Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 28 Мар 2024, 17:16

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 26 мнения ] 
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 23 Авг 2019, 15:33 
Offline
любител

Регистриран на: 27 Мар 2016, 08:09
Мнения: 27
Местоположение: Пловдив
Здравейте колеги,

Пускам темата, понеже съм в пълна безизходица и вече не знам какво да правя. Преди два месеца ми умря двигателя на колата. Както си карах, започнаха едни леки вибрации и едно чукане, което в рамките на 10-тина километра стана много силно и се принудих да спра автомобила. Двигателят не е спирал сам, не е блокирал. Закарах я с платформа в сервиз и се оказа, че има проблемна биела и биелни лагери за смяна (2-ри ремонт). Проблемът е, че нещо не могат да ми намерят части и вече втори месец пълен блокаж. Реших да търся двигател, но ми се струва рисковано, защото нямам никаква гаранция, че ще купя читав мотор, както и че същият ще бъде поставен кадърно. После да няма прехвърляне на вина и накрая пак нищо да не се получи. И се чудя какво да правя... Предполагам сте наясно какво точно следва да се смени, дайте идеи от къде да търся. Звънях на колегата от Кюстендил, писах му на лични... нищо. В Пловдив сервизите са скръб. Автомобилът е със свален двигател. Аварията стана буквално един ден след смяна на масло и след около 250 км. непрекъснато шофиране. Дайте някакви идеи.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 24 Авг 2019, 05:29 
Offline
любител

Регистриран на: 30 Юли 2019, 17:45
Мнения: 23
Местоположение: Стара Загора
Части няма по магазините,много странно.А от чужбина да си поръчаш няма ли.Само биелни лагери и биела ли трябва да се сменят?Много кофти ситуация.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 26 Авг 2019, 10:49 
Offline
любител

Регистриран на: 27 Юни 2019, 14:41
Мнения: 26
Местоположение: София
Маслото сам ли си го купи? Къде е била смяната и наблюдавал ли си самата смяна? Този двигател е капризен и си иска само mazda ultra dpf 5w30, а антифриза е само зелен fl22. Разбирам, че едва ли помагам за решение , но е добре да се разбере причината. Имаше преди няколко месеца една подобна тема от колега с блокирал двигател, който си купи нов(на старо) , та му пиши за повече инфо. Ето я темата : https://forum.mazdabg.com/viewtopic.php?f=72&t=48588

_________________
Mazda CX-7, 2.2 Diesel
zgos@abv.bg


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 26 Авг 2019, 16:46 
Offline
маниак
Аватар

Регистриран на: 11 Дек 2015, 11:43
Мнения: 599
Местоположение: Варна
gospodin написа:
Маслото сам ли си го купи? Къде е била смяната и наблюдавал ли си самата смяна? Този двигател е капризен и си иска само mazda ultra dpf 5w30, а антифриза е само зелен fl22. Разбирам, че едва ли помагам за решение , но е добре да се разбере причината. Имаше преди няколко месеца една подобна тема от колега с блокирал двигател, който си купи нов(на старо) , та му пиши за повече инфо. Ето я темата : https://forum.mazdabg.com/viewtopic.php?f=72&t=48588
Да бе, точно маслото и антифриза са му били проблема. Колата е купена със замаскиран проблем и е гръмнала.
Колегата е в безизходица защото иска гаранция а никой не му я дава. В общи линии патова ситуация.
Само донор с прозрачно минало може да помогне.


Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk

_________________
CX 5 2016 2.5 G


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 26 Авг 2019, 21:17 
Offline
маниак

Регистриран на: 27 Юли 2018, 12:58
Мнения: 504
Местоположение: Botunec
Много истина има в това, но и е много трудно да намери такъв донор. Иначе в момента в мобилето има към 20тина сх7 дизели за части. Но кой какъв е ... божа работа.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 27 Авг 2019, 10:20 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 27 Мар 2016, 08:09
Мнения: 27
Местоположение: Пловдив
Последните 3 смени на масло се правиха с Repsol по препоръка на martod, който ми беше сменял ангренажна верига. Явно моторът е имал проблем и преди, защото е правен, но аз като не разбирам... си патя сега, макар и 40 000 километра след като я купих. Въпросът е дали да правя опити да се ремонтира това нещо или да държа да се сменя цял двигател.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 27 Авг 2019, 13:50 
Offline
маниак
Аватар

Регистриран на: 11 Дек 2015, 11:43
Мнения: 599
Местоположение: Варна
Трябват ти 4 бутала, 4 биели, лагери и консумативи за ремонта.
Отделно не знаем състоянието на коляновия вал, турбото и блока и няма как да дадем адекватен съвет.
Най добре според мен е да намериш двигател. Или взимай радикално решение и махай колата.


Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk

_________________
CX 5 2016 2.5 G


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 27 Авг 2019, 14:27 
Offline
любител

Регистриран на: 07 Юни 2012, 13:42
Мнения: 71
Все пак си минал 40 000 км. И да рзбираш и да не разбираш, ако е затворен двигателя като хората, не можеш да знаеш какво е правено по него. Колата има стойност около 13-15 хил. лв. Една пълна ревизия на двигателя ще излезе 4 -5 хил.лв. - труд, части, материали, шлайфания, гарнитури - т.н. Проблема е и че частите за вторично вграждане са с ниско качество. Според мен по-доброто решение е купуваш двигател втора ръка от морга - монтираш и каквото сабя покаже. Гледай двигателя в моргата да не е омазан със силикон. Пък ако не ти се занимава - продавай колата. Еднозначно не може да се каже кое е вярното решение.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 27 Авг 2019, 16:55 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 27 Мар 2016, 08:09
Мнения: 27
Местоположение: Пловдив
За занимаване със сигурност не ми се занимава, проблемът е, че не разбирам от тия неща. По-лошото е, че в това състояние автомобилът не мисля, че е продаваем.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 27 Авг 2019, 17:11 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 22 Окт 2014, 20:35
Мнения: 1828
Местоположение: Густо Майна Филибето
По-изгодно ще е да го оправиш и продадеш оправен, от колкото да го продадеш сега. Логичният избор е след ремонта, да прецениш дали да го оставиш за теб или да го продадеш. Хубавото (утехата :D ) е, че след такъв ремонт ще знаеш какво караш и че моторът е ок. Съветвам те да си намериш препоръчан майстор за този ремонт, първо заради качественото му извършване, второ - да не те излъже какво е сменено и трето - заради цената, защото наистина при такъв ремонт може да варира от няколко хиляди лева. Части си търси пак с някой познат, който ползва отстъпки, защото и там могат да те заколят с едни 30-40%.
Успех в начинанието и да споделиш крайния резултат!

_________________
Mazda 6 GH 1.8 LPG BRC sequent 32
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 28 Авг 2019, 07:37 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 27 Май 2008, 18:12
Мнения: 4819
Местоположение: АБСУРДИСТАН
skype: тел № 0889410450
Whiskey написа:
Последните 3 смени на масло се правиха с Repsol по препоръка на martod, който ми беше сменял ангренажна верига. Явно моторът е имал проблем и преди, защото е правен, но аз като не разбирам... си патя сега, макар и 40 000 километра след като я купих. Въпросът е дали да правя опити да се ремонтира това нещо или да държа да се сменя цял двигател.

Поне блока и коляновия вал ще се наложи да ги сменяш най вероятно. Още тогава, като беше скъсал веригата, ти казах, че мотора е отварян и е правено нещо по него, отделно дълго време беше каран със задръстена цедка на маслената помпа (лошо мазане), отделно до колкото си спомням ти казах, че и демферния маховик тропа и коляновия вал няма да изкара така дълго време. Направо ти препоръчах да се отърваш от тази кола, но като не ме послуша, сега ще се наложи да я правиш за да и вземеш някакви пари, защото в това състояние няма да и вземеш и четвърт от себестойността .

_________________
Гънките на мозъка по принцип са невидими, но когато липсват си личи .


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 28 Авг 2019, 07:55 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 27 Мар 2016, 08:09
Мнения: 27
Местоположение: Пловдив
Прав си, така беше. Всичко това го имах предвид, но не очаквах, че няма да изкарам и 8000 км...


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 10 Сеп 2019, 09:05 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 27 Мар 2016, 08:09
Мнения: 27
Местоположение: Пловдив
Повдигам темата с едно по-общо питане относно тези двигатели. Вчера успях да продам автомобила във вида, в който е. Взе го човек, който се занимава с коли и може да си я поправи. Доволен съм от сделката. Той обаче ми сподели, че имало нещо, което се правило на този двигател за да го няма точно този проблем. Нещо се модифицира ли, премахва ли... хора които работили с двигатели на Мазда го знаели. В тази връзка имате ли повече информация?


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 11 Сеп 2019, 19:40 
Offline
любител

Регистриран на: 27 Юни 2019, 14:41
Мнения: 26
Местоположение: София
Не го ли попита в какво се състои по- точно проблема, че е важно за собствениците на тези коли.

_________________
Mazda CX-7, 2.2 Diesel
zgos@abv.bg


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 12 Сеп 2019, 17:14 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 27 Мар 2016, 08:09
Мнения: 27
Местоположение: Пловдив
Попитах, разбира се, но ми отговори, че в София имало някакви специалисти, които работели мазди и знаели за какво иде реч. Той се бил консултирал с тях преди покупката на автомобила и ме посъветва, ако си взема същия (защото обмислям нещо подобно, колкото и шантаво да звучи), да му се обадя, ще ме насочи...


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 12 Сеп 2019, 17:19 
Offline
маниак

Регистриран на: 27 Юли 2018, 12:58
Мнения: 504
Местоположение: Botunec
Whiskey написа:
Попитах, разбира се, но ми отговори, че в София имало някакви специалисти, които работели мазди и знаели за какво иде реч. Той се бил консултирал с тях преди покупката на автомобила и ме посъветва, ако си взема същия (защото обмислям нещо подобно, колкото и шантаво да звучи), да му се обадя, ще ме насочи...


Трябва много добре да си напишеш домашното с тези ... помисли, да не олекнеш с няколко хиляди.

Ако имаше нещо такова, тук във форума все щеше да се чуе, за тези "магоьсници". Защото за да купиш мазда със счупен двигател и да и направят основен ремонт и да е на далавера не ми е ясно как става - магьосници трябва да са - или освен да купиш Маздата за без пари. Друго не се сещам.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 12 Сеп 2019, 17:45 
Offline
фанатик
Аватар
2014 Peugeot 505

Регистриран на: 14 Фев 2008, 20:44
Мнения: 9184
https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?a ... ink=cday5q
А ако е дал и колата за 6-7 хиляди....Реално във Германия няма читава за под 5000 евр.

_________________
Мазда 323 f BG 1.6 1991 ex
Мазда 323 f BA 1.5 1995 ex
Мазда Premacy 1.8 2001 ex
Мазда 5 2.0 2006 ex
Мазда 6 GH 1.8 2009 ех
Мазда..?????


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 13 Сеп 2019, 10:32 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 27 Мар 2016, 08:09
Мнения: 27
Местоположение: Пловдив
Въпросът е дали си струва риска да се взима отново такъв автомобил, при положение, че е известно, че има проблеми с този двигател. От неподдръжка ли аварира, какво да се гледа, за да се минимизира шансът да се попадне на нещо, което утре ще се развали? Аз съм чел доста този форум, не съм попаднал на генерално решение за този проблем. А автомобилът ми харесва страшно много, но за втори път да ми се случи да счупя двигател ще е нелепо...


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 13 Сеп 2019, 16:21 
Offline
фанатик
Аватар
2014 Peugeot 505

Регистриран на: 14 Фев 2008, 20:44
Мнения: 9184
Абсолютно си прав.Парите не са малко и тези мотори определено показват дефект някакъв.Дали от тази цедка или маслена помпа нещо но не са малко случаите на заминал мотор...Странното е че не са и на много километри.

_________________
Мазда 323 f BG 1.6 1991 ex
Мазда 323 f BA 1.5 1995 ex
Мазда Premacy 1.8 2001 ex
Мазда 5 2.0 2006 ex
Мазда 6 GH 1.8 2009 ех
Мазда..?????


