Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 28 Мар 2024, 12:48

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 25 мнения ] 
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 01 Юни 2019, 17:57 
Offline
любител

Регистриран на: 16 Апр 2019, 10:19
Мнения: 14
Местоположение: Свищов
Здравейте колеги,
търсих във форума и не намерих коментари за точно моя проблем и за това пускам нова тема.
Извинявам се ако не съм открил вече съществуваща такава.
От 18 месеца имам Мазда 6 - 2,2 , първа регистрация септември 2010, по километраж 160 000 км..
Преди около 2 месеца на път ми светна лампата за маслото. Естествено спрях, проверих нивото на маслото, след 10 мин.престой - беше си ОК. Тъй като се намирах "в нищото" на риск продължих до първото населено място. Лампата свети около 15 -20 минути и угасна. Помислих, че е нещо по кабелите , защото карах в голям дъжд. не предприех нищо. След 10 дена и над 500 км. пак се повтори - започна да свети и пак същото - в безлюдно място и ....караш на риск. След определено врем лапата пак угасна. И от тогава вече няколко пъти го прави този номер - светва, стой известно време и след това угасва. Ходих до сервиз на Мазда - мериха налягане с компютър - нищо, всичко е ОК. Само че лапмата пак светна , свети 10-15 минути и угасна. За момента не намирам никаква закономерност - светила е и на студен и на топъл двигател, и по 4-5 минути, и повече. Ходих на друг сервиз да мерят налягането с манометър. Майсторът каза че при студен двигател всичко е ОК но като загрее налягането пада на 0,8 - 0,9, което според него не е добре и съветът му беше - отваряне на двигателя за да се види какво става. Лаик съм в техниката и това с "отворянето" на двигателя ми звучи като "сърдечна операция". Минавах пак през сервиза на Мазда - те пак нищо не откриха на компютъра. Мислех че нещата са се оправили от самосебеси , защото около 1 000 км. не светеше но пак го направи.
На 03.06 (понеделник) имам "час" при майстор за "отваряне" на двигателя.
Въпросът ми е. Да предприемам ли тази стъпка с отварянето или да потърся друг тип майстор ( например електричар) ако е възможно проблемът с лампата да не от двигателя, а от нещо друго От първото "светване" до сега съм минал около 2 000 км, а всички казват че ако е сериозно до сега двигателя да е заминал.
Извинявам се за дългия пост, но гледах да дам максимално възможната информация. Много ще ви бъда благодарен за съвети, защото продължавам да се "притеснявам" от отварянето на двигателя.
P.S. Може да е полезно - от известно време колата при ниски обороти (под 1 200-1300) "трака" , както трака аванса на бензиновите двигатели.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 01 Юни 2019, 20:13 
Offline
маниак
Аватар

Регистриран на: 26 Май 2016, 06:41
Мнения: 857
Местоположение: Варна
Може да е самият датчик за маслото. Пробвай друг преди да отваряш целия двигател, че като нищо ще се възползват от теб. Сервизът на Мазда ще са за бой ако се окажа прав и те не са го проверили.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 01 Юни 2019, 20:30 
Offline
маниак
Аватар
2007 Mazda 5

Регистриран на: 31 Авг 2016, 12:05
Мнения: 721
Местоположение: Плевен
Здравей,
с какво масло караш колата и преглеждана ли е цедката ?

_________________
мазда 5 2.0CD 2007


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 01 Юни 2019, 20:44 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 16 Апр 2019, 10:19
Мнения: 14
Местоположение: Свищов
Здравей,
с какво масло караш колата и преглеждана ли е цедката ?

ARAL Supertronic специално за двигатели с DPF фитър. Това ми е втора смяна с него. С такова дойде и колата от Германия.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 01 Юни 2019, 20:46 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 16 Апр 2019, 10:19
Мнения: 14
Местоположение: Свищов
vladki4 написа:
Може да е самият датчик за маслото. Пробвай друг преди да отваряш целия двигател, че като нищо ще се възползват от теб. Сервизът на Мазда ще са за бой ако се окажа прав и те не са го проверили.


Казаха ми, че компа не дава никакви грешки. Предполагам че ако има проблем с датчика компютъра ще го отчете. Още повече че ходих два пъти


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 02 Юни 2019, 06:48 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 27 Май 2008, 18:12
Мнения: 4819
Местоположение: АБСУРДИСТАН
skype: тел № 0889410450
gamera написа:
Цитат:
Здравей,
с какво масло караш колата и преглеждана ли е цедката ?


ARAL Supertronic специално за двигатели с DPF фитър. Това ми е втора смяна с него. С такова дойде и колата от Германия.

Не отговори на по важния въпрос, а именно за цедката, ама щом си пуснал тема, по пътя на логиката явно не е преглеждана . :)
Чак от отваряне на двигателя за сега нямаш нужда, на първо време отворете картера и почистете цедката на маслената помпа, явно е затлачена щом не дава налягане на манометъра и дано Господ да е с теб, защото доста дълго си карал така и говориш вече и за тракане в послеписа, което не е много обнадеждаващо . :(

_________________
Гънките на мозъка по принцип са невидими, но когато липсват си личи .


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 03 Юни 2019, 08:51 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 16 Апр 2019, 10:19
Мнения: 14
Местоположение: Свищов
Нищо не е чистено. ОК за сега ще отворим само картера за евентуално почистване на цедката. Благодаря! До тук разбирам, че със сигурно проблема е във двигателя и няма вариант за електрика, и т.н.?


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 03 Юни 2019, 11:12 
Offline
маниак
Аватар
2007 Mazda 5

Регистриран на: 31 Авг 2016, 12:05
Мнения: 721
Местоположение: Плевен
gamera написа:
Нищо не е чистено. ОК за сега ще отворим само картера за евентуално почистване на цедката. Благодаря! До тук разбирам, че със сигурно проблема е във двигателя и няма вариант за електрика, и т.н.?

Направи първо това което сме те посъветвали с martod ...после му мисли ;)
п.п. Накарай майстора да ти снима състоянието на цедката след като отвори картера :)

_________________
мазда 5 2.0CD 2007


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 12 Юни 2019, 16:54 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 16 Апр 2019, 10:19
Мнения: 14
Местоположение: Свищов
VaskoVulev написа:
gamera написа:
Нищо не е чистено. ОК за сега ще отворим само картера за евентуално почистване на цедката. Благодаря! До тук разбирам, че със сигурно проблема е във двигателя и няма вариант за електрика, и т.н.?

Направи първо това което сме те посъветвали с martod ...после му мисли ;)
п.п. Накарай майстора да ти снима състоянието на цедката след като отвори картера :)


Здравейте колеги,
бях на майстор. Почисти цедката, направи промивка на двигателя и смени маслото. Според него това ще бъде достатъчно. Дано!
Замерил е налягането и каза, че колата подържа на празен ход 3,8 бара налягане при 0,9 - 1,2 преди почистването. Прикачам и снимка на цедката преди почистване.
Благодаря на всички за отзивчивостта.


Прикачени файлове:
viber_image_2019-06-10_16-16-251.jpg
viber_image_2019-06-10_16-16-251.jpg [ 276.92 KiB | Прегледано 10726 пъти ]
Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 12 Юни 2019, 20:07 
Offline
маниак
Аватар
2007 Mazda 5

Регистриран на: 31 Авг 2016, 12:05
Мнения: 721
Местоположение: Плевен
Леле прави си сметка с какво масло е карано и кога е сменяно ;) Дано да е хванат навреме проблема и да си караш безаварийно и със здраве :) Слагай от сега нататък само качествено масло,според предписанието и навреме го сменяй!

_________________
мазда 5 2.0CD 2007


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 26 Юни 2019, 12:01 
Offline
любител

Регистриран на: 15 Апр 2018, 18:48
Мнения: 5
Местоположение: София
Здравей, имах същия проблем като теб. Погледни си задължително и дифтунгите на дюзите, защото на мен една беше изпуснала и се е получило това. Според моя майстор тези дифтунги са слабо място на тези мотори и на около 100к трябва да се подменят. Обърни внимание и на шума на мотора, защото това е следващата неприятна стъпка, ако не са хванали навреме проблема.
Поздрави


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 20 Авг 2019, 20:22 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 16 Апр 2019, 10:19
Мнения: 14
Местоположение: Свищов
Здравейте колеги, надявах се, че няма да се връщам към темата, след почистването на цетката в картера, но........... След почистване на цедката в картера карах безпроблемно малко повече от 7 000 километра и днес на магистралата на излизане от София лампата за маслото пак светна. Първо за малко, после по-дълго и накрая постоянно. Естествено бях далеч от дома (от Свищов съм), проверих къде има пътна помощ, прекръстих се и продължих. Спрях пътьом в сервиза на Мазда в Плевен и започна едно чудене, проверки с компютъра и ....абе не сме сигурни ама може да е маслената помпа. Запалих и на светеща лампа се прибрах (общо 220 км). Отидох на майстора, който преди чисти цедката и според него трябва да започнем с маслената помпа , но това без да вижда колата, след това някакви лагери (пълен лаик съм, извинявам се) и т.н. Ама маслената помпа струвала 1250 лв. - да я вземем, пък ако не е от нея , следващото и т.н.. Когато му казах че ни ми се дават 1250 лева за нещо което може да не ми трябва (проблема да не е в помпата) стана много зает, каза да го потърся другия месец и т.н. Та въпросите ми са следните
1. Възможно ли е да не ми работи нормално маслената помпата и да мина 220 км. без проблем. Не значи ли това, че проблема е друг. Припомням че пред почистване на цедката карах около 3000 км. със светеща лампа.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 20 Авг 2019, 20:28 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 16 Апр 2019, 10:19
Мнения: 14
Местоположение: Свищов
martod написа:
gamera написа:
Цитат:
Здравей,
с какво масло караш колата и преглеждана ли е цедката ?


ARAL Supertronic специално за двигатели с DPF фитър. Това ми е втора смяна с него. С такова дойде и колата от Германия.

Не отговори на по важния въпрос, а именно за цедката, ама щом си пуснал тема, по пътя на логиката явно не е преглеждана . :)
Чак от отваряне на двигателя за сега нямаш нужда, на първо време отворете картера и почистете цедката на маслената помпа, явно е затлачена щом не дава налягане на манометъра и дано Господ да е с теб, защото доста дълго си карал така и говориш вече и за тракане в послеписа, което не е много обнадеждаващо . :(


Тракането на двигателя се оказа от "качествената" българска нафта. Пътувах до Италия и по препоръка от колеги зареждат само в чужбина - Сърбия и Словения . Двигателя "мърка" като коте. Върнах се у дома и пак започна да трака.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 21 Авг 2019, 07:25 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 27 Май 2008, 18:12
Мнения: 4819
Местоположение: АБСУРДИСТАН
skype: тел № 0889410450
Силно ме съмнява да трака от нафтата, по скоро е тракала от ниското налягане на маслото преди да почистите цедката, после е изчезнало и сега като няма пак налягане се е появило отново.
Също ме съмнява и проблема да е само в маслената помпа, най вероятно са износени шийките на коляновия вал и черупките на лагерите, от където маслото си преминава свободно и за това няма налягане. Този път без отваряне на двигателя и инспекция няма да можеш да се разминеш . :(

_________________
Гънките на мозъка по принцип са невидими, но когато липсват си личи .


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 21 Авг 2019, 09:37 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 16 Апр 2019, 10:19
Мнения: 14
Местоположение: Свищов
martod написа:
Силно ме съмнява да трака от нафтата, по скоро е тракала от ниското налягане на маслото преди да почистите цедката, после е изчезнало и сега като няма пак налягане се е появило отново.
Също ме съмнява и проблема да е само в маслената помпа, най вероятно са износени шийките на коляновия вал и черупките на лагерите, от където маслото си преминава свободно и за това няма налягане. Този път без отваряне на двигателя и инспекция няма да можеш да се разминеш . :(


Благодаря колега, макара че звучи доста стряскащо и скъпо :( И един лаишки въпрос - дали е възможно теортично да не се налага подмяна на маслената помпа, а само нещата свързани с колновия вал, не че главоболието е малко и без маслената помпа?
А някакво предложение за майстор в региона около Свищов (+/- 100 км), на който да се доверя?


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 21 Авг 2019, 10:25 
Offline
любител

Регистриран на: 25 Юни 2019, 11:09
Мнения: 58
Местоположение: Sofia
Колега в много много неприятна ситуация си попаднал. Според това което описваш дълго двигателят е каран с ниско налягане на маслото и това е довело до износване на всички компоненти вътре в него. Каквото и да правиш от тук нататък дори само лагери и помпа да смениш, мотора си е надран отвътре целия - цилиндри, буталам, разпределителен вал, турбо. Пробвай пак да свалите картера и да видите цедката, данеби пак да е запушена. Такъв тип диагностика и ремонт са сложни . Най показателно за състоянието на мотора е да се отвие една пета на 1 биела и един основен лагер от там ще се види състоянието на лагерите. Маслената помпа и тя може да се диагностицира, но след сваляне и отваряне. Общо взето без отваряне на мотора няма да се разминеш, пак повтарям ако по някаква причина ( свлекли се боклуци не се е запушила пак маслената цедка).


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 21 Авг 2019, 11:24 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 16 Апр 2019, 10:19
Мнения: 14
Местоположение: Свищов
Grux написа:
Колега в много много неприятна ситуация си попаднал. Според това което описваш дълго двигателят е каран с ниско налягане на маслото и това е довело до износване на всички компоненти вътре в него. Каквото и да правиш от тук нататък дори само лагери и помпа да смениш, мотора си е надран отвътре целия - цилиндри, буталам, разпределителен вал, турбо. Пробвай пак да свалите картера и да видите цедката, данеби пак да е запушена. Такъв тип диагностика и ремонт са сложни . Най показателно за състоянието на мотора е да се отвие една пета на 1 биела и един основен лагер от там ще се види състоянието на лагерите. Маслената помпа и тя може да се диагностицира, но след сваляне и отваряне. Общо взето без отваряне на мотора няма да се разминеш, пак повтарям ако по някаква причина ( свлекли се боклуци не се е запушила пак маслената цедка).


Благодаря колега, макар че не звучи никак окуражаващо.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 21 Авг 2019, 13:38 
Offline
фен

Регистриран на: 11 Май 2017, 23:20
Мнения: 137
Местоположение: Уелс
Само да вметна, че и на мен ми става по шумен двигателя като си дойда и заредя нафта в Бг. И разхода също скача. Първия път разликата беше толкова страшна колата направо умря. Помислих, че замина турбото.

Колеги как се замерва налягането на маслото? Извинявам се, че питам тук да не пускам нова тема.
Форскам показва ли налягането му?

_________________
М6-2.0-143к. 2007г.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 22 Яну 2020, 22:26 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 16 Апр 2019, 10:19
Мнения: 14
Местоположение: Свищов
Здравейте колеги, не съм писал отдавна но и проблемите се движат "на приливи и отливи". При предното ходене на майстор се оказа, че цедката отново е задръстена (около 6 хил. след прооиката на двигателя). Почистиха я е се разбрахме за инспекция след още 6 хил. Изминах 6 хил. километра и никакви проблеми - работи като пушка, лампата нее свети ии т.н. Отидох пак на майстор и цедката пак почти задръстена. Не ми е светила лампата, но майстора каза че пак много боклук и "имало и стружки". Според него вече трябва да се отваря двигателя. Въпросите ми са да - първо, от какво може да се появява този боклук постоянно и второ, да правя ли основен реемонт или да търся по-кардинално решение. Много си харесвам колата, мразя да се занимавам с купуване и продаване та питам поправим ли е проблема (знам че ще е скъпо). Благодаря, важно ми е мнението на разбиращите ,които не чакат пари от мен :-)


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 23 Яну 2020, 09:10 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 22 Окт 2014, 20:35
Мнения: 1828
Местоположение: Густо Майна Филибето
Еми в тази ситуация трябва да избереш дали да налееш едни пари и колата да си "остане твоя" за дълго време или да я продадеш с изчистена цедка. Ремонтът ще е скъп, но пък след това ще имаш сервизиран мотор и ще знаеш какво караш. Ако я продадеш после пак наново всичко и винаги има риск да попаднеш на същото или на по-лошо.
Съветът ми е ако ти харесва автомобилът и ти удовлетворява потребностите, да си го оправиш.
Хубаво си избери майстора, да не е някой учещ се на твоята кола.

_________________
Mazda 6 GH 1.8 LPG BRC sequent 32
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 23 Яну 2020, 10:08 
Offline
маниак
Аватар

Регистриран на: 26 Май 2016, 06:41
Мнения: 857
Местоположение: Варна
Покарай още малко и я провери пак, но на друг майстор. Тя ако беше на стружки вече да се е разхлопала. Ако стане сакатлък, друг двигател пак е по-добре от основен ремонт, освен ако не искаш да я караш вечно.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 23 Яну 2020, 10:58 
Offline
фен

Регистриран на: 07 Авг 2007, 11:04
Мнения: 189
Местоположение: Велико Търново
И все пак смени ли дифтунгите на дюзите?


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 04 Фев 2020, 10:41 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 16 Апр 2019, 10:19
Мнения: 14
Местоположение: Свищов
BAT_MINKA написа:
И все пак смени ли дифтунгите на дюзите?


В крайна сметка реших да разглобя двигателя. Колата е много добра. Не гори масло, работи тихо, върви добре...всичко и ОК освен, че лампата за масло светва
от време на време :D Чакам да разбера какво са видели вътре в двигателя. Ще питам майстора за "дифтунгите на дюзите", защото на мен това нищо не ми говори - преподавател по маркетинг съм, пълен технически "неграмотник" :D


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 04 Фев 2020, 10:47 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 16 Апр 2019, 10:19
Мнения: 14
Местоположение: Свищов
donpeev написа:
Еми в тази ситуация трябва да избереш дали да налееш едни пари и колата да си "остане твоя" за дълго време или да я продадеш с изчистена цедка. Ремонтът ще е скъп, но пък след това ще имаш сервизиран мотор и ще знаеш какво караш. Ако я продадеш после пак наново всичко и винаги има риск да попаднеш на същото или на по-лошо.
Съветът ми е ако ти харесва автомобилът и ти удовлетворява потребностите, да си го оправиш.
Хубаво си избери майстора, да не е някой учещ се на твоята кола.


Благодаря за съвета. Това и реших да направя. Харесвам си я - не гори масло, двигателя работи тихо и равномерно, върви отлично и ще се пробвам да я оправя. Но въпросите - от къде се вземат тези боклуци в картера вече 10 000 км. след промивка на двигателя и дали след отварянето ще стане ясно, си стоят :(


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 04 Фев 2020, 11:37 
Offline
фен

Регистриран на: 14 Ное 2016, 08:47
Мнения: 465
Местоположение: София
gamera написа:
BAT_MINKA написа:
И все пак смени ли дифтунгите на дюзите?


В крайна сметка реших да разглобя двигателя. Колата е много добра. Не гори масло, работи тихо, върви добре...всичко и ОК освен, че лампата за масло светва
от време на време :D Чакам да разбера какво са видели вътре в двигателя. Ще питам майстора за "дифтунгите на дюзите", защото на мен това нищо не ми говори - преподавател по маркетинг съм, пълен технически "неграмотник" :D



Дифтунгите лесно се познават. Палиш и отваряш капачката за маслото. Ако излиза пушек от там значи са за смяна. То и от там може да пълни със сажди като за последно.

_________________
Mazda 6 GY 2.0 143hp
Mazda CX-5 2.5 194hp


Върнете се в началото
  Профил    
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 25 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 61 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб