skype: тел № 0889410450
Като гледам на къде вървят нещата, накрая ще смениш и помпата и ще се окаже, че и новата не работи . :)
Ако в точка 2 от първия пост, под "клапана за високо налягане" имаш в предвид SPV клапана, който е завит на разпределителната глава на помпата отгоре и се завива с ключ № 38, връщай си стария клапан на колата, сложи едно "мостче" на двете крайни крачета (тези откъм калника) на релето под № 21 от схемата по горе и пробвай да запалиш .
Ако запали, изобщо не я гаси, а ми звънни по телефона (има го в аватара ми) да ти кажа какво да правиш от там нататък,ако не запали и така, пак може да звъннеш, да ти кажа къде да я докараш с пътна помощ .

_________________
Гънките на мозъка по принцип са невидими, но когато липсват си личи .


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 03 Дек 2015, 09:53 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 27 Апр 2015, 08:49
Мнения: 53
Местоположение: Свищов
Мерси колега трябва да отида на място при въпросния майстор и тези операции да ги направи пред мен, защото каза че е проверявал въпросното реле и всичко било ок, ама аз не му имам много вяра вече.
После ще звънна. Благодаря!


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 05 Дек 2015, 10:10 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 27 Апр 2015, 08:49
Мнения: 53
Местоположение: Свищов
Колеги колата след 2 месеца мъка запали благодарение на колегата martod. Проблема беше в релето, но моя "майстор" беше твърде твърдоглав да направи това което сте написали и все ми викаше че го е пробвал и не е от това. От цял Свищов "разбирачи" викат че тея мазди са едни сложни и трудно се оправят и по добре да я закрепям и продавам. Радвам се че има такъв форум иначе незнам какво щях да правя. Благодарсности на всички. :)


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 05 Дек 2015, 20:36 
Offline
фанатик
Аватар
2014 Peugeot 505

Регистриран на: 14 Фев 2008, 20:44
Мнения: 9184
Добър ден :smoke:

_________________
Мазда 323 f BG 1.6 1991 ex
Мазда 323 f BA 1.5 1995 ex
Мазда Premacy 1.8 2001 ex
Мазда 5 2.0 2006 ex
Мазда 6 GH 1.8 2009 ех
Мазда..?????


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 20 Дек 2015, 12:04 
Offline
фанатик
Аватар
1995 Mazda 626

Регистриран на: 07 Яну 2009, 15:52
Мнения: 2947
Местоположение: Костенец
skype: rally86
Да толкова месеци мъки а човека ти я направи без да вижда колата :D

_________________

0888066013 0878651662


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 20 Дек 2015, 15:51 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 27 Май 2008, 18:12
Мнения: 4819
Местоположение: АБСУРДИСТАН
skype: тел № 0889410450
rally86 написа:
Да толкова месеци мъки а човека ти я направи без да вижда колата :D

Ти мани, ами още я правим . :lol: Току що приключихме дълъг телефонен разговор, за неработещата стрелка за температура и менене на оборотите .
След обстойно проучване, мисля че стигнахме до причината, но нека колегата първо си върне неговия компютър на колата и да каже дали се е получило . :)
Лошото е, че трябва пак да ходи при майстора, дето му е взел 150 лв. за да не му оправи колата, а да я развали още повече . #-o

_________________
Гънките на мозъка по принцип са невидими, но когато липсват си личи .


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 20 Дек 2015, 19:14 
Offline
фанатик
Аватар
2007 Mazda 6

Регистриран на: 03 Ное 2014, 13:09
Мнения: 2160
Местоположение: селянин в София
martod написа:
Ти мани, ами още я правим . :lol: Току що приключихме дълъг телефонен разговор, за неработещата стрелка за температура и менене на оборотите .

Колко чини импулсът, на тоз твоя телефон на чудесата, се питам :P
Да ти пратя едно хендсфри, ако нямаш...така ще дигнеш КПД то двойно-хем ще разглабяш, хем ще консултираш :lol:

_________________
Глупостта не е предимство.
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.

... .. -.-. | - .-. .- -. ... .. - | --. .-.. --- .-. .. .- | -- ..- -. -.. ..
2007 Mazda 6 GY 2.0 with LPG


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 21 Дек 2015, 11:53 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 27 Апр 2015, 08:49
Мнения: 53
Местоположение: Свищов
Ще му я водя другата седмица да минат празниците, че като го знам какъв е пак нещо ще обърка и трябва да му седя на главата да видя че прави всичко както трябва. За едно реле ми развали колата и каза че няма кой да я оправи обиколил цял Свищов и на компютър я качвал и заключението с другите "специалисти" е ГНП, само че не ми става ясно как са я диагностирали като колата не е палела и нямат букси за такава кола, защото преди няколко месеца питах из целия град?
Иначе евала и респект на Martod, че по телефона успя да ми оправи колата и му отнемам от ценното време да се занимава с моите глупости. Когато ми се наложи да мине през Пловдив лично ще мина да му благодаря и почерпя :)


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 28 Дек 2015, 12:52 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 27 Апр 2015, 08:49
Мнения: 53
Местоположение: Свищов
Днес я заведох при друг майстор и ми сложи моя компютър на колата, но проблема с стрелката на температурата остана и нямаше никаква промяна. Със закачен датчик на температурата на блока на двигателя при запалване вдига обороти на 2500 оборота за около 6-7 секунди и след това спадат на сравнително високи 1200 и непомръдване на стрелката за температура на таблото. При откачен датчик пали нормално обороти около 1000-1100 и след това стоят на 900 и в стрелката няма живот.
Имате ли представа какво може да е разбутал "майстора" за да мога да го оправя и дали ако отида на бош сервиз в плевен дали ще ми разчете грешката. С ABS отчитане на грешки ми даде 64, но никъде не мога да намеря какво означава. Ще се радвам на някой съвет.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 28 Дек 2015, 16:59 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 27 Май 2008, 18:12
Мнения: 4819
Местоположение: АБСУРДИСТАН
skype: тел № 0889410450
Ами освен да ти е дефектирал температурния датчик, ама това пък няма как да стане от седене . :)
Ти не спомена ли по телефона, че ти липсва позиция TEN или GND на диагностичната букса, как я направи тази диагностика .

_________________
Гънките на мозъка по принцип са невидими, но когато липсват си личи .


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 28 Дек 2015, 22:36 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 27 Апр 2015, 08:49
Мнения: 53
Местоположение: Свищов
Прикачени файлове:
10.png
10.png [ 5.72 KiB | Прегледано 17565 пъти ]
Понеже винаги се казва че има много информация по проблема с риск да повторя някой ще обясня блинк диагнозата.
"Окъсяването се прави между TBS и маса на купето или на диагностичния куплунг(TBS-GND). А- и Б+ е мястото на диода ако ползвате него.
ИзображениеИзображение

Подава се контакт и се следи блинк кода на крушката на ABS-а на таблото. Чете се стандартно: дълъг сигнал-десетици ,къси -единици.
Пример за 12:
Изображение"


Направих го така само че без диода не помня къде четох че може само мост на TBS-GND и като дам на контакт abs лампата започна да мига и да отчита грешки поне 5 пъти гледах да видя дали е едно и също. 6 дълги и 4 къси. Има ли смисъл да ходя на диагностика или да пробвам да сменя датчика, хрумна ми че може да е от него, но както викаш от седене как може да се развали на други места срещнах че много рядко може да се развали.
Компютъра го смени монтьор на телевизори :D защото разбира от платки, до неговия сервиз е най - добрия в града жичкаджия, но каза че не се наема да я прави защото нямал кабел да я закачи и да го насочи. Дилемата остава незнам какво е бутал въпросния "майтор" ама е разбазикал всичко по нея, даже забелязах и няколко дена след като я земах че мигат и лампите за airbag, мисля че е седалката до шофьора, някой като седне тогава започват да мигат жълтата свети постоянно, а червената мисля че отброява отново код за грешка, защото имаше дълги и къси премигвания.
Така че още се боря ще съм благодарен за всякакъв съвет.
P.S. Вече трябва да и науча всичко на колата, че ме е страх да ходя на сервиз :D


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 29 Дек 2015, 02:00 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 16 Яну 2014, 16:54
Мнения: 288
Местоположение: София
Колега, по описания от тебе начин се прави диагностика само на ABS системата, която дава двуцифрени кодове за грешки.
Диагностиката на двигателя се прави по друг начин - както е на картинката с волтметъра по-долу (или с Check Engine индикатора, ако имаш такъв). И тук кодовете вече трябва да са четирицифрени.
А на другата картинка са дадени описанията на изводите на диагностичната букса под капака на нашите Мазди.

Преди да направиш диагностиката, занули горкото ЕКУ (че кой знае каква каша му е в главата след подвизите на местните майстори...), като:
- махнеш минус клемата на акумулатора
- натиснеш педала на спирачката за 20 секунди
- след 10-на минути слагаш клемата
- палиш двигателя без да докосваш газта и го оставяш 10-на минути да загрее и да си събере изходните данни от датчиците

После изгаси двигателя, диагностирай кодовете за грешки и ги дай тука, за да помислим...


Прикачени файлове:
Premacy.Diagnostics.png
Premacy.Diagnostics.png [ 289.42 KiB | Прегледано 17551 пъти ]
Mazda.17-pin.DLC.png
Mazda.17-pin.DLC.png [ 108.15 KiB | Прегледано 17551 пъти ]

_________________
Mazda Premacy 1.8i / 2002
Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 29 Дек 2015, 07:26 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 27 Апр 2015, 08:49
Мнения: 53
Местоположение: Свищов
Прикачени файлове:
Clipboard01.jpg
Clipboard01.jpg [ 120.62 KiB | Прегледано 17531 пъти ]
Проблема е че няма пластина на FEN и не съм на ти с електрониката и незнам мога ли да ползвам нещо друго прилгам снимана буксата за да помогнете. И с диагностиката с диод не успях защото не знаех кой друг пин мога да използвам.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 30 Дек 2015, 00:32 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 01 Фев 2014, 15:30
Мнения: 156
Местоположение: Кюстендил
daka_delpiero написа:
Прикачени файлове:
Прикачения файл Clipboard01.jpg вече е недостъпен
Проблема е че няма пластина на FEN и не съм на ти с електрониката и незнам мога ли да ползвам нещо друго прилгам снимана буксата за да помогнете. И с диагностиката с диод не успях защото не знаех кой друг пин мога да използвам.


Прикачени файлове:
diagram.png
diagram.png [ 57.38 KiB | Прегледано 17516 пъти ]


Правиш мост между TEN и GND даваш на контакт и другото ще ти го каже лампата за подгрева под формата на четирицифрени кодове. :)

_________________
MAZDA 323 F DITD 90


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 30 Дек 2015, 08:25 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 27 Май 2008, 18:12
Мнения: 4819
Местоположение: АБСУРДИСТАН
skype: тел № 0889410450
slavimazda написа:

Правиш мост между TEN и GND даваш на контакт и другото ще ти го каже лампата за подгрева под формата на четирицифрени кодове. :)
Работата е там, че при него няма пластина и на ТЕN, аз за това по горе се учудих как изобщо е правил някаква диагностика, :) защото по принцип тези които я нямат тази пластина нямат и още куп други, но при него пък има TBS, за това е успял да направи диагностика на АБС-а .

_________________
Гънките на мозъка по принцип са невидими, но когато липсват си личи .


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 30 Дек 2015, 09:35 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 01 Фев 2014, 15:30
Мнения: 156
Местоположение: Кюстендил
Напълно липсва или само малко е счупена :?: (така поне ми изглежда на снимката )

_________________
MAZDA 323 F DITD 90


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 02 Яну 2016, 11:47 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 27 Апр 2015, 08:49
Мнения: 53
Местоположение: Свищов
За много години първо живи и здрави :). Тази сутрин пробвах метода на slvimazda замостих TEN и GND и почна лампичката за подгряване да отброява грешки, Първо направих това което MazDa UseR, беше написал - откачих минусовата клема на акумолатора след това натиснах спирачката за 20 - 30 сек. и след десет минути запалих колата да загрее 15 минути и след това направих диагностиката. Аз го разчитам като грешка 1649, но може и да греша имам и клип да го видите и да обсъдим като разгадаем грешката на къде да ме насочи.

