Здравейте на всички. Искам да споделя и аз няколко неприятни впечатления (в допълнение на вече описаните по - горе), които ми направи колата, като искам да подчертая, че те не я правят по - малко добра и ако ги знаех преди да я купя нямаше да повлияе на решението ми.
Mazda 6 MY2017 Ultimate 2.2 D АТ
1. Разхода на колата. Няма абсолютно нищо общо с този, с който се хвалят. Извън града 5.5 - 6.5 (120 - 160 км/ч), градско 8 - 9, като жената успя да я свали под 8, но тя кара, като бабичка
2. Над 160 км/ч колата е доста шумна, поне в сравнение с Мерцедес Е клас и Ауди А6 2014+ година (коли на приятели, не мои за съжаление, пуста сиромашия).
3. Сглобката на купето вътре не е на особено високо ниво и след време от баса на BOSE системата започват да се чуват паразитни скърцания, вибрации и прочие. Това е при доста тиха музика увеличена на 1/10 от максимума. Ако увеличиш на 1/2 от баса толкова яко ти вибрира огледалото за задно виждане (това в средата), че не се вижда нищо.
4. Качеството на боята (или може би по - скоро лака) е отчайващо. Супер лесно се драска от всичко. Доста по - лесно, отколкото коли на приятели.
5. Много софтуерни бъгове, като:
- istop (smart stop) системата: спираш някъде, натискаш педала на спирачката по - силно и системата се включва и двигателя спира. До тук добре. Слагаш лоста от D на P (за да се сменим с жената например) двигателя още е спрян. Сменяме се, сядам на мястото на водача, натискам спирачката (тук трябва istop да се изключи и колата да запали) и нищо. Давам на D пак нищо. Колата не пали. Ръгам лоста на P изключвам двигателя от копчето и пак цъкам копчето да запали отново. Случва ми се 2 - 3 пъти.
- адаптивни светлини: осветлението на auto колата е в гаража и светят късите светлини, излизам от гаража и не иска да превключи на дневни. Същото го прави и ако влезеш в подлез и излезеш след това, пак не иска да обърне на дневни светлини. Ако спреш двигателя и го запалиш отново всичко се оправя.
- стрелките на навигацията на head - up дисплея ми изчезват: от време на време пускам навигацията и стрелките не искат да се покажат. За сега от сервиза казаха, че не е нормално и сега чакам да излезе новия ъпдейт на навигацията (не на картите, а на самата навигация) и ще пробваме с него. Вече преинсталираха софтуера на колата, но не помогна.
6. Липса на автоматично заключване и вдигане на стъклата. Това ми обясниха, че е поради някаква тъпа Европейска разпоредба (явно да може да ти откраднат по - лесно автомобила). Въпреки това е факт, че можеш да си оставиш колата цяла вечер и тя няма да се заключи сама, нито има как да ѝ се вдигнат стъклата автоматично при заключване, или с дистанционното.
7. Много малки дупки на перфорирания кожен салон. Това не зная дали е плюс, или минус. Факт е обаче, че дупките са толкова малки, че в тях се заклещват разни боклучета и ако те дразнят (както мен ме) трябва да ги чоплиш с игла, като пъпки. Вярно, ако дупките бяха по - големи всичко щеше да пропада вътре, та затова не зная дали е плюс, или минус.
Като цяло автомобила ми харесва доста и се радвам, че избрах нова кола с всички екстри, вместо да взема някоя немска Е класа на 200 000+ км. с половината неща, която щях да треперя да не ѝ стане нещо, че не мога да го платя.
Имам и един въпрос, ако някой знае. Когато си на радарен круиз контрол и колата забавя сама светват ли стоповете отзад? Все още не съм се наканил да тествам с някой приятел да гледа дали.