Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 16 Дек 2018, 01:31

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 43 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 21 Яну 2018, 12:21 
Offline
любител

Регистриран на: 20 Яну 2018, 16:00
Мнения: 6
Местоположение: София
Здравейте всички,
Извинявам се, ако повтарям темата, но не открих такава, където симптомите да са като при мен.
От седмица и аз карам Мазда 3 1.6 дизел 109кс 2006г. Взех колата и като съвестен собственика я обслужих изцяло, но когато се кача в колата и я запаля (първо палене) не вдига над 3000 оборота. Гася, паля отново и вдига до колкото и подам на педала за газта. Лампата за чек енджина не свети, а майстора ми не откри грешки при прочитане.
Ако някой се е сблъсквал с този проблем, нека сподели идеи за отстраняването.
Благодаря предварително.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 22 Яну 2018, 11:59 
Offline
фанатик
Аватар
2007 Toyota Prius

Регистриран на: 19 Мар 2013, 17:56
Мнения: 1494
Местоположение: Стара Загора
За съжаление може да е от всичко... Има нещо, което смущава двигателя при първо палене и влиза в т.н. авариен режим с 3000 максимални оборота. Да е пипан софтуера на колата по повод премахване на филтър или нещо друго?

_________________
ИзображениеИзображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 22 Яну 2018, 12:45 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 20 Яну 2018, 16:00
Мнения: 6
Местоположение: София
WoLF написа:
За съжаление може да е от всичко... Има нещо, което смущава двигателя при първо палене и влиза в т.н. авариен режим с 3000 максимални оборота. Да е пипан софтуера на колата по повод премахване на филтър или нещо друго?



Към момента няма как да знам дали е пипан софтуера, а филтъра за твърди частици си е на мястото.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 22 Яну 2018, 13:47 
Offline
фанатик
Аватар
2007 Toyota Prius

Регистриран на: 19 Мар 2013, 17:56
Мнения: 1494
Местоположение: Стара Загора
Като за начало пробвай да спреш релето на подгревателните свещи. Има колеги с такова решение и пак без грешка. При топло време наблюдават ли се същите симптоми? Всички крушки светят ли си из купето (плафони, запалка, жабка) - въпроса е рутинен и премахва доста досадности :D

_________________
ИзображениеИзображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 22 Яну 2018, 17:57 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 20 Яну 2018, 16:00
Мнения: 6
Местоположение: София
Всички крушки светят, ще пробвам с премахването на релето. Ако няма проблем след премахването на релето, ще го подменя с ново, ако се продават някъде в нета.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 22 Яну 2018, 23:18 
Offline
маниак
Аватар
2007 Mazda 3

Регистриран на: 04 Яну 2010, 21:18
Мнения: 985
Местоположение: София
Не е казал че я загрява и кара цял ден без да може да вдигне оборотите . Такава защита съществува но въобще не съм се сетил да проверя на моята .

_________________
Изображение
Mazda 3 Sport Kintaro (金太郎) 2.0 MZR-CD 143 ps 6 speed 2007


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 22 Яну 2018, 23:35 
Offline
модератор

Регистриран на: 20 Юни 2006, 19:26
Мнения: 2354
VaskoVulev написа:
Сутрин става пали колата ,загрява и си кара цял ден без да може да вдигне повече от 3к оборота ? Какъв е проблема на съвестния собственик и първото запалване :idea:

Моля, прочетете отново.
fanstera написа:
...но когато се кача в колата и я запаля (първо палене) не вдига над 3000 оборота...

След запалване се форсира двигателя над 3000 оборота.
Мога надълго и нашироко да обясня какво точно се случва при 0 градуса на маслото и метала с над 3000 оборота.
Това поведение не е съвестно :D Очаквам скоро и други теми, свързани с износен двигател.
Но както ме информираха на лично съобщение... всеки си поддържа колата както намери за добре, и това е абсолютно вярно.