https://www.youtube.com/watch?v=Spv_tS6 ... e=youtu.be

Друго нещо което забеляах като върнахме моя компютър е ,че при откачен датчик на температурата перките въртят постоянно - със другия компютър не правеше така, а при закачен датчик и при двата вдига обороти на 2500 за 5-6 сек. и после смъква на 1200.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 02 Яну 2016, 14:51 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 27 Май 2008, 18:12
Мнения: 4819
Местоположение: АБСУРДИСТАН
skype: тел № 0889410450
daka_delpiero написа:
За много години първо живи и здрави :). Тази сутрин пробвах метода на slvimazda замостих TEN и GND и почна лампичката за подгряване да отброява грешки, Първо направих това което MazDa UseR, беше написал - откачих минусовата клема на акумолатора след това натиснах спирачката за 20 - 30 сек. и след десет минути запалих колата да загрее 15 минути и след това направих диагностиката. Аз го разчитам като грешка 1649, но може и да греша имам и клип да го видите и да обсъдим като разгадаем грешката на къде да ме насочи.

https://www.youtube.com/watch?v=Spv_tS6 ... e=youtu.be

Друго нещо което забеляах като върнахме моя компютър е ,че при откачен датчик на температурата перките въртят постоянно - със другия компютър не правеше така, а при закачен датчик и при двата вдига обороти на 2500 за 5-6 сек. и после смъква на 1200.

Ами то това си е метода за самодиагностика, ама ти по телефона спомена че нямаш пин на TEN позицията . :)
Дава ти, че нямаш комуникация между ЕКУ-то и ЕПРОМА на помпата, виж го този твоя майстор дали не е разкачил буксата на ЕПРОМ-а и да е забравил да си я закачи, черна кутийка колкото кибрит горе долу е, на предния край на помпата, откъм радиатора .
Другия вариант е, да ти е прецакал компютъра . :(

_________________
Гънките на мозъка по принцип са невидими, но когато липсват си личи .


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 02 Яну 2016, 16:34 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 27 Апр 2015, 08:49
Мнения: 53
Местоположение: Свищов
На FEN нямам пин, но сигурно аз съм се объркал защото са все нови неща за мен. Това мога ли аз да го направя или ще трябва нещо да се сваля и да го търся "всеможещия майстор". Но и при 2 компютъра прави едно и също само на моя виждам разлика като откачена букса на температурата перките работят постоянно, или просто и 2 компютъра е прецакъл. Телевизионния който сменя чипа на имобилайзера от единия на другия компютър каза че не вижда нищо друго което е бутал по платката. Да не е разбутал настройки на компютъра знам че има някакъв китайски софтуер и се чудя дали не е това. Иначе има ли смисъл да сменям температурния датчик или да търся тази букса и дано да е от нея :(


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 02 Яну 2016, 23:31 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 16 Яну 2014, 16:54
Мнения: 288
Местоположение: София
Колега, погледни горе на картинката в първия ми пост: под № 12 е т.н. EPROM на помпата (чип за управлението й). От неговия конектор излизат кабели, които се връзват с компютъра за управлението на двигателя (PCM). Ти трябва да провериш дали конекторите и самите кабели са наред, защото грешката указва на липса на комуникация между компютъра и модула за управлението на помпата. Заради тази грешка P1649, колата влиза в авариен режим и имаш проблеми със стартирането на двигателя, с оборотите и празния ход, с липсата на мощност и вероятно черен пушек отзад...

На картинката са показани конекторите и какви връзки трябва да провериш...


Прикачени файлове:
DTC P1649.png
DTC P1649.png [ 274.83 KiB | Прегледано 17417 пъти ]

_________________
Mazda Premacy 1.8i / 2002
Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 03 Яну 2016, 09:45 
Offline
фанатик
Аватар
1995 Mazda 626

Регистриран на: 07 Яну 2009, 15:52
Мнения: 2947
Местоположение: Костенец
skype: rally86
Само да питам новият компютър със същите кодове и цифри ли е като стария?

_________________

0888066013 0878651662


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 03 Яну 2016, 14:01 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 27 Апр 2015, 08:49
Мнения: 53
Местоположение: Свищов
Не съм ги виждал двата заедно и незнам дали съвпадат номерата, знам само че го вехме втора ръка от мазда 323 същия мотор и коне. Последния койтпо ми върна стария компютър каза че номерата били същите, но това са по негови думи.

Иначе как мога да проверя кабелите дали дават сигнал до компютъра, днес набързо видях къде е тази букса на ЕPROMA и беше закачена, не можах да я откача да видя да не е нещо вкарана не както трябва, защото в Свищов днеска е кучи студ :).
От споменатите възможни проблеми като влиза в авариен режим - пали нормално от раз но вдига оборотите за кратко и ги смъква на 1200, на празен ход оборотите остават постоянни но високи, не усещам никакви проблеми с мощноста върви както по рано, отзад пуши нормално без никакъв дим.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 05 Яну 2016, 06:18 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 16 Яну 2014, 16:54
Мнения: 288
Местоположение: София
Колега, при запален двигател или в движение мига ли ти индикатора за свещите (това при теб е Check Engine)?
А режима e по-правилно да се нарече безопасен (fail-safe). Когато се установи някаква грешка, предполагаща безопасен режим на работа на двигателя, тогава компютъра отебава реалните данни от датчиците и въвежда стандартни стойности с цел максимална защита. Напр. въвежда температура на антифриза - 0 градуса (студен двигател), за да осигури работата му и при най-студени условия, а от друга страна - активира охлаждащия вентилатор да върти постоянно, за да предотврати евентуално прегряване. Сам разбираш, че когато зорлем е набутана температура 0 градуса, няма как стрелката да ти мръдне нагоре въобще...
По-важното сега е да се разбере кое предизвиква този безопасен режим, защото същите данни се въвеждат и при прецакан датчик на температурата на двигателя. Но тогава диагностиката трябва да даде грешка на датчика, а при тебе няма такава. И освен това поведението на колата при закачен и разкачен датчик се различава, което означава, че той най-вероятно е жив...
Освен проверка на кабелите и конекторите на EPROM-а, вземи огледай всички други конектори към датчици, които виждаш под капака, вади ги един по един и пак ги забучвай, окърши малко всички кабели, виж дали няма някъде празна букса и т.н.
(и вземи питай твоя майстор да не е бъзикал нещо по управляващия модул на помпата и по PCM-а с китайския си софтуер...)

_________________
Mazda Premacy 1.8i / 2002


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 11 Фев 2016, 10:40 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 27 Апр 2015, 08:49
Мнения: 53
Местоположение: Свищов
Малко ъпдейт на информацията - въпросния "майстор" обеща да си оправи каквото е бутал и след това 2 седмици не ми вдига телефона и не ми дава информация какво е правил. Явно ще стане по трудния начин...
Вчера имах път към Плевен и минах през BOSCH за диагностика, закачи някакъв уред за подаване на различно съпротивление или поне така мисля не съм специалист към кабела за датчика на температутара и на компютъра излезе че подава температура -32 градуса, обясни ми и показа на компютъра че каквото и съпротивление да дава температирите остават минусови. Каза ми на максимум късо където трябва да показва + 140 градуса излиза -24. По негово заключение някаде по веригата е сложено съпротивление за да може да лъже компютър а за температурата. Иначе при само откачен датчик показва както каза колегата MazDa UseR 0 градуса температура и перките въртят постоянно( fail - safe режим).
Въпроса ми е ако някой има идея къде може да е сложил това съпротивление, ако мога аз да оправя нещата.
Въпросния "майстор" ще се търси докрай да си оправя бакиите, но незнам колко време ще отнеме.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 26 Фев 2016, 11:05 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 27 Апр 2015, 08:49
Мнения: 53
Местоположение: Свищов
В крайна сметка се оказа скъсан кафяв кабел на температурния датчик и от това компютъра сменя всички настройки. Оправихме го и сега колата се нормализира първите един-два дена придърпваше и изкарваше черен дим, след консултация с martod каза да я покарам 2-3 дена докато влезе в нормален режим и да се изчисти нагарите от предния режим и както винаги се оказа прав :). Сега всичко е наред нищо не мига и след 5-6 месеца борба с местните майстори в крайна сметка заради едно реле и с помощта на форума всичко се оправи :)


Върнете се в началото
  Профил    
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 30 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб