Привет,
значи по въпростите ти:
1. В самият край на 2012 се анонсира новия модел от скай актив поколението в какъвто съм и аз (аз лично от Юни 2013), та този вид се продава активно 2013 до 2015, като през 2015 реално излезе, нещо като фейслифт. Промените екстериорно са основно във фаровете, но интериора е изцяло променен, информационната ситема 2013-2015 е пълно недоразумение и там го има този бъг със usb-то, та 2015 реално интериора е основно променен и то към по-добро. Като шумоизолация нама промяна, такава до някъде се появява чак през 2017 когато колата се обяви като нов модел, но всъщноср е фейс, на фейса. Реално би трябвало значително шумоизолирене да е направено 2018, защото колата е 200 кила по-тежка. НО, не си представяй че трябва да се крещи вика и т.н. много зависи от гумите и реално настилата, там където е ОК си си с летни гуми си е напълно нормална кола, детето ми си спи без проблеми, музиката ми е на 12 от 60 скала. Зимните гуми са по-шумни.
2. Да проблема ги има, и цената е към 1300, на мен си ми го смениха гаранционно по кампания, някъде мисля и имам номера, ако ти е любопитно ще се разтърся. Скъпо е защото се сменя и целия блутуут модул, който прави връзката с външни устройства, а управлението на усб-то става през него. Ако е сменен ОК, ако не е... не е болка за умиране, но това е ефекта гасиш/палиш първа песен... и след смяната, цялото закачане на телефона и синхронизиране ми отнема към 15 сек. реди това беше по-бавно.
3. Не скъпо си е, преди маздата карах опел инсигния, пак нов, но беше дизел, та при него смяна на масло, маслен филтер, въздушен, филтър на купето, проверка и заверка на антикорозионното покритие ми струваше винаги 380 лв. с ДДС, на две години исках да ми сменят и горивен филтър 400 и малко. При мазда, бензин, масло, маследн филтър, въздупен филтър, филтър на купето, заверка против ръжда и обработка с антикор(каквото и да значи това) 390 лв. с ДДС. По предписание на 2 години се сменя и цялата спирачна течност, тогава отива към 500, ако смениш и накладки 700 - всичко това е в СМ, аз на друго място не ходя (личен избор за мен историята е важна). Маслото във фактурата е към 125 лв. колега от форума badprince може да ти осигури мазда ориджинал оил (което си се прави от тотал и му викат декселиа) на много, много атрактивни цени, вероятно може и всичко за профилактика да ти осигури, в това число и оргинални секретни болтове, на мен в СМ ми взеха към 120 лв. за комплекта през 2013.
4. Не при 2013-2015 самият четец и gps антена се добавят, ето ги:
https://www.mazda.co.uk/owners/accessor ... 1552989937долу в лявно на таблото има една малка жабка, която се маха и се слага самия четец, и това е нещото което се добавя и свързва към самата система, кабели бутони си ги има. Картите са на том-том, ъпдеъти 75 евра. След 2015 колегите казват че всичко си го има, в това число и четеца, СМ продават уж навигация, като реално продават само сд карта със карти за една торба пари, колегите си купуват я от амазон, я от и-бей за 70 евра и всичко си работи.
5. Дизеловите модели до 2015 а и след това са добри от към вървеж, би-турбо изобилие от въртящ момент, дертове с дпф като всеки дизел ако се кара градско, НО през 2015 се появи един сервизен бюлетин (не акция, бюлетин) защото се оказа че започват да износват разпределителни валове, чупят се турбини... абе кофти работа, ремонт СКЪП, на един колега VPO който си купи колата, бай-бек, НО от немски дилър му я бяха оправили там гаранционно, беше показвал фактурата 2300 евра, още няколко колеги някой даже от Англия се бяха оплакали. Започва с повишаване на налягане в охладителната система, мерене на газове е ОК, гарнитури ОК, ама като му бяха отворили мотора на единия.... гадно. Маслената помпа май била вързана с някаква верига, на един колега му се беше скъсала в движение, и двигателя аут, на друг също беше писал че лагерите мъ заминали. колегата martod има мнение по тозви въпрос. Аз лично много харесвам дизел, но поради чисто финансови причини 2013 взех бензин.
6. Говори с колегата VPO, той си взе от германия, ако взимаш от тук, а и от където и да е гледай да не са хАмерикани или Канадки, в канада е имало наводнения и пазара е заринат с "нов внос" отатък океана, а един колега беше гледал една американка, но беше я проверил от VIN, при застрахователите от щатите и беше с як удар отзад, писана тотал там... тук без забележки.
7. Кола като кола, за мен лично се оказа крачка назад в сравнение с инсигнията която карах 2009-2013 мнение на база лично наблюдение, а не на градски легенди или на брат ми колега му били казали че европейските са ебаси боклуците... жена ми също кара европеска кола 2012 купена на същите километри има повече "гъдели" от моята, а даже беше стар модел.