Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 10 Дек 2018, 01:40

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 21 мнения ] 
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 10 Май 2007, 08:17 
Offline
фен
1999 Mazda 626

Регистриран на: 10 Яну 2007, 22:09
Мнения: 432
здравейте колеги,
Доста неща четох из интернет относно промивното масло.Някои са против,други катерогично за промивката.Нека всеки да сподели прави ли промивка на двигателя с промивно масло преди смяната и защо? На всяка смяна на маслото ли прави или през някакъв интервал? И каквото се сети въобще.Аз лично на стария си автомобил правех промивка на всяка 3-та смяна на маслото.На Маздата още не съм правил


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 10 Май 2007, 09:02 
Offline
маниак
Аватар
2006 Mazda 2

Регистриран на: 11 Дек 2006, 00:22
Мнения: 654
Местоположение: Варна
skype: sunrize88
Еми какво да ти кажа моита Мазда е съвсем нова (2006г.). Сега когато колата стане на 15 000 км. ми казаха момчетата от сервиза да ходя за смяна на масло.Тогава ще ги попитам ...но до тогава ще мине доста време защото в момента съм само на 7400 км.Така че ако може да изчакаш до тогава ....да ти кажа какво ще кажат профисионалистите.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 10 Май 2007, 09:32 
Offline
фен
1998 Subaru Legacy

Регистриран на: 08 Апр 2005, 08:19
Мнения: 233
Местоположение: София
Аз също четох, четох и реших да го направя, но не с промивно масло, а с добавка към маслото, защото мисля че така е по-безопасно.
Добавката, която ползвах е на STP - около половин литър е някъде /или повече/. Налива се с маслото независимо че ще стане много и работи така на място 10ина минути /не помня точно - пише на кутията/.
После се източва и налива новото.
Мисля че има ефект, а проблеми няма. :D


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 10 Май 2007, 10:02 
Offline
маниак
Аватар
2008 Subaru Legacy

Регистриран на: 04 Дек 2004, 18:07
Мнения: 554
Местоположение: maastricht
Веднъж направих такава промивка-налях един препарат на име FORTE,колата работи на свободен ход около 20 минути-колкото да достигне нормална работна температура или докато се включи перката за охлаждане поне 2 пъти.После се източва маслото и се налива новото.Същото както и при BAlexandrov-не съм сигурен дали помогна,но поне не попречи :wink:При следващите две смени на масло не съм правил процедурата.

_________________
1995 мазда 626 GE.fp
2008 субару аутбек 3.0Rn
2002 toyota hiace 2.5 D4D
2008 daihatsu cuore 1.0
2010 guzzi griso 1100


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 10 Май 2007, 11:23 
Offline
модератор

Регистриран на: 20 Юни 2006, 19:26
Мнения: 2354
Промивка на двигателя се прави или след основен ремонт, или при смяна на масло от един вид в друг. В смисъл - от минерално към синтетика.
Няма особен смисъл да се правят такива интервенции ако мотора си работи. Нито ще почне да работи по-добре, нито ще се върнат няколко хиляди км.
Има хитреци, които слагат такива добавки, за да продадат колата. Ако двигателя е износен, тези добавки подобряват за кратко работата на двигателя... ама основен ремонт не могат да правят още.

_________________
Всеки се оплаква от своята памет, но никой - от своето мислене.


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 10 Май 2007, 12:24 
Offline
фанатик
1995 Mazda 323F

Регистриран на: 05 Фев 2006, 16:52
Мнения: 2874
Местоположение: П Л Е В Е Н
SMOKIE,говорим за промивка,а не за добавка за масло!Аз винаги препоръчвам на моите клиенти през 2-3 смени на масло да се промива мотора особенно ако се кара предимно градски режим с минерални масла.Основната функция на добавките е чрез съставките които имат да разлагат и отмиват нагара и клейта които се образуват от маслото,особенно ако е минерално масло и има чести температурни амплитуди както е при честото загряване и изстиване на мотора при градското каране.Тук идва основното предимство на синтетичните масла,много висока миеща способност и слабо отлагане на нагари.Друг е въпроса че за силно замърсени мотори(предимно италиански внос) си трябва промивно масло,и то поне две три смени на маслото.

_________________
BMW 528I 195 p.s.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 10 Май 2007, 13:42 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 18 Окт 2005, 13:15
Мнения: 1554
а така
правиш така промивка на мотора на 2-3 смени
наливаш новото масло само да не е шел
слагаш универсален модификатор и да видиш как работи като мушица мотора ;) няма майтап
таз година на моята кола и се пада ред за таз процедура и няма да я пропусна , много ме слуша и заслужава :) :)


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 10 Май 2007, 13:57 
Offline
маниак
Аватар
1991 Mazda 323F

Регистриран на: 20 Авг 2006, 20:58
Мнения: 606
Местоположение: ruse
А какви пари е процедурата ? :?


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 10 Май 2007, 14:17 
Offline
фен
1998 Subaru Legacy

Регистриран на: 08 Апр 2005, 08:19
Мнения: 233
Местоположение: София
Дайте да не смесваме темите за добавки и промивка - нямат общо.

Тази за която аз говоря на STP беше .... май около 15 лв... не помня точно.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 10 Май 2007, 14:50 
Offline
модератор

Регистриран на: 20 Юни 2006, 19:26
Мнения: 2354
323f-fan написа:
...

Вярно е, че смесих малко нещата :) Отнесох се за добавките :) Извинявам се...

Пак казвам, синтетичните масла отмиват нагара и почистват мотора. Няма нужда от промивки (които пак се правят със синтетично масло) ако мотора е преживял ненавременна смяна на масло или преход от минерално към синтетично. Всички натрупани нагари ще ги намерите във филтъра... те са там... леко разложени :)
Затова - карайте със синтетика (скъпа е мамка й), и най-важното! редовни смени на маслото. Така няма да се налага да промивате двигателя.

И още нещо, промивка се извършва с масло W30 примерно. Източва се цялото, налива се новото, оставя се двигателя да поработи, източва се и voila :)

_________________
Всеки се оплаква от своята памет, но никой - от своето мислене.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 10 Май 2007, 15:04 
Offline
фен
Аватар
2003 Mazda 6

Регистриран на: 04 Дек 2006, 14:35
Мнения: 208
Ами виж сега, някои двигатели заради конструкцията си не позволяват да се отточи всичкото старо масло. Когато сипеш новото всичката останалата гняс в старото масло е в състояние да употреби присадките дето ги слагат в маслата за миене , против слепване на саждите и други такива. Т.е. новото масло ще бъде със "изядени " присадки преди още да е започнало да работи.
Аз самият като карах предишната Мазда с минерално масло при всяка смяна и сипвах 4л. най -обикновенно и евтино минерално моторно масло , поработваше така 5-10 мин и после изтаках евтиното масло и и сипвах това с което щеше да работи.
Не зная обаче за синтетичните масла......Мисля че евтини такива няма и тази процедура ще дойде доволно скъпа.
Но в общи линии това е идеята на промиването на двигателя. Ако го правиш с маслото с което той си работи обикновенно - няма нищо лошо . Напротив , според мен дори е добре!

_________________
Човек е толкова голям, колкото големи са мечтите му.

Mazda 6, 2.0 CD, 121 к.с., '03г. - бивша,
Skoda Octavia ІІІ, 2.0 TDI, 150 к.с., '13г. - настояща.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 10 Май 2007, 19:46 
Offline
фен
1999 Mazda 626
Автор на темата

Регистриран на: 10 Яну 2007, 22:09
Мнения: 432
До тук добре.Обаче в темата говорите само за синтетични и само за минерални масла.А ако се кара с полусинтетика и не знаеш нито кога е сменяно маслото нито какво масло има в двигателя? Уж е поддържана във фирмен сервиз на Мазда в Австрия,ама никъде не пише кога е сменяно маслото и какво е сложено.И така......въпроса си виси.Промивка - да или не? С тези присадки не искам да пробвам.Според мен са си чиста набутвация без особен ефект.Ако ще се прави да е с промивно масло за 5 минути работа на двигателя. И още един въпрос възникна с противоречиви мнения - за дизелов мотор да се сипва само масло предназначено само за дизелови мотори заради антикиселинните добавки или може и универсално? Марката е ясна - MOTUL......


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 10 Май 2007, 21:40 
Offline
модератор

Регистриран на: 15 Фев 2007, 22:01
Мнения: 1878
Местоположение: Sofia
[quote="Slavi"
'важна функция на маслото е да поема и задържа в суспензия различни вещества, образуващи се като странични продукти от работата на двигателя - нагар, окиси, киселини и тнт. Това е основният показател по който се различават дизеловите от бензиновите масла, защото отпадните продукти при двата типа двигатели са доста различни. Например, към дизеловите масла се предявява повишени изисквания за неутрализиране на киселини, които в дизеловите двигатели се образуват в по-голяма степен, например от нафта с високо съдържание на сяра'- това е цитат от темата на Smokie
http://forum.mazdabg.com/viewtopic.php?t=3076
Тука е написано всичко за маслата, а наи важното им качество е да не са менте

_________________
Mazda 323f 1.6 2003


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 10 Май 2007, 23:01 
Offline
фен
1999 Mazda 626
Автор на темата

Регистриран на: 10 Яну 2007, 22:09
Мнения: 432
Разбирам какво е написано там.Но в спецификациите за маслата пише,че едните са само за дизелови мотори,а другите са универсални - стават за дизел и бензин.Никъде не виждам да пише,че маслата са само за бензин.Говоря специално за съвременните масла и по-точно марка MOTUL. За това ми е интересно каква е разликата между тези,които са само за дизел и тези,които стават и за дизел и за бензин, след като изискванията към тях са различни??? И по-добре ли е да сложа масло само за дизел след като мотора ми е дизелов, или да се доверя на универсалните,които стават и за дизел и за бензин?


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 10 Май 2007, 23:28 
Offline
модератор

Регистриран на: 15 Фев 2007, 22:01
Мнения: 1878
Местоположение: Sofia
Аз съм карал само бензинови коли, само с Мотул, утре мога да отида до магазин на фирмата и да питам . На 100 метра ми е от къщата

_________________
Mazda 323f 1.6 2003


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 12 Май 2007, 11:07 
Offline
модератор

Регистриран на: 15 Фев 2007, 22:01
Мнения: 1878
Местоположение: Sofia
За универсалното отговориха, че може да се ползва само от коли които ги има в каталога им. Тубата беше по скъпа с 10 лв от само дизел полусинтетика. Взех ценова листа, ако има интерес ще дам цени

_________________
Mazda 323f 1.6 2003


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 13 Май 2007, 11:19 
Offline
фен
1999 Mazda 626
Автор на темата

Регистриран на: 10 Яну 2007, 22:09
Мнения: 432
Аз взех вече MOTUL 6100 10W40 Synergie,което е 85% полусинтетика.......казаха ми,че това е по техния каталог за моята мазда. Ще видим как ще се държи.Смених го и мотора за сега мърка. Но съм минал само 30 км.:) А там имаше някакво монтьорче,което взе да ми обяснява,че щом колата била на 190 000 км и трябвало да сипя 15W50,защото било по-гъстичко и т.н. - странно момче беше.Как ли са го наели с тези знания???? :roll:


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 13 Май 2007, 11:52 
Offline
фанатик
1995 Mazda 323F

Регистриран на: 05 Фев 2006, 16:52
Мнения: 2874
Местоположение: П Л Е В Е Н
Ако е лада на толкова километри със съгласен.Не знам защо хората се плашат от тия километри,например един поддържан 1.8-2.0 мотор преспокойно изкарва без да се пипа 350-400 000км,на колкото са и повечето коли които купуваме на по 150 000.

_________________
BMW 528I 195 p.s.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 13 Май 2007, 13:15 
Offline
маниак
Аватар
1992 Mazda 626

Регистриран на: 04 Юли 2006, 22:44
Мнения: 946
Местоположение: dobrich-varna
323f-fan написа:
SMOKIE,говорим за промивка,а не за добавка за масло!Аз винаги препоръчвам на моите клиенти през 2-3 смени на масло да се промива мотора особенно ако се кара предимно градски режим с минерални масла.Основната функция на добавките е чрез съставките които имат да разлагат и отмиват нагара и клейта които се образуват от маслото,особенно ако е минерално масло и има чести температурни амплитуди както е при честото загряване и изстиване на мотора при градското каране.Тук идва основното предимство на синтетичните масла,много висока миеща способност и слабо отлагане на нагари.Друг е въпроса че за силно замърсени мотори(предимно италиански внос) си трябва промивно масло,и то поне две три смени на маслото.

:thumbsup: :thumbsup:
Промивките,които слагаме се нуждаят от 5 мин работа на двигателя. Около 6-7 лв струва една промивка като марката несе сещам каква е :)

_________________
Mazda 626 1.8 16v GE 105 hp 1992-бивша ;(
Alfa Romeo 156 1.8 T.S 144 hp 1999-любовницата
Mitsubishi Shogun Pinin 2.0 GDI 129 hp 2001-за риба и офроуд :)
Opel Omega 2.0 8v 115 hp 1987-бившата

Ако любовта е курва ,еби я в гъза :D


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 13 Май 2007, 14:20 
Offline
фен
1999 Mazda 626
Автор на темата

Регистриран на: 10 Яну 2007, 22:09
Мнения: 432
Като стана дума за промивка да споделя,че направих такава с масло от Приста ойл.Тубата 4л на мен ми излезе 12 лв и двигателя трябва да работи точно 4 минути на празен ход.Да не е повече.Това масло няма почти никакви мазителна свойства,а само миещи и за това не трябва да работи по-дълго време.Като го източих си беше доста черничко и за сега не съжалявам,че съм я направил.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 10 Дек 2016, 16:20 
Offline
любител
Аватар

Регистриран на: 20 Мар 2013, 18:40
Мнения: 1
Местоположение: Варна
skype: tzankovv
Колеги имам и Рено Лагуна 2, 2.2 DCI 150 кс От месец го купих с счупено турбо и какво ли не правя по него... вчера отворих двигателя капака на клапаните.. и какво да видя ето 4 сники:

http://tzankov.snimka.bg/automobiles/re ... 4.37652676

Въпроса ми е към тези които са имали подобен проблем: Как се чисти такова нещо и с какво, без да се сваля двигателя?

Благодаря на всички отзовали се!

_________________
Инвентаризации, Проверки, Контрол, Ревизии на Работещи и не работещи бизнеси!!!Продажба на Бизнеси.


Върнете се в началото
  Профил    
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 21 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 0 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб