Mollovmd написа:
Привет, колеги, аз съм едновременно и нов и стар колега, тъй като преди две години карах Мазда 6 2.0 121. От година съм с Alfa Romeo 159 1.9JTDm, но след вложени за това време толкова, за колкото взех и колата, в основни ремонти и проблеми с окачването, съм решил да се преориентира, та имам няколко въпроса към Вас:
#Кой от двата двигателя 2.0 или 2.2 е по-добър вариант за Мазда 6 2008/2009г. ?
#Колко струва целият комплект ангренажна верига, заедно с другите ремъци и ролки на 2.2 ?
#Навсякъде плашат с обслужването на този модел, но кое точно е скъпото, освен обичайните болежки на дизелите, за които си зависи и в какво състояние са ? Мисълта ми е такава, че при 159-ката 4 носача отпред възлизат на 1200лв. - има ли такива части, които цената им е космическа и тук ?
#Имат ли проблем с клиърънса тези коли и на какви гуми се карат, за да не закачат ? Питам, защото на 159 ги дават 215 55 16, но реално в БГ трябва да се движиш с 215 65 16, за да не закача някъде колата.
Благодаря Ви предварително !
Здравей колега, незнам дали ще успея да ти дам много точен отговор, но поне като лично мнение. Карам 6ца 2.2 2009г и като цяло съм минал около 35 хил. км. По окачването почти нищо не съм правил, само 1 лагер на главина (цената му беше 50-60 лв в сравнение със старата ми Астра близо 200), а не съм от хората, които пазят. Сменял съм тапони на двигател, като там единия беше доста скъп, защото е маслен/хидравличен и се препоръчва да е оригинален, ни аз вся пак взех алтернативен за 160 вместо ориг за 600.
Като цяло не бих казал, че е безумно скъпа като части, винаги има и скъпи, но като цяло на пазара има и алтернативи за тях. Останалите неща по поддръжката (филтри, масла, дискове с накладки и т.н.) са си стандартни за класа според мен и зависят основно от марката, на която ср спреш.
Относно веригата, не съм сменял, но на диагностика има специален параметър, който показва колко е разтеглена и кога е за смяна.
Относно двигателя, бих препоръчал 2.2 двигателя. От моя майстор знам, че са доста по-безпроблемни, а й има повече динамика в него. Моя е варианта със 185 к.с и съм много доволен. Другите неща за дизела си ги знаеш - дюзи, турбо, демпфер и дпф. При тях основно зависи на какъв екземпляр попаднеш и как/с какво ще го караш/поддържаш). Тук да вметна, че ако ще караш на къси разстояния, дпф-а ще ти направи проблем и то не със запушване, а ще ти разрежда маслото, заради специфичния метод на регенерация.
Относно клирънса, карам с препоръчаните размери 18ки лятото и 16ки зимата и нямам проблеми със закаченто, въпреки, че отпред е нисичка, но не се катеря и по тротоарите.
Предполагам и други колеги могат да дадат мнение.
Ако има нещо друго питай
Sent from my SM-N950F using Tapatalk