Копирам от темата за 6-цата
alexbardarov написа:
Ако случайно някой не е получил съобщението от СМ за сервизната акция. Ако някой случайно е минал да сподели:
Уважаеми Г- жо/ Г- не,
Mazda Motor Corporation непрекъснато следи за качеството на произвежданите от нас автомобили. В тази връзка решихме да проведем специализирана сервизна кампания за определени модели Mazda3 произведени в периода от 07 Ноември 2018 до 13 Май 2019; Mazda CX-5 произведени от 20 Юни 2017 до 20 Април 2019; Мазда6 произведени от 26 Март 2018 до 22 Април 2019.
Ако сте получили това съобщение, то вашия автомобил е включен в сервизната кампания.
Какъв е проблемът?
На определни автомобили софтуера на контролния блок (PCM) на двигателя, управляващ хлабината на клапаните, чрез хидравличните повдигачи може поради грешка да функционира неправилно в режим изключване/ включване на цилиндрите. В резултат на товва кобилицата на клапаните може да бъде изместена от нормалната си работна позиция, което от своя страна може да доведе до неравномерна работа на двигателя или пълното му спиране.
Какво ще направи Mazda?
Вашият оторизиран сервизен център Mazda ще инсталира нов софтуер на контролния модул на двигателя контролния модул на купето с нов модифициран. Този ремонт ще бъде напълно безплатен за вас.
Ккава е продължителността за извършване на ремонта?
Ремонтът ще отнеме около един час.
Какво трябва да направите?
Моля свържете се с вашия оторизиран серизен център и запазете час за извършване на ремонта. Ако вече не притежавате на този автомобил, ние ви молим да ни изпратите информация за новия собственик. Може да намерите информация за оторизираните сервизни центрове на Мазда в България на следния линк-
https://mazda.bg/dilurska-mrezha/ Имате още въпроси?
Ако имате нужда от допълнителна информация, може да свържете с националния тлефон на Mazda в България 0700 12356 или да изпратите съобщение на адрес
service@mazda.bg Може да намерите информация за оторизираните сервизни центрове на Мазда в България на следния линк-
https://mazda.bg/dilurska-mrezha/Вашето удовлетворение от продуктите ни е наш основен приоритет. Искрено се извиняваме за неудобството, което може ви причиним с тази кампания.
Стар Моторс ЕООД
Аз отдавна го чакам, но в БГ всичко става по-бавно, ако изобщо става.
rovelist написа:
Важна тема за CX-5 (и 6).
"Dangerous cylinder deactivation trouble on 2018 CX-5 and 6 models".
"Опасен проблем при деактивиране на цилиндрите на 2018 CX-5 и 6 модели."
https://www.mazdas247.com/forum/showthr ... els/page38РЕШЕНИЕТО:
RAPEX call
https://ec.europa.eu/consumers/consumer ... /19&lng=enThe alert is finally on RAPEX therefore distributors in every EU country have to execute the recall:
Alert number:*A12/1226/19
Product:*Passenger car
Name:*3, 6, CX-5
Risk type:*Injuries
Category:*Motor vehicles
Brand:*Mazda
Type / number of model:*Mazda 3 (BP), Mazda 6 (GL), CX-5 (KF)
Type of alert:* Products with serious risks
Due to a software error, the powertrain control module (PCM) may operate improperly when transitioning from cylinder deactivation to full cylinder activation modes. As a result, an intake valve rocker arm may come out of position and make contact with internal engine parts.
This may cause the engine to stall in motion without the ability to be restarted, increasing the risk of an accident.
*
Measures taken by economic operators: Recall of the product from end users*(By: Distributor)
Description:*Passenger car under Mazda recall code: AK038A.
Batch number / Barcode:*The affected vehicles were manufactured between 7 November 2018 and 13 May 2019 (Mazda 3), between 26 March 2018 and 22 April 2019 (Mazda 6), between 20 June 2017 and 20 April 2019 (Mazda CX-5).
Country of origin:*Japan
Alert submitted by:*Romania
http://www.robzor.com/Notification_A12_1226_19_en.pdfНадявам се скоро и СМ да започне да привиква за безплатен ъпдейт на PCM software въпросните модели, защото без този ъпдейт последствията биха могли да бъдат много неприятни, меко казано.