Здравейте, скоро не съм пускал тема, но ето, че ми се налага.
Интересува ме дали някой може да обясни подробно, как точно работи дебитомер с номер B6S713210A ?
Ще прикача снимки как изглежда отвътре. Според клипове в интернет, такъв тип дебитомер с клапа, е възможно да се регулира като по този начин, може да се определя дали горивната смес да е бедна или богата. На първо място искам да попитам дали това изобщо е вярно. Начина по който уж се регулира, е като се завърти
зъбното колело на което се намира пластина, която играе роля на пружина. Чрез тази пластина, клапата на дебитомера се връща във затворено положение. В зависимост на къде се върти колелото сместа става по-богата или по-бедна. Направи ми впечатление, че зъбите на зъбното колело са направени под ъгъл, така, сякаш идеята е да се върти само в едната посока при нужда.
Моят скромен опит, показа, че когато се завърти в дадена посока, пластината става по-мека и по този начин клапата може да започне да не се връща до край. По това съдя, че може би има нещо вярно в цялата работа. Тези опити ги правих на друг такъв дебитомер, като моя, но също ми направи впечатление, че когато разхлабих или натегнах (не си спомням вече) пластината която играе роля на пружина, след като закачих дебитомера, бензиновата помпа започваше да работи веднага след като дам на контакт, без да спира.
Всички тези въпроси ги задавам, понеже колата я няма никаква в ниските обороти. Като ѝ дам повечко газ глъхне зверски. Ще дам линк за клипа който направих.
Тази болежка си я имаше още от както я взех, но сега имам чувството, че се влоши доста. Не веднъж не мога да потегля нормално на някое кръстовище и се получава така, че съм в средата на кръстовището и подавам газ да се изтегля за да не ме ударят, а колата просто стои на едно място и глъхне жестоко.
Направих един опит днес. Смених свещите (със стари, но читави) като преди това ги изчистих на шмиргел с телена четка и ги сложих на колата. Запалих я да видя как е и беше доста по-добре, но за малко. След като поработи около минута-две, пак започна да глъхне. Изгасих двигателя и развих едната свещ. На снимката се вижда каква е разликата между току що изчистена свещ и тази която развих след като колата работи на място за не повече от 4-5 минути (дори не я покарах, само на място я оставих).
Прикачени файлове:
rsz_img_20211124_092924.jpg [ 106.88 KiB | Прегледано 8702 пъти ]
Друго което забелязах, е че крайното гърне е доста зацапано. Имам чувството, че е дизелова тая кола. Саждите не са мазни, сухи са, но цапат доста. Високият разход също е налице, макар и да се кара почти винаги студена и то градско.
Мисля, че горивото ѝ идва в повече и затова се дави. В ниските я няма никаква, във високите върви добре. Без никакви затруднения си ускорява до 130-140 км/ч. което мисля, че е доволно като за 1.6 88 кс.
През годините от както я имам смених температурен датчик и ламбда сонда, от което не видях никаква разлика. Пробвах и с друг дебитомер, този от снимките, но пак нямаше разлика.
Ето го и дебитомера какво представлява отвътре:
Прикачени файлове:
rsz_img_20211124_185638.jpg [ 123.73 KiB | Прегледано 8702 пъти ]
Прикачени файлове:
rsz_img_20211124_185719.jpg [ 195.05 KiB | Прегледано 8702 пъти ]
Прикачени файлове:
rsz_img_20211124_185632.jpg [ 118.38 KiB | Прегледано 8702 пъти ]
Забравих да кажа, че дебитомера го проверих с помощта на мултицет, по начина по-който е описан в ръководството и изглежда, че всичко е в нормите. Опитах плавно да движа клапата и да следя съпротивлението. На места стойностите падат или се покачват, но няма места на които да не дава никакво съпротивление, което ме кара да си мисля, че пистите не са изтрити (визуално също изглежда ок).
Прикачени файлове:
IMG_20211124_194153.jpg [ 135.05 KiB | Прегледано 8702 пъти ]
Линк към клипа с проблема:
https://youtu.be/GnfRSPSw310Нека да обобщим! Според вас струва ли си, да човъркам дебитомера и изобщо правилно ли разсъждавам или до сега ръсих някакви глупости?
Благодаря за отделеното време и се извинявам за дългите фермани, постарах се да опиша подробно ситуацията.