Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 28 Мар 2024, 14:49

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 24 мнения ] 
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 17 Юли 2017, 21:09 
Offline
фен
Аватар
1993 Mazda MX-3

Регистриран на: 15 Юли 2017, 19:46
Мнения: 232
Здравейте! Изчетох доста теми, изпробвах доста неща, но досега нищо не помогна :(

Колата е Mazda MX-3 1.6 16V 88к.с. Никога не е карана на газ!

Проблемите са следните:

1. Колата не държи обороти на празен ход когато времето е студено (под 20°С). Когато подам газ като чукна леко педала за момент се замисля, вдига оборотите до 1000, задържа ги за 3-5 секунди, сваля ги до около 700 (на моменти доста по-надолу, на косъм да изгасне и пак ги възстановява до нормалните 800-900.

2. Когато колата стои известно време на слънце (когато се нагрее) и не е палена с часове, успява да запали след дълго въртене... (няма проблем с оборотите като цяло). Когато запали в началото като ѝ подавам газ, може да се каже, че не реагира, а се чуди дали да се изфорсира или да изгасне. По кръстовищата е голям зор. Трябва да ѝ подам толкова газ, че чак да завърти гуми за да тръгне що годе нормално... В противен случай отново се чуди дали да тръгне, дали да не тръгне. (имал съм случай да натисна педала на газта до долу, а колата едва се движи.

3. Колата мирише на бензин. Проверих за течове по тръбите за бензина, но не открих.

Също ми направи впечатление, че когато подам рязко газ от жилото на газта под капака, се чува нещо като засмукване на въздух. Сякаш нещо съска...

Колата е със сменени свещи и кабели, почистена дроселова клапа и стъпков мотор.
Проверена е за грешки чрез диод (мигащ код) и дава само една грешка - "Distributor – G or G1 Signal / Crank Angle Sensor – G Signal". До колкото разбрах проблемът е в ел. модул на делкото (предстои смяна на въпросният компонент).

Не съм засичал колко ми гори, но със сигурност ми гори много повече от нормалното. През ден зареждам по 10 лева като се има предвид че ходя само до работа с нея (има няма километър).
Също забелязах, че когато в движение след подаване на газ (педала до край) дори и при по-високи оботори (2-3 000) колата сякаш предръпва и тогава започва да наема...

Не се сещам за други подробности в момента... ако се сетя нещо ще допълня.

Ако имате някакви идеи от какво може да идват тези проблеми, моля да споделите. Благодаря предварително!


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 24 Юли 2017, 20:28 
Offline
любител
Аватар
1997 Mazda 323F

Регистриран на: 01 Авг 2005, 18:05
Мнения: 14
Местоположение: Пловдив
Компресията на цилиндрите провери ли. Аз имах нестабилен двигател и по- висок разход, проблеми с мощността - единият ми цилиндър беше на 7.5. Регулирах(раздвижих) клапаните и се оправи (не съм мерил компресията все още).


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 25 Юли 2017, 18:15 
Offline
фен
Аватар
1993 Mazda MX-3
Автор на темата

Регистриран на: 15 Юли 2017, 19:46
Мнения: 232
Stazis написа:
Компресията на цилиндрите провери ли. Аз имах нестабилен двигател и по- висок разход, проблеми с мощността - единият ми цилиндър беше на 7.5. Регулирах(раздвижих) клапаните и се оправи (не съм мерил компресията все още).


Не съм проверявал компресията. Ще я проверя и ще пиша. Иначе се чува леко цъкане от към клапаните, но всеки казва че било нормално...


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 25 Юли 2017, 23:40 
Offline
фанатик
Аватар
1997 Mazda 323F

Регистриран на: 28 Апр 2013, 22:00
Мнения: 1995
Местоположение: Пловдив
Смени датчика в делкото и рестартирай компа..
Най вероятно цялата работа е от него..
Ако не се оправи, то поне ще се подобри в пъти работата на двигателя.
Този датчик ти е основен за работата на компютъра и ако не подава коректен сигнал, компа няма да знае кое къде е в кой момент
и какво да прави. 100% я караш в сервизен режим сега..
Той е да стигнеш до сервиза а не да я юркаш по улиците.
Смени датчика който ти изписва по код, наричат го още "датчик на Хол", и после пиши тук да видим какво е станало.
Поздрави!


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 26 Юли 2017, 19:48 
Offline
фен
Аватар
1993 Mazda MX-3
Автор на темата

Регистриран на: 15 Юли 2017, 19:46
Мнения: 232
maZZda написа:
Смени датчика в делкото и рестартирай компа..
Най вероятно цялата работа е от него..
Ако не се оправи, то поне ще се подобри в пъти работата на двигателя.
Този датчик ти е основен за работата на компютъра и ако не подава коректен сигнал, компа няма да знае кое къде е в кой момент
и какво да прави. 100% я караш в сервизен режим сега..
Той е да стигнеш до сервиза а не да я юркаш по улиците.
Смени датчика който ти изписва по код, наричат го още "датчик на Хол", и после пиши тук да видим какво е станало.
Поздрави!


Искам да го сменя колега, но за втори път удрям на камък... вчера пристигна делкото което поръчах, точно заради този датчик, но се оказа че е различно делкото и датчика е различен. Първия път поръчах само датчик втора употреба, но с него изобщо не запали колата. Има го нов, но не си струва според мен да дам 100 лева за датчик. Ако някой от колегите разполага с такъв работещ датчик, да пише. Може да се разберем да го взема. Поздрави!


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 30 Юли 2017, 17:48 
Offline
фен
Аватар
1993 Mazda MX-3
Автор на темата

Регистриран на: 15 Юли 2017, 19:46
Мнения: 232
Измерихме компресията. Дава 12 на всички цилиндри.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 10 Авг 2017, 18:41 
Offline
фен
Аватар
1993 Mazda MX-3
Автор на темата

Регистриран на: 15 Юли 2017, 19:46
Мнения: 232
направи ми впечатление, че когато изключа стъпковото моторче (IAC valve) колата няма проблеми с колебанието в оборотите (работи на по-високи обороти) и върви като за световно... възможно ли е да има проблем в стъпковото моторче? преди време го чистих със спрей за дроселови клапи и карбуратори, но понеже не успях да го отворя го напръсках обилно през всички възможни отвори...


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 14 Авг 2017, 18:19 
Offline
фен
Аватар
1993 Mazda MX-3
Автор на темата

Регистриран на: 15 Юли 2017, 19:46
Мнения: 232
ламбда сондата е сменена вече. разлика в горенето почти няма, но сега мисля, че не смърди толкова много на бензин когато запаля колата :)


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 08 Сеп 2017, 20:45 
Offline
фен
Аватар
1993 Mazda MX-3
Автор на темата

Регистриран на: 15 Юли 2017, 19:46
Мнения: 232
горивния филтър също е сменен... за съжаление няма никаква разлика... оказа се, че бензиновата помпа не прави достатъчно налягане...


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 08 Сеп 2017, 22:33 
Offline
фанатик
Аватар
1997 Mazda 323F

Регистриран на: 28 Апр 2013, 22:00
Мнения: 1995
Местоположение: Пловдив
А смени ли датчика в делкото за който ти беше излезнала грешката?


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 09 Сеп 2017, 18:14 
Offline
фен
Аватар
1993 Mazda MX-3
Автор на темата

Регистриран на: 15 Юли 2017, 19:46
Мнения: 232
maZZda написа:
А смени ли датчика в делкото за който ти беше излезнала грешката?


не съм го сменял колега. не мога да намеря читаво делко


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 09 Сеп 2017, 18:38 
Offline
фен
Аватар
1993 Mazda MX-3
Автор на темата

Регистриран на: 15 Юли 2017, 19:46
Мнения: 232
някой може ли да ми обясни каква е разликата между air valve и idle speed control от схемата? кое за какво служи?


Прикачени файлове:
rsz_sketch96152343.jpg
rsz_sketch96152343.jpg [ 112.37 KiB | Прегледано 13384 пъти ]
Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 10 Сеп 2017, 08:18 
Offline
маниак
Аватар

Регистриран на: 17 Авг 2004, 10:54
Мнения: 654
Местоположение: Сф. Захарна фабрика
Air Valve-10 , е механиче клапан с биметална пружина и отопление от охладителната течност на двигателя. При студен мотор(антифриз) клапана е отворен, колкото по студено е толкова по отворен е, при загряване, започва да затваря , след като достигне максимална работна темп.(двигателя) този клапан трябва да е напулно затворен ! Той подава допулнително количество Въздух, вув всмукателният колектор катосе явява Байпас на дроселната клапа,туй като взима въздух от въздуховода преди дросел клапата, и тя дори да е напълно затворена не му влияе!
Idle speed control-7 е тъй нареченото "стъпково моторче", тоест , това е електро механичен елемент за управление на количеството въздух от самата дросел клапа, и е управлявано от двигателният контролер(компютър) по електрически път, по напрежение, чрез ШИМ-сигнал... тоест Широчинно импулсна модулация!
-Това "стъпково моторче" , взима въздух преди дросел клапата и го подава след нея, то подържа оборотите на празен ход в оптимален режим, спрямо това каква е температурата на двигателя, на място ли е колата или по време на движение и по инерция, без да е вкл. предавка и т. н......нямам време да изпадам в теоретично научно обяснение, за това си има учебници по ДВГ :D
-Просто трябва да знаеш че и двете устройства влиаят на празният ход, на оборотите на двигателя при студен и при топъл старт, както и по време на ход, ноуправляват САМО Въздуха, постъпващ в всмукателният колектор, който преди всмукателните клапани на главата, се СМЕСВА с ГОРИВОТО и постъпва в цилиндъра/те......... та ако не ти е в ред смесообразуването или впръскването на горивото, количеството, пак ще има затруднено палени или други аномалии....
По добре закарай колата на добър майстор да ти я оправи. :)

_________________
"четенето на грешки" - не е диагностика , "изтриването на грешки" - не е ремонт! 0896 633459


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 10 Сеп 2017, 08:48 
Offline
фен
Аватар
1993 Mazda MX-3
Автор на темата

Регистриран на: 15 Юли 2017, 19:46
Мнения: 232
rockton написа:
Air Valve-10 , е механиче клапан с биметална пружина и отопление от охладителната течност на двигателя. При студен мотор(антифриз) клапана е отворен, колкото по студено е толкова по отворен е, при загряване, започва да затваря , след като достигне максимална работна темп.(двигателя) този клапан трябва да е напулно затворен ! Той подава допулнително количество Въздух, вув всмукателният колектор катосе явява Байпас на дроселната клапа,туй като взима въздух от въздуховода преди дросел клапата, и тя дори да е напълно затворена не му влияе!
Idle speed control-7 е тъй нареченото "стъпково моторче", тоест , това е електро механичен елемент за управление на количеството въздух от самата дросел клапа, и е управлявано от двигателният контролер(компютър) по електрически път, по напрежение, чрез ШИМ-сигнал... тоест Широчинно импулсна модулация!
-Това "стъпково моторче" , взима въздух преди дросел клапата и го подава след нея, то подържа оборотите на празен ход в оптимален режим, спрямо това каква е температурата на двигателя, на място ли е колата или по време на движение и по инерция, без да е вкл. предавка и т. н......нямам време да изпадам в теоретично научно обяснение, за това си има учебници по ДВГ :D
-Просто трябва да знаеш че и двете устройства влиаят на празният ход, на оборотите на двигателя при студен и при топъл старт, както и по време на ход, ноуправляват САМО Въздуха, постъпващ в всмукателният колектор, който преди всмукателните клапани на главата, се СМЕСВА с ГОРИВОТО и постъпва в цилиндъра/те......... та ако не ти е в ред смесообразуването или впръскването на горивото, количеството, пак ще има затруднено палени или други аномалии....
По добре закарай колата на добър майстор да ти я оправи. :)


Благодаря за изчерпателния отговор колега! Истината е, че нямаме майстори в нашия град. Всеки гледа да вземе някой лев без да прави почти нищо. Затова все още не мисля да я нося по "майстори" и да си харча парите на вятъра. Предпочитам с тези пари да сменя някоя част по колата. Имам желание да науча нещо и сам да си я оправя, затова постоянно чета, питам и разпитвам. :)


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 10 Сеп 2017, 14:46 
Offline
фен
Аватар
1993 Mazda MX-3
Автор на темата

Регистриран на: 15 Юли 2017, 19:46
Мнения: 232
Днес отворих горната част на всмукателя и смъкнах въпросният air valve. Проверих го дали работи адекватно. Когато е студен клапанът стои отворен, като през него преминава въздух, а когато го нагрях затвори плътно, като въздухът не преминаваше през него, което значи, че работи. Почистих го хубаво със спрей за карбуратори. Беше доста замърсен. От клапанът изтече някаква течност която беше на цвят като отработено масло, но не беше мазна. Когато сглобих всичко, запалих колата и забелязах, че вече го няма това колебаене в оборотите. Когато подам газ оборотите спадат равномерно и го няма това замисляне както преди. Засега ефектът от цялото това упражнение е положителен, ще видим как ще се държи колата занапред. :mrgreen:


Прикачени файлове:
rsz_screenshot_2017-09-10-15-41-45-1.jpg
rsz_screenshot_2017-09-10-15-41-45-1.jpg [ 71.28 KiB | Прегледано 13356 пъти ]
Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 12 Яну 2018, 21:13 
Offline
фен
Аватар
1993 Mazda MX-3
Автор на темата

Регистриран на: 15 Юли 2017, 19:46
Мнения: 232
малко ъпдейт по темата... смених целия дросел + всичко което е по него (ТПС, стъпков мотор и т.н.)
впечатление ми направи че при първото палене след като смених дросела колата си закова на около 1500 оборота и след като загря продължи да работи на толкова... вкарах я в сервизен режим и успях да ги смъкна до 1000 като завих винта за оборотите до край (струва ми се че това не е нормално). сега по-рядко играят оборотите. забелязах също, че винаги когато я запаля сутрин първо падат до към 500 и после се нормализират до 1000. другото нещо което забелязах е, че сякаш проблемът с оборотите се проявява когато е влажно времето (вали дъжд или е валяло) много рядко се е случвало да играят при сухо време. това е за проблема с оборотите... нека да разясня малко и за проблема с миризмата на суров бензин. смених температурния датчик. първите няколко дни почти не миришеше (миризмата беше като при всички бензинови коли когато са студени). след това започна пак да си мирише както преди. засякох разхода.... 13 на 100 градско (по-характеристика ѝ дават 9/100 градско). измерих налягането на бензиновата помпа, на регулатора на рейката и налягането в системата... мерих го както е описано по книга и всичко е точно. няма никакви отклонения. единственото нещо което остана да е проблемно по горивната система, е дебитомера макар, че след замерването му, всички стойности бяха както са дадени в manual-a. миналия ден смъкнах свещите и се оказа, че са избили. обмислям да ги сменя.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 13 Яну 2018, 19:31 
Offline
маниак
Аватар

Регистриран на: 17 Авг 2004, 10:54
Мнения: 654
Местоположение: Сф. Захарна фабрика
tarkulk0 написа:
миналия ден смъкнах свещите и се оказа, че са избили. обмислям да ги сменя.

Недей "обмисля" ами сменяй спешно и без да се замисляш....- щом са "избили"..... Няма да е лощо да обясниш що е това "избили"???

_________________
"четенето на грешки" - не е диагностика , "изтриването на грешки" - не е ремонт! 0896 633459


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 13 Яну 2018, 20:45 
Offline
фен
Аватар
1993 Mazda MX-3
Автор на темата

Регистриран на: 15 Юли 2017, 19:46
Мнения: 232
rockton написа:
tarkulk0 написа:
миналия ден смъкнах свещите и се оказа, че са избили. обмислям да ги сменя.

Недей "обмисля" ами сменяй спешно и без да се замисляш....- щом са "избили"..... Няма да е лощо да обясниш що е това "избили"???


колега не разбирам от свещи. това ми казаха и това съм написал. по-ясна представа може да се добие от снимката по-долу. това жълто-кафеникаво оцветяване го има и при моите свещи. не съм сигурен на какви км са тези свещи но съм сигурен че нямат и 10 000км. смених ги миналото лято заедно с кабелите, а с колата ходя само до работа


Прикачени файлове:
rsz_8bdd56dcd3734208.jpg
rsz_8bdd56dcd3734208.jpg [ 261.23 KiB | Прегледано 12668 пъти ]
Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 13 Яну 2018, 23:27 
Offline
фен
Аватар
1993 Mazda MX-3
Автор на темата

Регистриран на: 15 Юли 2017, 19:46
Мнения: 232
а да попитам нормално ли е да има разлика в оборотите когато колата е в сервизен режим и когато не е? например я вкарвам в сервизен режим, настройвам оборотите на 900 и когато я изкарам от сервизния режим оборотите се вдигат на 1200 примерно. също четох, че когато е в сервизен режим при подаване на газ би трябвало да се включва перката, а в моя случай не се включва


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 14 Яну 2018, 09:09 
Offline
маниак
Аватар

Регистриран на: 17 Авг 2004, 10:54
Мнения: 654
Местоположение: Сф. Захарна фабрика
В твоя Град, толкова ли нямаше NGK или DENSO , че попадна на тези БРИСК? Тези са подходящи за мотокултиватор, сенокосачка и москвич :D Изхвърли ги и си слижи свестни Японски свещи по предписание на производителя на автомобила ти.

_________________
"четенето на грешки" - не е диагностика , "изтриването на грешки" - не е ремонт! 0896 633459


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 14 Яну 2018, 12:20 
Offline
фен
Аватар
1993 Mazda MX-3
Автор на темата

Регистриран на: 15 Юли 2017, 19:46
Мнения: 232
rockton написа:
В твоя Град, толкова ли нямаше NGK или DENSO , че попадна на тези БРИСК? Тези са подходящи за мотокултиватор, сенокосачка и москвич :D Изхвърли ги и си слижи свестни Японски свещи по предписание на производителя на автомобила ти.


снимката я взех от интернет, за да покажа въпросното жълто-кафяво оцветяване. свещите са точно каквито са дадени по каталог за моята кола, а именно NGK BKR5E-11. просто не се сетих да ги снимам когато ги смъкнах от колата.
днес пак ми направи проблем с оборотите... както карам забелязах че като освободя от скорост и оборотите паднаха на около 500. при подаване на газ бяха нестабилни 500-1000. пробвах да я понастъпя да видя дали ще има разлика, но се оказа същата работа. спрях на място изфорсирах я няколко пъти но никаква промяна. изгасих двигателя за няколко минути, след това запалих и вече оборотите си заковаха на 1000 и бяха стабилни както на място така и в движение на свободна


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 09 Фев 2018, 22:32 
Offline
фен
Аватар
1993 Mazda MX-3
Автор на темата

Регистриран на: 15 Юли 2017, 19:46
Мнения: 232
Комутатора в делкото и температурния датчик на охладителната течност са сменени с чисто нови. Оказа се, че преди съм сменил темп. датчик който е за уреда на таблото. Този път смених датчика който е за компютъра. Колата вече не дава никакви грешки. Според мигащия код всичко е точно. Дебитомера е сменен с друг втора употреба. Разлика няма никаква... започва да ми писва честно казано :evil: :x . От както смених дросела много рядко ми колебае оборотите (когато станат нестабилни зверски играят, чак се опитва да гасне). На празен ход работи на около 1000-1200. След всяко подаване на газ обаче се менят (не винаги). Може да я запаля и да работи на 900 оборота. Чуквам веднъж газта и работи на 1100, чуквам втори път и 1000, чуквам за трети път и пак 900... Луда работа... За 63737 път проверих за утечки на въздух... не открих. Всмукателния колектор се разделя на две части, а там където се разделя има метална гарнитура. Отворих го, почистих го със спрей за карбуратори, избърсах го с чист парцал, намазах гарнитурата със силикон на victor reinz и го сглобих обратно. Изрязах нова гарнитура на дросела от клингерит, почистих дросела и стъпковия мотор (електромагнитния клапан) със същия спрей за карбуратори, намазах гарнитурата със силикон и сглобих всичко. Клапана го изчистих без да го разглобявам, понеже се опитах да разглобя клапана от стария дросел и му разказах играта... Пръсках със спрея де що има дупка :D. Днес смених и гарнитурката която стои между дебитомера и кутията на въздушния филтър. Стори ми се доста нацепена старата гарнитура. И така... поредното упражнение за луди без резултат.

П.П Между другото намерих чисто нов стъпков мотор в ибей. Струва 900 лева. Излишно е да обяснявам, че просто няма как да стане... :)

П.П.П Забравих да спомена, че клапана (мисля за картерните газове), който се намира на капака на главата пропуска и в двете посоки, а не би трябвало. Това може ли да е възможен проблем или е малко вероятно?


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 13 Юни 2018, 20:11 
Offline
фен
Аватар
1993 Mazda MX-3
Автор на темата

Регистриран на: 15 Юли 2017, 19:46
Мнения: 232
Здравейте, реших да направя ъпдейт на темата, и да споделя какво се случи в крайна сметка. Почти всички проблеми описани по-горе са отстранени, с изключение на един който май ще се окаже, че не е точно проблем. Колата продължава да намирисва на бензин когато я запаля след като е стояла по-дълго време например сутринта (преди повече миришеше). Виновника за проблемите с оборотите се оказа електромагнитния клапан (стъпковия мотор). След киснене в газ за осветление се оправи за седмица, но отново блокира. Откачих му буксата и на маркуча за входящия въздух залепих тиксо... да.. тиксо :D и пробих една съвсем малка дупка колкото писеца на химикал с цел да огранича въздуха. След това регулирах оборотите от винта на дросела когато двигателя достигна нормална работна температура. Резултата е доста задоволителен. Единствения недостатък е, че когато е студен двигателя, трябва да подам газ след като запаля и така в продължение на 4-5 минути да подавам газ защото иначе изгасва. След като загрее веднъж колата работи като часовник на 900 оборота без да колебае или да се замисля. Относно трудното палене, се оказа, че възвратния клапан в бензиновата помпа е сдал багажа. Монтирах възвратен клапан за дизелов двигател, с който колата палеше от раз без значение дали е топла или студена. Два дена по-късно клапана се предаде. :D Гумичката която се намира вътре се разду от бензина и спря да уплътнява. Извадих я и я оформих с ножицата. :D Времето ще покаже колко време ще издържи така преди да се прецака отново. Ако имате по-добри идеи относно решението на този проблем, пишете :)

Това е засега, поздрави! :lovemazda:


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 10 Ное 2018, 22:18 
Offline
фен
Аватар
1993 Mazda MX-3
Автор на темата

Регистриран на: 15 Юли 2017, 19:46
Мнения: 232
Здравейте! Реших да напиша за последните промени по колата и резултатите след извършените манипулации :D

Колата вече не мирише така както преди на бензин. Мирише само когато е стояла доста време и я запаля, което е нормално. Как се реши този проблем, така и не разбрах. :D

Най-добрия вариант за оборотите се оказа изолирането на стъпковото моторче (електромагнитния клапан) и автоматичния смукач. При B69 мотора (1.6 SOHC 88к.с.) стъпковото и автоматичния смукач са две съвсем отделни неща (по-горе има схеми). Първия опит който направих беше да изолирам само стъпковото. Автоматичния смукач (клапан с биметална пластина която се свива и отпуска в зависимост от температурата на антифриза) се явява байпас на дроселовата клапа, като идеята беше когато двигателя е студен да постъпва въздух през дроселовата клапа и през автоматичния смукач (студен двигател = отворен клапан [авт. смукач]) защото двигателя се нуждае от повече въздух и повече гориво за да загрее по-бързо. Когато започне да загрява двигателя, клапана също започва да се затваря. Щом напълно загрее двигателя, клапана е вече затворил и въздуха постъпва само през дросела. Винта за оборотите на празен ход на дросела го ползвах за да настроя оборотите на топъл двигател, а оборотите при студен двигател, се регулират от газов кран (пластмасов е и струва около 2 - 2.50лв) който добавих в последствие. След като направих схемата успях да настроя оборотите от винта на дросела когато е загрял двигателя, обаче така и не можах да си обясня защо нямаше промяна в оборотите след развъртането на газовия кран който добавих. Дали е отворен или затворен нямаше дори минамална промяна в оборотите, а всъщност авт. смукач си работеше (поне 3 пъти го почиствах и пробвах дали работи като го киснах в студена и топла вода. На 100% съм сигурен, че работи). Тогава реших да пробвам друго!

Изолирах и стъпковото и автоматичния
смукач. Въздух в двигателя постъпва само и единствено през дроселовата клапа. Байпас няма повече!
Единственото което направих освен изолирането на по-горе посочените неща, е да регулирам дроселовата клапа в малко по-отворено положение. Сега двигателя без значение дали е топъл или студен винаги работи на 950-1000 оборота.
Вече може би месец и нещо карам така колата и няма никакви проблеми. Само наливам и карам :D

Един друг косур има обаче. Още от както я взех си е доста мудна в ниските обороти. Трудно се форсира. По кръстовищата се чуди дали да тръгне или да не тръгне. Не прекъсва което ме навежда на мисълта че проблемът не е в тоците. По-скоро става нещо с горивото. Смених бензиновата помпа (понеже дизеловия възвратен клапан се прецака отново и реших, че е време да сменя помпата най-накрая) и почистих дюзите и горивната рейка. След смяната на помпата колата си върви както преди и пак си беше мудна, но поне вече си пали докато докоснеш ключа.
След почистването на дюзите и рейката колата стана една идея по-отзивчива. По-добре реагира при подаване на газ, но пак нещо не е съвсем ок, поне според мен. Сякаш пак има едно леко замисляне при потегляне.

Решил съм да премахна катализатора. Така като гледам си е оригинален, не е рязан. Като се има предвид на колко години е колата има голяма вероятност катализатор реално да няма, а да стои само външната му обвивка. :D

Дойде време да ме посъветвате какво да сложа на негово място, като целта е колата да бъде толкова шумна колкото е в момента (с катализатор).
Дали да опитам с права тръба или да сложа резонаторно гърне?

Това е засега... ако има някакво развитие по темата ще пиша отново.
Желая лека и спокойна вечер на всички съфорумци! :lovemazda:


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 24 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 30 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб