iiivvvooo написа:
atana, би ли споделил ти за 4 години само масло ли си сменял на колата или си спазвал стриктно таблиците които прикачи? Ако не си изпълнил нещо по таблиците ще дадеш ли обосновка какви са ти били мотивите да не го направиш?.
Не съм сменял нищо. Автомобилът е с гаранция до декември 2016г. Първата му регистрация е 15 май 2015г. По документи е бил произведен декември 2013 и така е регистриран в КАТ/ което не е вярно, но така пише /, по VIN номер излиза, че е бил произведен 2011г, а дистрибутора на марката в България ми издаде удостоверение, че е произведен 2009г, със сертификат Евро 5. //Съмнявам се че е така, но така пише и ми харесва/.
По ТЯХНАТА логика, аз вече трябваше да съм на 4 или 5 колона от таблицата, да сменям части и маншони по цени, които ТЕ ми кажат. , а автомобилът беше на 6км през април 2015г. Вече казах - 950лв на 24-ти месец, информация от брата на този, който я внесе и ми я продаде- за същия автомобил. Също така трябваше да платя 350лв-450км за първото обслужване. Мой приятел, в моя гараж си държа същата кола, със същия цвят, но дизел 2,0 и им ходеше по гайдата до Варна, защото от там беше купена. Там му смениха и копчето на багажника в гаранция, като първия път отиде до Варна, за да установят неизправността и да го запишат. След това отиде, за да им я закара и след това отиде, за да си я вземе. Не е много далече- его къде е, но пък копчето е "безплатно". Все пак трудно се сменя и не бяха му го сменили същия ден. Реши да се ядосва, но рече че само ще ограбва сърцето си и се въздържа. Прие го като екскурзия в почивките между работата по 10 часа/дневно.
Не я купих като я продаде, купих бензиновата, защото е по-проста, а фактурите ги обсъждахаме, че не се знае и каква боза наливат в двигателя. Те си знаят, на твоя отговорност. Колата беше платена на 100%, което е голям риск да им се носи такъв автомобил. Щото е твой, а не на лизингодателя и те знаят това.
Всички течности в автомобила бяха на минимума като го взех. Накупих си FL22, диференциално, 20л 5w30- SN и още 4 други видове марки масла със същата спесификация по 5л/ каквото намеря хубаво и изгодно- купувам/ Смених маслото на 950км, на 1700км, на 4000км, на 7000км, на 12000км, на 20000км. Долях си скоростната кутия, защото на задна скорост чувах по-силно от колкото е моята представа за шум. Долях масло и намаля шума. Без коментар. Долях FL 22, защото беше на минимума охлаждащата течност и с това се приключи "сервизното обслужване". Разходи под 100лв и удоволствие докато разглеждаш, да сипеш в някоя капачка нещо. За 23хил км я обслужвам също с бензин А95 през 850км и си изпръсках двигателя с маркуч вода, че ми омръзна да го гледам прашен. ПРотивно на показанията на производителя за гаранцията/ Прашен го взех- нищо му няма. С маркуч, не с водоструйка. Бензина е А95, защото другия А100 има по-висока температура на горене. Имам мотор и като го карам с такъв, целия става по-горещ значително. После се оплакват, че изпускателните клапани им били със слаби ръбове.
Лично мое мнение.
Отзивите за този автомобил са, че не се чупи. Различни познати от уста на уста чувам. Обаче тези данни са некоректни, защото много лесно се жули в бордюрите. Много слаба видимост има и назад. Инвестицията е в задна камера и в огледало с дисплей с DVR. Монохроматичното огледало остава отдолу, но пълното щастие не е тук. Говорим за нов и наблюдения до първите 150хил км. Вторите и третите 150 хил км, се коментират с горене на масло и дефект на копчето на багажника веднага след слизане от конвейра/ за копчето//. През вторите и третите 1250хил км си личи и оная "боза" от по-горния ред, която срещу сумата от 350лв,я сипваха, каква е била. Междувременно собствениците са станали различни и първия не го е еня за последния в своеобразната "хранителна верига". След вторите 150хил км, ставаш приятел с всички майстори, придобиваш съответния манталитет на обноските- за съжаление. Аз лично се оплаквам от качеството на пластмасата. Цепи се като прегоряла от слънцето. Капачето за очилата в тавана ми остана в ръцете, докато го "разглеждах" задълбочено с отвертка. Когато тръгнах да го поставям, взе да се цепи. Обяснението е с икономиите на счетоводителите.
Преди много исках да вярвам, че няма стара машина- има зле поддържана. Затова залагах на запазени стари автомобили. Убедих се, че това е много остаряла максима. Проблемът е в манталитета. Затова тая обрана Жигула, с тънката ламарина и евтината пластмаса, която се цепи-ми харесва. А цената и е точно същата, като на Dodge Ram/може би последния модел на 3г/
Сега знам, че ако се разбута нещо по колата, няма кой да я оправи и доколкото зависи от мен, поддържам. Повече си страда от камъните, бордюрите дупките и злите съседи./Една съседка чупи фарове и вади емблеми/-Шанс, имам гараж.
Както вижда колегата- обслужването е грижата за всичко останало около автомобила. Едва я опазвам да е читава. Малкия я напръска с лак-спрей по таблото и вратите- да му лъска. Добре, че не е пръскал по екраните и копчетата. Едва я избърсахме.
Това е постоянното обслужване и съвсем не е малко за съжаление.
Мисля си, че от таблицата на 60хил км , смяната на маншоните на каретата е заради това, че не се знае на кой в ръцете е попаднала. Защото има всякакви, които ще карат със скъсани маншони, докато не им изпадне полуоската. СИгурен съм, че като ги свалят тези маншони, ще сложат други, които няма и 60 хил км да изкарат, но тези свалените ще са още здрави. Не е ли по-добре да се наблюдава от време на време и да се сменя умно ?
П.С. Дано не съм досадил на някого. Бъдете здрави !