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 13 Сеп 2019, 17:31 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 22 Окт 2014, 20:35
Мнения: 1828
Местоположение: Густо Майна Филибето
Чисто финансово да попитам, за колко я купи и сега за колко я продаде? Тази разлика нямаше ли да покрие ремонта? Защото тепърва наново да "хвърляш зарове" не е добре :|

_________________
Mazda 6 GH 1.8 LPG BRC sequent 32
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 13 Сеп 2019, 19:24 
Offline
любител

Регистриран на: 30 Юли 2019, 17:45
Мнения: 23
Местоположение: Стара Загора
Да реално проблема е на мотора 2.2 дизел който не е само на сх7 а и на шестицата.Тая маслена помпа и дюзите са им сериозен проблем.И като началото заминават биелни лагери и т.н.Като цяло е необходимо много сериозно обслужване след закупуването и съм убеден че никой не го прави в случая и аз самия.Чак когато се появят проблемите се търсят причините ,но вече е късно.Може би и другото е важно да се спомене,че реално след като някой се е опарил не споделя ,ами оставя това и естествено после друг изгаря.Това вече си е българска черта.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 13 Сеп 2019, 22:10 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 27 Мар 2016, 08:09
Мнения: 27
Местоположение: Пловдив
Чисто финансово продадох автомобила за сума, към която ако добавим сумата необходима за ремонта на двигателя и сумата за други неща, които знам, че трябва да се правят, съм горе-долу на цената, на която тези автомобили вървят към момента. Иначе я взех за още 4000 нагоре, но тогава струваха толкова, сега цените са други. Наистина ме тревожи, че при доста сериозна бройка автомобили това е проблем. Гледам и в Германия - автомобили на по 100к километра със сменени двигатели или дефектирали такива. Не знам дали да рискувам... адски ми харесва автомобила, но все пак искам да разчитам на колата си. Не непрекъснато да се притеснявам да не ме остави на пътя. Хубаво, да взема друга, да направя ремонт на мотора, т.е. да сменя биелни лагери и да се зачисти цедката, но... това достатъчна гаранция ли е?


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 14 Сеп 2019, 09:38 
Offline
маниак

Регистриран на: 27 Юли 2018, 12:58
Мнения: 504
Местоположение: Botunec
Stenmark написа:
......Може би и другото е важно да се спомене,че реално след като някой се е опарил не споделя ,ами оставя това и естествено после друг изгаря.Това вече си е българска черта.


Тук съм склонен да се съглася, но как е по западните сайтове? И там ли не споделят?
Търсили ли сте повече инфо при англичаните, американците или пък руснаците?


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 15 Сеп 2019, 00:28 
Offline
любител

Регистриран на: 27 Юни 2019, 14:41
Мнения: 26
Местоположение: София
Руснаци и американци не карат 2.2 дизел, а само бензин. Двигателя е по-нежен и явно не издържа на екстремно каране, а и е слабичък за купето. Мисля, че по-честа смяна на масло и филтри, нежно каране и хубаво гориво с добавки ще решат много проблеми.

_________________
Mazda CX-7, 2.2 Diesel
zgos@abv.bg


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 15 Сеп 2019, 15:58 
Offline
фанатик
Аватар
2014 Peugeot 505

Регистриран на: 14 Фев 2008, 20:44
Мнения: 9184
Споменава се че са доста капризни към масла.Някои примерно имат доста добри отмиващи и почистващи качества....зависи от съдържанието на фосфор и бор и още някакви други.Други пък са по агресивни към гумени уплътнения и гарнитури и ги увреждат.Всичко това остава долу във картера където и е цедката и резултатите могат да се предвидят...

_________________
Мазда 323 f BG 1.6 1991 ex
Мазда 323 f BA 1.5 1995 ex
Мазда Premacy 1.8 2001 ex
Мазда 5 2.0 2006 ex
Мазда 6 GH 1.8 2009 ех
Мазда..?????


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 18 Окт 2019, 22:11 
Offline
любител

Регистриран на: 01 Окт 2006, 23:03
Мнения: 5
Местоположение: Пазарджик
Здравейте колеги-проблема на дизеловия 2.2 мотор е запушване на цедката за маслото!Картера(двоен) долната част е ламарина- при удар от долу се криви и запушва частично цедката! Това се получава защото цедката е ужасно много близо до картера!!!При смяна на масло карам майстора да чисти и цедката!
ПС-имам един счупен мотор и един който беше на път!Споделям моя 4 годишен опит с мазда сх-7 2.2 mzr- cd

_________________
здрасти!


Върнете се в началото
  Профил    
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 26 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: term1nat0r и 7 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб