Здравейте колеги,
От известно време имам проблем с колата и се мъча да я оправя.
Та в тази връзка си купих колянов вал втора ръка за моята 6-ца, след дълго ходене по мъките намерих и останалите неща които ми трябваха втора ръка. Дойде времето да купя останалите части за ремонта, които щях да купя от Мазда и бях на мнение, че щом е от оторизиран сервиз няма как да е проблем ... да ама НЕ.
Звъннах на Централата в София да ги питам за лагерите, които ми трябват. Оказа се че имат 4 размера - стандартен и ремонтни от 1 до 3. Всичко това е добре, но когато ги попитах какъв е размера на стандарта ми отговориха, че не могат да ми предоставят такава информация.
Хванахме се с майстора и измерихме размера на шийките на вала и въоръжен с тази информация реших, че ще успея да се разбера с Мазда.
Звъннах отново в Мазда и им казах размерите които са при мен, ако могат да ми кажат, кой размер лагери ми трябват за моята рама. Отново започнаха да ми обясняват как те нямали информация за размерите в нормални и всепризнати мерни единици, а са само стандартен и 3те ремонтни. Казвам им ндоумявайки - "Добре вие сте производителя и единствен доставчик на тези части, как така нямате информация за това". "Еми нямаме такава информация господине" ми отвръщат от там, питайте този който е правил вала". Започна едно обяснение, че вала ми е втора ръка и няма нужда от шлайфана на външен вид, но не мога да гарантирам, че не е бил шлайфан преди да го взема. От там тъпо и упорито ми отговарят, как те нямат такава информация. Питах ги имат ли ги налични за да отида там с моята част и да замерим, казаха, че нямат налични нито лагерите, нито вал за да го сравня с моя. Но ако искам мога да ги поръчам, като те ще ми ги доставят, но за целта трябва да платя предварително поръчаните части. На въпроса ми, "Възможно ли е да върна и сменя лагерите с други ако случайно не паснат, казаха не можете да ги връщате". "Добре казвам, тогава как да съм сигурен, че ще паснат", от Мазда почнаха да ми обясняват, че каквото им поръчам това ще ми доставят, но не мога да им поръчам размери в нормална мерна единица, а само по имената в техния каталог.
Вчера звъня за пореден път след като сме ровили в интернет да намерим от нейде някаква нормална информация за размера на частите. Вдига ми някакъв мъж, и както си говорим изведнъж ми казва, "Как така не можем да ви кажем какъв им е нормалния размер". И аз леко недоумявайки, след като трима души се скъсаха да ми обясняват как "Те нямат такава информация" му обясних, че съм говорил с някакви други негови колеги. Човека каза, "добре нека проверя и ще ви звънна". Леко с приповдигнато настроение си вика - "Ей май ще станат най-накрая нещата след две седмици ходене по мъките". Чакам да ми звънне, 30 мин, 60 мин, 120 мин. - викам си "Явно аз трябва да звънна". Звъня и ми вдига някаква дама, и почвам аз да обяснявам как съм говорил с някого и каква ми е драмата при което тя ми казва - "Съжалявам господине, това е само сервизна информация, не можем да ви я предоставим. Казвам и "Добре де какъв е проблема, само вие правите тези части от вас ще ги купя в крайна сметка, просто ми кажете да уточним какво ми трябва и да направя поръчката". Тъпо и упорито ми се отвръща, че "Ако сервиза който ви прави колата, няма тази информация, аз не мога да ви я предоставя. Ако искате докарайте си колата при нас, ние да направим ремонта". Почвам аз да обяснявам, че колата ми е с разглобен двигател, плюс свалени чудеса за да се стигне до него и няма как да одита и да нарина всичките части за да им я закарам". Казва им да ми дадът някакъв работещ вариант, така че да я оправя. "Дамата" отговаря, това е единственият работещ вариант който мога да ви предложа, ?!?!?!? след 2 секунди в тотален амок питам, как точно очакват да събера всички части от двигателя из халето на майстора ми и да им ги закарам ?. Отвърнаха ми, че не могат да направят нищо друго за мен.
Та почнах да се питам, сервиза при положение, че ще купиш нещата от тях, по простата причина, че те са единственият производител и доставчик на тези части, как така вместо да ти помогне с проблемите които имаш с колата си и да останеш лоялен клиент, всячески се опитват да ти вгорчат живота и да се чудиш дали не си направил грешка като си се спрял на тази марка. Да всички сме наясно, че Мазда имат огромен проблем с двигателите на Мазда 6 първа генерация, които уж е отстранен във втора генерация, НО ТОВА ИЗОБЩО НЕ Е ТАКА. Проблема си е там и вместо да ти помогнат с кашата която са забъркали, там ти оставят да се оправяш сам освен ако не си съгласен да платиш на тях за сервиза и оригиналните части. Общо взето по цените за които бях информиран, щях да платя колата още един път само за колянов вал, биела и ремонтни части.
Честно казано сериозно се замислям, дали си заслужава да съм клиент на тази марка или да се ориентирам, към нещо по-скъпо, но доказано като качество.
Поздрави.
|