Единица гориво изгаря заедно с определено количество въздух за определено време и вследствие на това изгаряне (което зависи от много други неща също, но няма да навлизаме в тая дълбока тема сега), се отделят вредни емисии на които частиците са с толкова малки размери, че се определят предимно като газове а при дизелите, освен газовете се отделят и "твърди частици" с доста по голям размер.Ебаси дългото изречение дето написах..
по темата, Вследствие на разликата в горивата се отделят различни газове(химични съединения ама кой от вас го боли точно к'во е
)
Та бензините в най голям процент образуват парникови газове(бях писал май по в началото в темата-> за справка 3-та страница).Дизелите от своя страна отделят най много твърди частици(такива които пре спокойно могат да си хвърчат и да ги вдишаш като си останат в белия ти дроб и те уморят до гроба)
Имайки впредвид това, големите фирми в автомобилостроенето са сложили "филтри" на джигитомобилите за да намалят вредните емисии за да влязат в някакъв клас(който не означава че автомобилите са станали безвредни а малко по безвредни) и те биват ЕГР-та,Катализатори,ДПФ-и,адблута и тем подобни системи.
В следствие на години амортизация тези ситеми си влошават въздействието над ДВГ-то и в повечето случаи даже му пречат.Бай ти Ганьо решава директно да се отърве от тях като ги премахва(с един куршум - два заека!) няма филтър(система) няма харч(от джоба) и има Пауър. - да ама не сте "Еко Френдли" вече, или поне не в класа в който е писана от завода.
Другото е че допълнително като се тунингова(който и да е автомобил, няма значение от горивото) то неминуемо това води до отделянето на по голямо количество вредни емисии тъй като имате по голямо количество гориво постъпващо в двигателя.
Ако филтрите в генерацията са си на мястото, а те 100% са на ХХ километри, то тяхния живот бива многократно съкратен, и за това се премахват още при тунинга("модификация" е правилната дума ако някой не знае)
Та реално който каквото да ми говори, само да си махнат ДПФ-а кадят като за световно, а ако вкарат още гориво тея печки направо ти се насълзяват очите ако караш зад тях(ако можеш де, ако виждаш пътя изобщо)
Има хора които твърдят че не изхвърлят толкова вредни емисии откакто са тунинговали колите си а в същото време се хвалят колко коне и НМ са качили.. алоо, кой баламосвате? изгарянето на по голямо количество гориво води до изхвърлянето на по голямо количество вредни емисии.А това за филтрите или е огромна "чума" или тях ги няма в генерацията.
А реално при повечето модифицирани печки през ауспуха им излиза и доволно количество неизгоряло гориво.
Не знам за вас, аз мисля да минавам на ток за "от вкъщи до работа и обратно"
за всички други моменти мисля едната кола да си седи на бензинче.. тя и без тва си го мирише..
Има къде къде по евтини и безвредни варианти за придвижване до работа и обратно, но за това е нужно манталитетът да се промени а той си върви ръка за ръка с поколенията, така чее..