Привет, колеги...
След дълги години мечтане и точене на лиги по Мх-5 най-накрая си взех една макар и на лизинг (да, тъпо е знам.)
Малко предистория давам, за да разберете защо ми е "поредно" разочарованието от дилъра.
През 2016-та исках да си купя Мх-5. Тъй като финансите идваха от мои близки, капарирахме колата и отидохме на оглед от София до Пловдив, за да видя колата. От София ми казаха да отида и да питам за Николай...речено сторено - отивам в шоурума малко по-рано от оговореното и питам за Николай - някакво младо момче на 20тина години ми обясни, че още го няма господина...разказвам, че съм дошъл да видя МХ5-цата, защото са ни казали че е при тях една от 2 налични бройки в момента (другата се оказа че е първо у Стара Загора, после в Русе - и те не бяха много наясно)...момчето ми казва няма проблем елате -ще ви я покажа....отиваме отзад и в някакъв заграден с ограда паркинг под открито небе седи тя -прекрасна, червена мх-5....гледам я и се радвам, вътре седалките бяха с найлоните, имаше и по джантите найлони, бе новичка....само че, моята близка която дойде с мен забеляза, че на задния хълбок на колата имаше няколко вдлъбнатини, чак самата боя беше леко променена, а алуминия (или там от квото е направена колата) леко вдаден....питахме младежа какво е това и той обясни, че при транспорт обезопасяват колите с важета и катарами, та едното въже явно се е откачило и от ударите на катарамата по шасито станали тези неща - абсолютна немърливост, но той каза, че щели да го оправят това и Фирмата транспортьор щяла да поеме разхода....аз го изгледах стерео и отидохме отпред в салона, където въпросния господин Николай тъкмо беше дошъл и започна да се запознава с нас и да сладкодумства....казах му аз за наблюденията си, а той започна да разправя как това било на някакъв немец колата, който я бил оставил там за ремонт и не била дори тяхната бройка - момчето беше до нас и го слуша и почервеня като домат....в София ми казват, че имат 2 налични бройки в момента едната в Пловдив...колата седи с найлоните по нея, а тоя Николай ми разправя, че не било тяхна ми на немец видиш ли..... Извода от цялата история, че страхотния ни дилър това дори няма да го опише, а ще го изчука и пребоядиса и ще я продаде колата "като нова"....а де ама като искам да дам 55 бона за кола искам да е баш нова, не изчукана нова....колкото да ме убеждават в професионализма на тукашните им майстори, бодикита няма да е като от роботите в японската фабрика нали така ??? Самото отношение ми беше гнусно....връщам се в София и отивам в шоурума -разказвам им за целия случай, тея ахкат как било възможно и те въобще не знаели за такова нещо....казах им, че съм взел номера на рамата и искам ако я взимам колата да е другата бройка - те викат ок, няма проблем....
В крайна сметка се отказахме по други причини от покупката и взехме Мазда 3.
Аз не мога да повярвам, че се случва това - нови коли не знаеш колко са нови.....
Както и да е - 2 год и нещо по-късно....днешни дни
Решавам, че ще си продавам тройката, за да си взема Мх5, която в предлагаха на преференциална цена, защото е 160 коня двигателя, а тази година излезе 180 коня фейслифт и те гледат да си изчистят бройките....
Отивам в Мазда София и ги питам за обратно изкупуване как вървят цените....Мазда 3 ниво Revolution на 50к километра в страхотно състояние....един господин Стоян мисля, че беше който отговарял за това ми обяснява с много разбирачески тон, че много трудна била ситуацията за мен, защото ми била с ръчни скорости колата и видиш ли той едва едва продал своята Мазда 3 ниво ултимейт за 26к, та на мен за Революшъм щели да дадат макс 22к и то със зор...защото нивото им ниско + ръчните скорости грам не се търсели на пазара (айде бе, в БГ не се търси ръчка?!)....викам си добре.....само че драги ми форум - тук идва фиаското и големия цирк - СЪЩЕВРЕМЕННО самите Мазда София на сайта си в Аутлет секцията продават едно към едно Мазда 3 - 120G с ръчни скорости и 80к км(т.е. с 30к повече пробег от моята) и ниво Революшън за 28к.....и наглия господин Стоянчо ми обясняваше как не искали да извадят изгода, но просто не можели повече от 22к да ми дадат за обратно изкупуване....също за Мх5 ми обясняваше някакви врели некипели и се хвалеше, че самия той имал такава, но ще ми стане Война и Мир поста....няма да навлизам и в това....
Теглих му аз една и я пуснах в Мобиле....за месец я продадох за 26к.....интересното е, че тази в Шоурума която те продаваха за 28к имаше забележки по броните и въпреки това зачезна някъде - явно са успели да я шитнат....
Сега вече и на новата покупка....внасям първоначална вноска и си уреждам лизинг за новата стара Мх5 -тя не е карана, но е стар модел...за това ще ми я дадат уж намалена от 56к на 50к минус още 2к за лоялен клиент -на 48к....вс точно ала бала взимам си колата....при предаване ми правят подаръци ключодържател, шапка, течност за чистачки и 2литра бензин в резеровара...аз съм развълнуван и не оглеждам хубаво колата -връщам се на паркинга и гледам отзад на дясна броня няколко драскотини....не знам какви малоумници са това, но са я надрали по някакъв начин....както и да е това ще го заведа като щета някой ден ще го преживея...но идва един друг фрапантен случай....самия пич, който ми предава колата (Добри) ми казва - аз съм карал слулжебна такава (визира същото ниво, че е - Evolution) и ми казва да гледам системата за следене на мъртвата зона и да си давам мигачи, защото това помагало....викам му добре, споко аз съм свикнал щото имах такава система на 3ката.....само че се прибирам, карам 2 дни и ми прави впечатление, че на огледалата няма такива датчици за тази система...на таблото не свети никъде (както при 3ката че е вкл.) и на самите настройки на борд компютъра никъде не фигурира, да има такава система....обаждам се на Николина, която ми продаде преди време 3ката и сега Мх5...тя след кратка проверка ми твърди, че колата няма RVM (системата за следене на мъртва точка), а за това ниво Еволюшън (демек предпоследно ниво преди ултимейт) имало само RVM за тея с твърд покрив, а моята е с мек.......самата им брощура в сайта показва, че колата би трябвало да има тази система....докато самата кола беше изложена в шоурума на листа на стъклото беше опомената въпросната система, в аутлета като беше обявена беше включена в описанието и изведнъж ни система ни кур :Д
ИНТЕРЕСНОТО е, че беше описано че колата има Билщайн окачване - което е характерно за горното ниво -ултимейт...викам си ебаси късмета....само, че сега и Билщайн се съмнявам да има, а не знам дори как да разбера....RVM ще го преживея, че го няма...на 3-ката ме е спасил 3 пъти макс и то спорно....само писукаше за щяло и не щяло, но това след време е важно при препродажба и ми е най-болно за лъжите и отнощението на дилъра....
Тая кола може да е поръчана от някой клиент с Билщайн (екстра характерна за горно ниво) и без RVM (стадартна за моето ниво) и в последния момент да я е отказал ама тея вместо да си го напишат това лъжат хората в очите....после ме убеждават, че за Европа било нз си как и тая екстра я нямало...може и така да е, ама го поправете в сайта и в описанието на колата мамка му....не в последствие да се разбира по тоя грозен начин.
Та колеги, TLDR оплаках се....аз повече ще се замисля, дай боже след време пак да имам възможност да си пазарувам нова кола, но няма да е от тях.....та въпроса ми към вас е има ли някой друг с модел Мх5 година 2016 и нагоре с оборудване Evolution и наистина ли няма RVM система или тея глупаци са я тафили по някаква причина....няма да навлизам в тема за навигацията, която по чужди сайтове я има за тея нива, а в БГ я продават отделно и т.н.
Моля някой ако има с подобна кола да ми пише или да коментира за статуса на RVM системата -има ли я няма ли я -аз ли съм нацелил някаква скопена бройка какво става...
_________________ Mazda 3 - 120G 2016 Перлен металик/изключително секси/ <3 -вече се подвизава с нов собственик у Варна. Мазда Мх-5 155G Бял керамичен металик /още по-секси/ <3
|