_________________
Всеки се оплаква от своята памет, но никой - от своето мислене.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 23 Яну 2018, 09:36 
Offline
фанатик
Аватар
2007 Toyota Prius

Регистриран на: 19 Мар 2013, 17:56
Мнения: 1494
Местоположение: Стара Загора
За градско аз и без това не вдигах повече от 2500 и от тази гледна точна проблем няма ;)

_________________
ИзображениеИзображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 23 Яну 2018, 09:41 
Offline
маниак
Аватар
2007 Mazda 5

Регистриран на: 31 Авг 2016, 12:05
Мнения: 562
Местоположение: Pleven
Smokie написа:
VaskoVulev написа:
Сутрин става пали колата ,загрява и си кара цял ден без да може да вдигне повече от 3к оборота ? Какъв е проблема на съвестния собственик и първото запалване :idea:

Моля, прочетете отново.
fanstera написа:
...но когато се кача в колата и я запаля (първо палене) не вдига над 3000 оборота...

След запалване се форсира двигателя над 3000 оборота.
Мога надълго и нашироко да обясня какво точно се случва при 0 градуса на маслото и метала с над 3000 оборота.
Това поведение не е съвестно :D Очаквам скоро и други теми, свързани с износен двигател.
Но както ме информираха на лично съобщение... всеки си поддържа колата както намери за добре, и това е абсолютно вярно.

Разбира се,че не е добре да се форсира на студен двигател.Провокирам автора на темата да каже по -подробно какво прави ;)Koгато пуснах моето мнение ,неговото не беше видимо --- изчакваше одобрението ти :D
Тази сутрин пробвах моята и 10сек. след като я запалих вдигнах 3500 об. /защита не се включва/--- явно човека има проблем.
Не вярвам някои след като запали колата си в тоя студ да я държи на обороти :D

_________________
мазда 5 2.0CD 2007


Последна промяна VaskoVulev на 23 Яну 2018, 16:35, променена общо 1 път

Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 23 Яну 2018, 09:43 
Offline
маниак
Аватар
2007 Mazda 5

Регистриран на: 31 Авг 2016, 12:05
Мнения: 562
Местоположение: Pleven
WoLF написа:
За градско аз и без това не вдигах повече от 2500 и от тази гледна точна проблем няма ;)

Аз също....печки разни :D

_________________
мазда 5 2.0CD 2007


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 23 Яну 2018, 14:32 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 20 Яну 2018, 16:00
Мнения: 6
Местоположение: София
Сутрин я чакам няколко минути след като запаля и след това форсирам, за да разбера дали съм в авариен. Ако е много студено и нямам време да чакам да загрее, гася без да форсирам и паля отново с цел излизане от аварийния режим. Не държа колата на обороти, просто искам пълния потенциал на колата, а не скопената версия в аварийния режим.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 23 Яну 2018, 22:21 
Offline
маниак
Аватар
2007 Mazda 5

Регистриран на: 31 Авг 2016, 12:05
Мнения: 562
Местоположение: Pleven
fanstera написа:
Сутрин я чакам няколко минути след като запаля и след това форсирам, за да разбера дали съм в авариен. Ако е много студено и нямам време да чакам да загрее, гася без да форсирам и паля отново с цел излизане от аварийния режим. Не държа колата на обороти, просто искам пълния потенциал на колата, а не скопената версия в аварийния режим.

Точно така разбрах поведението на колата ти и аз ..първоначално . Не е нормално ,но идея си нямам от какво може да е! :(
п.п. Коментирах само за да покажа на някои колеги ,че не достатъчно само да четеш буквално ;)

_________________
мазда 5 2.0CD 2007


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 24 Яну 2018, 16:17 
Offline
фанатик
Аватар
2007 Mazda 6

Регистриран на: 03 Ное 2014, 13:09
Мнения: 1972
Местоположение: селянин в София
Интересно с какъв софтуер е проверена колата за грешки, понеже не всички програми четат Маздите? Китаец Elm + програма от Google play, няма гаранция, че ще работи.
Ако е възможно да се използва FORScan би било добре.
Тестът с релето какво показа?

_________________
Глупостта не е предимство.
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.

... .. -.-. | - .-. .- -. ... .. - | --. .-.. --- .-. .. .- | -- ..- -. -.. ..
2007 Mazda 6 GY 2.0 with LPG


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 26 Яну 2018, 10:14 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 20 Апр 2010, 22:41
Мнения: 314
Местоположение: Sofia
skype: dpffapremove
За съжаление, ако е манипулиран софтуера некоректно което напоследък е на всяка 2-ра кола ... проблем може да има а грешки да няма ( ако е затрита таблицата за грешки напълно или частично ). При проблем с подгревни свещи / реле подгрев, също може да влиза в авариен режим без да има грешка. За да има някаква основателна диагноза, трябва компетентна диагностика с евентуално проверка на софтуера ако има някакво съмнение за намеса там ... иначе може да си "чешем" пръстите и езиците без абсолютно никакъв резултат.

_________________
www.fapremove.com
Програмиране на TPMS сензори.
Качествен чип тунинг. Премахване на FAP / DPF OFF, Adblue / SCR OFF, EGR / AGR OFF, Flaps OFF, O2 / Lambda OFF, DTC OFF и др. - 5 години гаранция на софтуера.

Mazda 6 GH 2.2 MZR-CD remaped 200 hp / 460 nm
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 26 Яну 2018, 17:53 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 01 Май 2016, 15:54
Мнения: 291
Местоположение: Русе
За 1,5 години от както карам Мазда 1,6 дизел 109к.с. 2005г. съм стигал до 3000 оборота само 3 пъти , и то и трите пъти експериментално. ( 2 пъти след четене във форума за проблеми над 3000 оборота). Проблем при мен не усетих.
НО по-важното е, мисля , че в нормални условия не ми се е налагало да стигам 3000 оборота. Обикновено карам между 1800 и 2200 оборота. Рядко при изпреварване минавам 2500, пък за 3000 доста трябва да се постарая да измъча колата.

_________________
http://sitekreator.bg/nebosvod/


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 27 Яну 2018, 09:28 
Offline
маниак
Аватар
2007 Mazda 5

Регистриран на: 31 Авг 2016, 12:05
Мнения: 562
Местоположение: Pleven
небосвод написа:
За 1,5 години от както карам Мазда 1,6 дизел 109к.с. 2005г. съм стигал до 3000 оборота само 3 пъти , и то и трите пъти експериментално. ( 2 пъти след четене във форума за проблеми над 3000 оборота). Проблем при мен не усетих.
НО по-важното е, мисля , че в нормални условия не ми се е налагало да стигам 3000 оборота. Обикновено карам между 1800 и 2200 оборота. Рядко при изпреварване минавам 2500, пък за 3000 доста трябва да се постарая да измъча колата.

Tова ,че дизела не се кара над 3к. обороти не означава че не трябва да се отстрани проблема ;) Ти би ли карал спокойно ако знаеш ,че колата ти влиза в авариен режим? :)

_________________
мазда 5 2.0CD 2007


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 27 Яну 2018, 10:52 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 20 Апр 2010, 22:41
Мнения: 314
Местоположение: Sofia
skype: dpffapremove
Жена ми като се качи за първи път в колата ми за да я тества, вдигна 5-6000 оборота ( тя кара бензин ) ... направо ми се изправи косата. Иначе и аз рядко стигам 3000, предимно при по-агресивно каране / изпреварване. Иначе при спокойно каране дори трудно минавам 2500 ... предимно между 1500-2000 оборота.

_________________
www.fapremove.com
Програмиране на TPMS сензори.
Качествен чип тунинг. Премахване на FAP / DPF OFF, Adblue / SCR OFF, EGR / AGR OFF, Flaps OFF, O2 / Lambda OFF, DTC OFF и др. - 5 години гаранция на софтуера.

Mazda 6 GH 2.2 MZR-CD remaped 200 hp / 460 nm
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 28 Яну 2018, 17:37 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 01 Май 2016, 15:54
Мнения: 291
Местоположение: Русе
VaskoVulev написа:
[......
Tова ,че дизела не се кара над 3к. обороти не означава че не трябва да се отстрани проблема ;) ......:)


О разбира се :oops: Уважавам много всички , които се стремят да карат изправни автомобилите си! Аз правя същото.
Написах коментара, най вече за бъдещи четящи, които си купуват дизел ( а са да кажем на годините и познанията на сина ми) , да не си измъчат колата в опити да видят до къде стигат всички стрелки по таблото :wink:
( Аз само за горивото я качвам отвреме на време до горе :-P :-P )

:lovemazda: :lovemazda: :lovemazda: :lovemazda:

_________________
http://sitekreator.bg/nebosvod/


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 29 Яну 2018, 19:16 
Offline
фен
Аватар
2007 Mazda 3

Регистриран на: 12 Юли 2016, 17:20
Мнения: 284
Местоположение: Plovdiv
Аз пък редовно карам с над 3К оборота.. :oops:

VaskoVulev написа:
Tова ,че дизела не се кара над 3к. обороти не означава че не трябва да се отстрани проблема ;)


Кой и къде го твърди това? :D

_________________
170HP/400NM


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 29 Яну 2018, 19:27 
Offline
маниак
Аватар
2007 Mazda 5

Регистриран на: 31 Авг 2016, 12:05
Мнения: 562
Местоположение: Pleven
Kaichiro Kurosu написа:
Аз пък редовно карам с над 3К оборота.. :oops:

VaskoVulev написа:
Tова ,че дизела не се кара над 3к. обороти не означава че не трябва да се отстрани проблема ;)


Кой и къде го твърди това? :D

Благодаря за подкрепата ! :D
Аз съм със семейна кола :P

_________________
мазда 5 2.0CD 2007


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 31 Яну 2018, 19:35 
Offline
модератор

Регистриран на: 20 Юни 2006, 19:26
Мнения: 2354
Гледам тази графика и се питам.... защо над 3к? :shock:
Прикачени файлове:
torqueHP.png
torqueHP.png [ 270.68 KiB | Прегледано 1357 пъти ]

_________________
Всеки се оплаква от своята памет, но никой - от своето мислене.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 31 Яну 2018, 19:51 
Offline
фанатик
Аватар
2006 Mazda 5

Регистриран на: 14 Фев 2008, 20:44
Мнения: 8040
Ти пък....заради звука естествено. :D

_________________
Мазда 323 f 1.6 1991
Мазда 323 f 1.5 1995
Мазда Примаси 1.8 2001
Мазда 5 2.0 2006


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 31 Яну 2018, 23:09 
Offline
фен
Аватар
2007 Mazda 3

Регистриран на: 12 Юли 2016, 17:20
Мнения: 284
Местоположение: Plovdiv
Smokie написа:
Гледам тази графика и се питам.... защо над 3к? :shock:
Прикачени файлове:
torqueHP.png


Аз мога да отговоря за мен..Не карам 1.6,а 2.0 с ремап...конете ми идват от 3К до 4К.. :wink: И когато искам да си ги ползвам по-пълноценно трябва да съм над 3К оборота... :wink:

_________________
170HP/400NM


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 01 Фев 2018, 07:27 
Offline
маниак
Аватар
2007 Mazda 5

Регистриран на: 31 Авг 2016, 12:05
Мнения: 562
Местоположение: Pleven
Kaichiro Kurosu написа:
Smokie написа:
Гледам тази графика и се питам.... защо над 3к? :shock:
Прикачени файлове:
torqueHP.png


Аз мога да отговоря за мен..Не карам 1.6,а 2.0 с ремап...конете ми идват от 3К до 4К.. :wink: И когато искам да си ги ползвам по-пълноценно трябва да съм над 3К оборота... :wink:

Внушаваш си заради ръмженето :D Турбото на 4к обороти отдавна ти е изчерпано ;)

_________________
мазда 5 2.0CD 2007


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 01 Фев 2018, 09:37 
Offline
модератор

Регистриран на: 20 Юни 2006, 19:26
Мнения: 2354
valio323 написа:
Ти пък....заради звука естествено. :D

Е така де... ама е сбъркано горивото и марката... пък и от дизел 1.6 какъв звук?! Сигурно щото е в авариен режим и ръмжи спортно някакси ;)
Kaichiro Kurosu написа:
Аз мога да отговоря за мен..Не карам 1.6,а 2.0 с ремап...конете ми идват от 3К до 4К.. :wink: И когато искам да си ги ползвам по-пълноценно трябва да съм над 3К оборота... :wink:

Ако не ме лъже паметта... в гаража имахте една дино графика, но там се виждаха едни 30 коня между 3к и 4к, а връткащия момент беше почти изразходван...
Пък и тук става въпрос за умрял (разбирайте "аварирал") 1.6 :D :D, който дори да е изправен, пак е смешка.

_________________
Всеки се оплаква от своята памет, но никой - от своето мислене.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 01 Фев 2018, 09:53 
Offline
маниак
Аватар
2007 Mazda 5

Регистриран на: 31 Авг 2016, 12:05
Мнения: 562
Местоположение: Pleven
Да ,да....все ни влече да се отклоняваме от темата :D
Дано автора даде обратна връзка след като си отстрани странния проблем.

_________________
мазда 5 2.0CD 2007


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 01 Фев 2018, 10:07 
Offline
фен
Аватар
2007 Mazda 3

Регистриран на: 12 Юли 2016, 17:20
Мнения: 284
Местоположение: Plovdiv
Да,пика на NM е преди 3К оборота..но конете идват с оборотите.. :wink: След 4К оборота все още имам над 300 NM което си бива.. :D А, и нещо друго..не може да караш с над 200 и да си на 3К оборота..не става просто :D

ПП Извинявам се на автора,че флууднах темата..

_________________
170HP/400NM


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 01 Фев 2018, 11:05 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 01 Май 2016, 15:54
Мнения: 291
Местоположение: Русе
:oops: :oops: Аз просто споделих за шофирането на автомобили, за пилотирането на самолети не знам как е. :oops: :oops:

_________________
http://sitekreator.bg/nebosvod/


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 01 Фев 2018, 11:36 
Offline
маниак
Аватар

Регистриран на: 26 Май 2016, 06:41
Мнения: 610
Местоположение: Варна
На графиката има плата и на двете криви, предполагам заради фабричния мап? Ремапа на 1.6д има ли накъде да вдигне кривите или само ги "изостря" заради малкия обем

Sent from my LG-D802 using Tapatalk


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 01 Фев 2018, 14:13 
Offline
фен
Аватар
2007 Mazda 3

Регистриран на: 12 Юли 2016, 17:20
Мнения: 284
Местоположение: Plovdiv
небосвод написа:
:oops: :oops: Аз просто споделих за шофирането на автомобили, за пилотирането на самолети не знам как е. :oops: :oops:

Хахахх какви самолети са тея нафтови варели бе.. :shock: :D към варелите включвам и моята разбира се.. :D
Просто проблема при мен е,че съм моторист..кола карам няколко месеца в годината..и като се кача все едно се движа назад... :D Та за това правя разни трикове и се опитвам малко да събудя моя варел... :D Не че е станала бърза,но поне малко по жива я усещам.. :D

vladki4 написа:
На графиката има плата и на двете криви, предполагам заради фабричния мап? Ремапа на 1.6д има ли накъде да вдигне кривите или само ги "изостря" заради малкия обем

Sent from my LG-D802 using Tapatalk


Мисля,че най-адекватен отговор може да ти даде колегата SEAL,той мисля кара ремапнато 1.6 :wink:

_________________
170HP/400NM


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 43 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 0 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб