Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 27 Сеп 2020, 18:55

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 35 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: Mazda 626 на метан
МнениеПубликувано на: 01 Ное 2011, 09:33 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 01 Ное 2011, 09:23
Мнения: 233
Местоположение: Пловдив
Здравейте, колеги,
Отскоро съм собственик на Мазда 626, 2001г., 1840см3, 74kw., бензин и възнамерявам да сложа метанова уредба на автомобила. Бих помолил за отзиви от подобно начинание.

_________________
Mazda 626 2001


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: Mazda 626 на метан
МнениеПубликувано на: 01 Ное 2011, 23:06 
Offline
фен
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 01 Ное 2011, 09:23
Мнения: 233
Местоположение: Пловдив
Моля колеги, които карат Мазда (макар и друг модел ) на метан също да дадат мнението си !
Най- вече ме интересува проблема с дебитомера при гърмеж.

_________________
Mazda 626 2001


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: Mazda 626 на метан
МнениеПубликувано на: 01 Ное 2011, 23:12 
Offline
фанатик
Аватар
1994 Mazda Impreza

Регистриран на: 30 Апр 2009, 09:23
Мнения: 1527
Местоположение: Добрич
Leonid написа:
oberti написа:
Браво колега! Ще чакаме да споделиш разход в града и ивън него, а също така и впечатления от вървежа...


така колеги след 6-700км
мога да кажа че това че е на метан изобщо не ме притеснява нито се усеща в комфорта на колата като цяло...
естествено в ниските обороти и при изкачване е тромава, когато е на метан, но за мен е перфектна. няма база за сравнение вървежа и цената на която я карам са повече от перфектни...
за тези 700км (от които само 30тина на бензин, който още не съм доливал) съм дал няма и 42лв... нека всеки сам да си направи сравнение за себе си.
на колегите които се чудят дали да слагат метан или газ мога да кажа само едно ако няма с кого да се гоните метана е перфектния избор за такава голяма кола (+ винаги може да натиснете копчето за бензина за един светофар). нека разбием митовете за това колко е тежка уредбата, затова колко е скъп вече метана и било почти същото като на газ...
първо бутилките тежат наполовина на един средно статистически българин :)
второ досега зареждах 4 или 5 пъти на 2 различни станции на едната цената е 1,49лв на кг, а на другата 1,45лв, а колко струва в момента гезта 1,31лв/литър.
няма как да знам колко би горяла Кседоса на газ, но предполагам няма да е под 10 средно, а сега без да броим бензина който съм изгорил докато стигна до станциите, колата ми е изгоряла средно 4,6кг/100км метан, което прави 6,70лв на 100км с бензина да кажем каксимум 8лв на 100км, за кола като тази...
и всичко това при положение че на магистралата карам с 120-130 (само на изкачванията пада на 110 и то за да не я мъча), градско не съм я жалил изобщо, а да не говорим че климатика работи почти постоянно.
и какво ако двигателя се скапе след 30 000км (100% може да изкара и 3 пъти повече на метан ако се поддържа както трябва)
след 15до 20 000 км максимум ще съм избил колата с таксите и всички други разходи при това положение дали трябва да ме интересува че няма да е перфектен двигателя след това... ами при всички положения парите които бих дал в повече за газ най-малкото, да не говорим за бензин ще стигнат за още 2 коли след като се скапе тази...
всеки сам си знае, но аз вече предпочитам да карам лимозина на метан с 130 и с климатик, отколкото двувратка с 80км/ч и отворен прозорец!

_________________
AIR BAGS ARE FOR HOMOS :wink:
Изображение
В неделя съдбата ми обърна гръб,сега ми остава да я изчакам да се
наведе и да и го начукам както тя на мен!!!


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие: Re: Mazda 626 на метан
МнениеПубликувано на: 04 Ное 2011, 21:10 
Offline
фен
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 01 Ное 2011, 09:23
Мнения: 233
Местоположение: Пловдив
Привет!
Днес монтирах метана. Смених и свещите с нови DENSO. Колата върви страхотно. За 100% сигурност утре сменям и кабелите с нови. Утре ще я разтъпча на извънградско и ще споделя разход.

_________________
Mazda 626 2001


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: Mazda 626 на метан
МнениеПубликувано на: 04 Ное 2011, 21:18 
Offline
фанатик

Регистриран на: 25 Авг 2008, 19:33
Мнения: 3336
Ако газовото не е ГИ (метанов инжекцион)...,никога няма да имаш 100% гаранция с/у гърмеж! Наистина подържаики запалителната система в изрядност това ще ти даде поголям % сигурност..,но не и на 100%..,една локва,мокри кабели и бубина...,и вероятста за "бум" никак не е малка..,дебитомера на GF не съм чувал да е "капризен"..,ама гаранция няма,от тук нататак редовна смяна на свещите (ако са обикновенни) на 20К км...,и редовна инспекция на кабели и бубина,при наи малките съмнения за проблем - нови.

_________________
Каквото можах изтрих (снимки),останалото моля админ екипа да стори. МОЛЯ целия ми профил и цялото му съдържание да бъдат премахнати.Ако някой от колегите прецени че с нещо мога да съм му от полза ще му отговоря единствено и само на Л.С.


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: Mazda 626 на метан
МнениеПубликувано на: 04 Ное 2011, 22:00 
Offline
фен
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 01 Ное 2011, 09:23
Мнения: 233
Местоположение: Пловдив
Съгласен съм с мнението ти. Просто не зная какви кабели ще се подходящи , а искам компромиса да е сведен до минимум. Приятел от форума от Пловдив ме посъветва да си купя читави втора употреба, но знам ли кога и те ще дефектират. Възнамерявам да си карам колата дълго и ми се иска всичко да е както трябва! Метановата уредба не е ГИ, а е обикновена, сложени са симулатор и клапичка за обратни газове и се надявам да няма поражения по дебитомера и двигателя като цяло. Оборотите и на бензин и газ ги кове- не трепкат грам.

_________________
Mazda 626 2001


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: Mazda 626 на метан
МнениеПубликувано на: 04 Ное 2011, 22:10 
Offline
фанатик

Регистриран на: 25 Авг 2008, 19:33
Мнения: 3336
В никои случаи кабели 2ра ръка..,кой ще ти гарантира че са ОК а и още колко ще са,2ра рака е възможен компромис но ако си само и единсвено на бензин. Правилата тук не бива да се нарушават и затова не мога да ти споделя моето си мнение по въпроса за марките..,това може да го направим на Л.С или по тел.

_________________
Каквото можах изтрих (снимки),останалото моля админ екипа да стори. МОЛЯ целия ми профил и цялото му съдържание да бъдат премахнати.Ако някой от колегите прецени че с нещо мога да съм му от полза ще му отговоря единствено и само на Л.С.


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: Mazda 626 на метан
МнениеПубликувано на: 05 Ное 2011, 23:19 
Offline
фен
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 01 Ное 2011, 09:23
Мнения: 233
Местоположение: Пловдив
Както обещах ще кажа впечатленията си след като вече ми поставиха метановата уредба.
Още преди да си взема колата от газаджийския сериз, майсторът ми се обади по телефона за да ме пита дали съм сменял свещите, понеже при настройка колата пукала и не можела да влезе в норми. Преди да я купя правихме диагностика и всичко беше в норма, но при първоначалното обслужване на автомобила не сменихме свещите. Реших сега да взема да сложа и едни хубави свещи. Така и направих- купих DENSO ( точно отговарящи за моя двигател) и хайде при майстора. Оставих му ги да си довърши настройките и се върнах след два часа да си взема автомобила. Качих се да видя как върви и ми направи впечатление, че между втора и трета предавка и между трета и четвърта се получава едно придърпване на колата , последващо от припукване в колекторните тръби и забиване на носа на колата. Майстора каза, че повече не може нищо да направи, понеже според него има проблем в електрическата система на автомобила. Не го разбрах , понеже на бензин колата беше перфектна ,а на метан не работеше добре. Отидох при втори майстор за настройка на метана, но и той ми каза нещо подобно.
И така реших да инвестирам в нови кабели за свещите. Имам приятел шеф на автосервиз в Пловдив и отидох при него за консултация. Посъветва ме да не правя компромиси с кабелите и започна да звъни по магазините в града за кабели, отговарящи по спецификация за моя модел двигател. Оказа се, че в целия град нямаше наличен един комплект качествени кабели за Мазда 626-GF. Можели да ми ги доставят до 3 дни- пълна излагация!
Предния ден бях пуснал тема във форума за съвет за кабели за автомобила ми. Благодаря на всички колеги за съветите и напътствията.
Бях решил, че кабелите трябва да са нови и точно да отговарят на спецификациите за модела. Свързах се с колегата todortvm от Кюстендил и уговорихме трансфера-т.е. отидох с колата до Кюстендил, сложих нов комплект кабели и всички проблеми се решиха.
При пробега от Самоков до Кюстендил и обратно до Самоков реших да засека разхода - пробега ми беше 172км. - 10.14лева. Заредих и двата пъти от една и съща колонка през 4часа. Карал съм с около 100-110км.ч.
По пътя до Кюстендил колата се държа ужасно- при подаване рязко на газ изпукваше и забиваше нос, същото се случваше и ако я оставех на по-висока предавка в ниски обороти. След смяната на кабелите автомобилът беше съвсем друг- поемаше без пресецване, набираше и почти не се усещаше разлика в динамиката на движение в сравнение с бензин. Единствено по стръмнините беше с една идейка по- муден.
На градско каране колата на метан по нищо не се отличава от бензин ( все пак не съм състезател). Ако човек се вози в автомобила и не знае, че е на метан въобще и не би разбрал.
Засега това е от мен.
Искам да благодаря на колегите от форума за съветите им относно въпросите с метана.

Като последно искам още веднъж да подчертая- нови свещи и кабели по спецификация за съответния модел автомобил= безпроблемно и комфортно шофиране

Безаварийно каране на всички съфорумци!

_________________
Mazda 626 2001


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: Mazda 626 на метан
МнениеПубликувано на: 07 Ное 2011, 18:41 
Offline
фанатик
Аватар
2009 Mazda 6

Регистриран на: 14 Фев 2008, 20:44
Мнения: 8617
Знаех си аз че колегата Тодор е стабиляга.... =D>

_________________
Мазда 323 f 1.6 1991 ex
Мазда 323 f 1.5 1995 ex
Мазда Примаси 1.8 2001 ex
Мазда 5 2.0 2006 ex
Мазда 6 GH 1.8 2009


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие: Re: Mazda 626 на метан
МнениеПубликувано на: 07 Ное 2011, 22:51 
Offline
фен
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 01 Ное 2011, 09:23
Мнения: 233
Местоположение: Пловдив
Днес ходих до майстора, при когото си монтирах метановата уредба, защото беше забравил да ми сложи лепенка на задното стъкло, че колата е на газ. Разговорихме се и между другото стана въпрос, че съм ходил до Кюстендил. Попита ме за разхода и като му го споменах остана толкова впечатлен, че ми предложи да ми сложи за негова сметка плакат на задното стъкло като реклама на изпарителите, които продава. Това в кръга на майтапа, но истината е, че просто двигателите на Мазда са наистина много икономични. Имам колега, който кара фиат Марея на метан и макар да е много доволен, разходът му е друг.
Тази вечер дозаредих бутилката и ще споделя за разхода, който отчетох: 226км пробег- 13.39лв. Малко над половината пробег е на извънградско. Средно 3.7кг./100км, което за разходната норма на метана е една отлична оценка за Мазда 626.

_________________
Mazda 626 2001


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: Mazda 626 на метан
МнениеПубликувано на: 07 Ное 2011, 23:27 
Offline
фанатик
Аватар
1998 Mazda 323F

Регистриран на: 08 Авг 2007, 19:47
Мнения: 2480
Местоположение: Сф-Плд
skype: mazdislav
Двигателите на 626 са икономични колега, не и на 323 1.8.

_________________
1998 323F BA 1.8 (продадена след 7 год и 200,000 км вярна служба)
2001 Xedos 9 TA


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие: Re: Mazda 626 на метан
МнениеПубликувано на: 13 Ное 2011, 20:57 
Offline
фен
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 01 Ное 2011, 09:23
Мнения: 233
Местоположение: Пловдив
За уикенда бях до Сандански и при прехода ми направи следното нещо впечатление: на метан при ниските температури на свободен ход по инерция над 90км/ч. оборотите падаха под обичайните. При обръщане на бензин оборотите влизаха в норма. Оборотите бяха нормални и при движение по инерция на метан , но под 90 км/ч.
При разговори с газаджии ми споменаха, че при работа на двигателя на газ (независимо дали е метан или пропан-бутан) трябва да се редуцира частично потока на пресния въздух към кутията с въздушния филтър. Погледнах пластмасовата тръба над радиатора, която отвежда свеж въздух към филтъра и видях, че не е запушена частично. При познат с газ на НИСАН тръбата за притока на въздух е леко запушена с парче фибран. При друг познат с ПАСАТ цялата тръба от решетката към кутията с въздушния филтър е свалена, за да не нагнетява излишно въздух при висока скорост. "Моторът си засмуквал колкото му е необходимо".
Въпросът ми е дали някой е пробвал на Мазда да запуши частично тръбата за свеж въздух. При по- ниска скорост на свободен ход и на градско каране оборотите на метан са перфектни, а само при извънграско над 90 км/ч ( когато е по инерция) намяляват.

_________________
Mazda 626 2001


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: Mazda 626 на метан
МнениеПубликувано на: 13 Ное 2011, 21:35 
Offline
фанатик
Аватар
1998 Mazda 323F

Регистриран на: 08 Авг 2007, 19:47
Мнения: 2480
Местоположение: Сф-Плд
skype: mazdislav
Абе на тая хубава Мазда що не и тури един газов или метанов инжекцион.... Иначе да - това е вярно че при по-висока скорост набутва повече въздух и колата мое да гасне. На мен опела с обикновено АГУ преди ми гаснеше на по-висока скорост и инерция преди да му извадя въздухозаборника.

_________________
1998 323F BA 1.8 (продадена след 7 год и 200,000 км вярна служба)
2001 Xedos 9 TA


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие: Re: Mazda 626 на метан
МнениеПубликувано на: 17 Ное 2011, 10:28 
Offline
фен
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 01 Ное 2011, 09:23
Мнения: 233
Местоположение: Пловдив
Все не ми оставаше време да позапуша малко въздухонаборника, за да видя дали по инерция на висока скорост оборотите ще се оправят. Е, днес сутринта най-после го направих. Първо пробвах с едно малко парче фибран и при теста по инерция при 120км/ч оборотите пак падаха. Сложих още едно парче фибран, но така че да има достатъчно място за свеж въздух и при повторния тест оборотите заспаха на 700. Сигурно съм изглеждал странно по Кукленско шосе в Пловдив в 9.00ч. със 120 км/ч , но любовта иска жертви (както е казал поетът).
Хубав ден на всички съфорумци!

_________________
Mazda 626 2001


Последна промяна yo ko на 10 Сеп 2013, 09:16, променена общо 1 път

Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: Mazda 626 на метан
МнениеПубликувано на: 17 Ное 2011, 12:12 
Offline
фен
Аватар
1994 Mazda Xedos

Регистриран на: 18 Фев 2010, 19:06
Мнения: 152
Местоположение: София-Пловдив
колега и при мен е така въпреки че кутията и въздуховода за "свеж" въздух ги няма, защото съм със спортен филтър... на свободна с по-висока скорост си падат, но моя съвет е - когато имаш такъв разход и колата не ти гасне НЕ ПИПАЙ НИЩО :D
аз също съм с метан, но купих колата с него и си знам че са ми за смяна кабелите, но засега все нямам възможност да ги сменя. та наистина разхода е от колата не е от изпарителя и по-добър от този няма да постигнеш, така че остави си вскичко както си е и ако излезе проблем тогава го оправяй... това че оборотите са ниски не е лошо (стига да не са толкожа ниски че да изгасне) моя разход е 4,8кг/100км някъде но аз си я настъпвам, а и съм сигурен че при смяна на кабелите и свещите също ще има разлика, но все пак съм с 144коня които са си гладни и дори и да съм сам в колата тя става някъде 1400кг.
при мен има доста разлика в мощността когато съм на метан но се надявам след смяна на кабели и свещи това да се промени, поне малко... а иначе доколкото съм чел на повечето места казват че няма причина която да води го по-бързо износване на двигателя когато се кара на метан... дори точно обратното, защото за ралика от бензина той не отмива маслото и освен това когато е по-ниска мощността и усилията са по-малки. освен това пробега на маслото се ужеличава и може спокоино да се сменя на 12 000 вместо на 10 000км.

_________________
http://www.spritmonitor.de/en/detail/475750.html


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие: Re: Mazda 626 на метан
МнениеПубликувано на: 22 Ное 2011, 23:54 
Offline
маниак
Аватар
1998 Mazda 626

Регистриран на: 29 Окт 2011, 12:11
Мнения: 643
Местоположение: Пловдив
Колеги не искам да ви разочаровам обаче това с въздуха чисто си говори за проблем в газовата или метановата уредба.
От 6 коли които съм имал газ това е бил един от първите тестове които ми правиха за да видят дали всичко е ок изключвам сегашната понеже е ГИ.Вдигам около и над 100км/ч и оставям на свободна ако не гасне или променя оборотите значи всичко е ок,променя ли оборотите хората си правят настройките и всичко си идва на място.
Това със частичното запушване ми идва малко като побългаряване и временно решение.Не съм спец говоря от собствен опит с няколко марки коли и газови уредби но винаги качествени.Слагам уредбите при едни хора и като мине гаранцията ходя на газ анализатор и елкон при друг човек и никога въздуха не ми е правил проблем.
Не искам да съм негативно настроен,но защо не пробвате при някои друг газаджия да види колите може пък в определени моменти да се налага запушване на въздухопровода,не ме разбирайте погрешно просто искам да помогна.

_________________
Мазда 626 1840 куб.90 к.с. 16 в (комби)


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие: Re: Mazda 626 на метан
МнениеПубликувано на: 23 Ное 2011, 09:18 
Offline
фен
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 01 Ное 2011, 09:23
Мнения: 233
Местоположение: Пловдив
Въпросът не е в притока на въздух, а в количеството и струята. По принцип слагат една пластмасова капачка, чийто вътрешен диаметър е по-малък от този на тръбата. Струва 14 лева, но същият ефект се получава и с фибрана (може да е плексиглас или какъвто искаш материал). Колата работи перфектно и само ще спомена последния ми разход на извънградско- 206км- 12.17лева. Четох темите за разход на пропан- бутан и дори при върховите постижения от 6.5/100 на колегата todortvm на метан е съвсем- съвсем друго.

_________________
Mazda 626 2001


Последна промяна yo ko на 25 Ное 2011, 09:37, променена общо 1 път

Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: Mazda 626 на метан
МнениеПубликувано на: 23 Ное 2011, 09:45 
Offline
маниак
Аватар
1998 Mazda 626

Регистриран на: 29 Окт 2011, 12:11
Мнения: 643
Местоположение: Пловдив
Тоя пиниз не ми беше известен все пак има разлика метан-пропан бутан,извинявам се.метана си е най евтин спор няма,обаче съм чувал че уредбата е много тежка олекутиха ли ги вече?По евтино е но пък и мощността е по малка,та става едното за другото,но важна е икономията в случая.

_________________
Мазда 626 1840 куб.90 к.с. 16 в (комби)


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие: Re: Mazda 626 на метан
МнениеПубликувано на: 24 Ное 2011, 22:58 
Offline
любител
Аватар
1991 Mazda 323F

Регистриран на: 18 Апр 2011, 19:30
Мнения: 90
Местоположение: Стара Загора
skype: ivailogeorgiev_86
Точно така, колега, проблема е изцяло количеството и струята на въздуха. На моята f-ка го реших като изцяло махнах тръбата и си смуче въздух от изхода под кутията на въздушния филтър. Работи без проблем (поне засега :)).
Колега j95monster, сам направи сметка, колко е тежка уредбата. Аз съм с 2 бутилки и когато са пълни общото им тегло не надвишава 60 кг или това е едно гадже на задната седалка. За мощността - в началото имах много сериозни проблеми - от най-яката дърта бегачка стана на подвижен ковчег - бавно ускорение, никаква мощност, едно връщане на предавки, абе големи ядове. Всички тия проблеми останаха в миналото след като си сложих един аванс (адванс) процесор за 35 лв + 15 лв монтаж с настройка от един пич от Рено форума. Той си ги прави и е оборудвал доста от бакшишите в Софийско. Направих и няколко оптимизации по уредбата и смея да кажа, че няма почти никаква разлика във вървежа на метан и бензин. Повтарям почти. Аз поне съм много доволен от инвестицията и не съжалявам никак.

_________________
Mazda 323F BG 1.8i 16V SOHC '91 на метан


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие: Re: Mazda 626 на метан
МнениеПубликувано на: 25 Ное 2011, 08:35 
Offline
фен
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 01 Ное 2011, 09:23
Мнения: 233
Местоположение: Пловдив
На моята f-ка го реших като изцяло махнах тръбата и си смуче въздух от изхода под кутията на въздушния филтър.

По принцип и аз се бях засилил да махам изцяло тръбата, но за да не променям интериора на колата реших да пробвам първо с леко запушване. Въпросът се реши перфектно и засега не смятам да правя други корекции. Относно адванс процесора съм чувал, че наистина върши страхотна работа. Виждам, че при мен са сложили някаква черна кутийка на която пише simulator или нещо подобно. Не зная дали това е адванс процесора, но колата когато е на метан освен по ускорение на високи обороти и на нагорнище по нищо не се отличава от бензин. Всъщност има още една разлика: когато е студено и колите чакат на някое кръстовище мога да позная всяка кола на метан- от ауспуха излиза повече въздух (въздух= кислород) и по-малко вредни емисии. Това в кръга на шегата, но наистина колите на метан по кръстовищата се познават по по- силната струя въздух от ауспуха. Ако се загледате в студено време ще видите, че на автомобилите на дизел и бензин при загрял двигател от ауспуха почти не излиза пара, а на газ и особено на метан отзад излиза пара сякаш човек издиша топъл въздух в ледено утро.
Малко се отплеснах в лириката, но "нали съм си поет" .Хубав ден на всички съфорумци.

_________________
Mazda 626 2001


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: Mazda 626 на метан
МнениеПубликувано на: 25 Ное 2011, 11:09 
Offline
маниак
Аватар
1998 Mazda 626

Регистриран на: 29 Окт 2011, 12:11
Мнения: 643
Местоположение: Пловдив
Питах моите газаджии онзи ден и се оказахте прави за въздуха правят се интервенции за намаляване на потока,просто на колите които съм ползвал не е имало нужда се прави и затова съм се объркал.Моля да ме извините.
Относно парата и аз съм го забелязал то и кондензира повече и последното гърне маи свършва по бързо при нашите газифицирани и метанизирани коли.

_________________
Мазда 626 1840 куб.90 к.с. 16 в (комби)


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие: Re: Mazda 626 на метан
МнениеПубликувано на: 25 Ное 2011, 11:51 
Offline
фанатик
Аватар
1999 Mazda 323F

Регистриран на: 08 Дек 2009, 09:15
Мнения: 1136
Местоположение: Пловдив
sIm0_ написа:
Leonid написа:
oberti написа:
Браво колега! Ще чакаме да споделиш разход в града и ивън него, а също така и впечатления от вървежа...


така колеги след 6-700км
мога да кажа че това че е на метан изобщо не ме притеснява нито се усеща в комфорта на колата като цяло...
естествено в ниските обороти и при изкачване е тромава, когато е на метан, но за мен е перфектна. няма база за сравнение вървежа и цената на която я карам са повече от перфектни...
за тези 700км (от които само 30тина на бензин, който още не съм доливал) съм дал няма и 42лв... нека всеки сам да си направи сравнение за себе си.
на колегите които се чудят дали да слагат метан или газ мога да кажа само едно ако няма с кого да се гоните метана е перфектния избор за такава голяма кола (+ винаги може да натиснете копчето за бензина за един светофар). нека разбием митовете за това колко е тежка уредбата, затова колко е скъп вече метана и било почти същото като на газ...
първо бутилките тежат наполовина на един средно статистически българин :)
второ досега зареждах 4 или 5 пъти на 2 различни станции на едната цената е 1,49лв на кг, а на другата 1,45лв, а колко струва в момента гезта 1,31лв/литър.
няма как да знам колко би горяла Кседоса на газ, но предполагам няма да е под 10 средно, а сега без да броим бензина който съм изгорил докато стигна до станциите, колата ми е изгоряла средно 4,6кг/100км метан, което прави 6,70лв на 100км с бензина да кажем каксимум 8лв на 100км, за кола като тази...
и всичко това при положение че на магистралата карам с 120-130 (само на изкачванията пада на 110 и то за да не я мъча), градско не съм я жалил изобщо, а да не говорим че климатика работи почти постоянно.
и какво ако двигателя се скапе след 30 000км (100% може да изкара и 3 пъти повече на метан ако се поддържа както трябва)
след 15до 20 000 км максимум ще съм избил колата с таксите и всички други разходи при това положение дали трябва да ме интересува че няма да е перфектен двигателя след това... ами при всички положения парите които бих дал в повече за газ най-малкото, да не говорим за бензин ще стигнат за още 2 коли след като се скапе тази...
всеки сам си знае, но аз вече предпочитам да карам лимозина на метан с 130 и с климатик, отколкото двувратка с 80км/ч и отворен прозорец!


Тук само не разбирам как се избива кола с разходи за 20 000 км :shock: Да кажем че човека спестява по 7 лв на 100 км - от тук за 20 000 се получават точно 1400 лв. Незнам каква е таз кола и таз уредба ама ако има читава мазда за 1400 лв с метан и аз ще си взема ей така - да си ходя на море за уикенда :lol:


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие: Re: Mazda 626 на метан
МнениеПубликувано на: 25 Ное 2011, 12:29 
Offline
маниак
Аватар
1998 Mazda 626

Регистриран на: 29 Окт 2011, 12:11
Мнения: 643
Местоположение: Пловдив
Колегата малко е преувеличил работите ама хайде.Аз смятам след 15 хил да съм избил газовата а за колата няма какво да избивам,лично смятам че с спестените парички си поддържам колата до известна степен.За какво избиване говорим ако намалим с 20% мощността на колата смачкаме и пружините и подобни.Не знам за метана обаче аз на газ изкарах 200 хил. на Голфчета без проблеми с двигателя и компресия съм мерил и всичко само едни гумички на клапаните бях сменил(е може и късмет да съм имал).Чух че метана се вдигал и вече не бил толкова евтин ако разликата газ метан е около 5 лв на 100 км а разликата в мощността е около 10 % няма нужда ще съм си на газ.На мен разликата бензин газ ми е от 5 до 7 лв на 100 км разликата в мощността е незабележима даже при потегляне е леко по динамична кола но е минимално.Вчера бутахме една Хонда метанова да запали еми тая двувратка малък бръмбър уж ни изпоти 2-а души якички за 20 метра та метана си тежи каквото и да си говорим махал съм метанова бутилка оригинална от една кола едвам я изкарахме е верно аказа се че е имало малко метан вътре но колко не знам.
Кумеца купиха с брат му чисто ново Кадди на метан вярно с олекотена бутилка ама пак си тежи и казва че има разлика в вървенето от бензина особено натоварена и да види малко зор.Ако караш само колата и не я товариш явно става обаче на семейни хора като мен това не ни върши работа.
Иначе наистина от Пловдив до морето хората ходят да 20 лв ако не се лъжа(не помня точно колко ми се похвалиха ама там някъде).Всичко е въпрос на личен избор и финанси ако имах по големи доходи бих си карал на бензнин,но положението е тежко а пътя много и икономиката ни принуждава да действаме според ситуацията.До сега съм карал само на газ 3 от колите ми са били с качествени газови тази ми е четвърта другите не ги броя че бяха Москвичи с някакви Българо руски газови изпълнения та мисълта ми е че всички с качествени уретби до последно двигателите са си бачкали добре несериозно е това че за 30 или 50 хил щял да свърши двигателя е колата ако е някои кошник е друг въпрос но тя и на бензин ще си е дрънгел.

_________________
Мазда 626 1840 куб.90 к.с. 16 в (комби)


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие: Re: Mazda 626 на метан
МнениеПубликувано на: 25 Ное 2011, 12:51 
Offline
любител
Аватар
1991 Mazda 323F

Регистриран на: 18 Апр 2011, 19:30
Мнения: 90
Местоположение: Стара Загора
skype: ivailogeorgiev_86
Цитат:
Тук само не разбирам как се избива кола с разходи за 20 000 км Да кажем че човека спестява по 7 лв на 100 км - от тук за 20 000 се получават точно 1400 лв. Незнам каква е таз кола и таз уредба ама ако има читава мазда за 1400 лв с метан и аз ще си взема ей така - да си ходя на море за уикенда


Колега, ще си позволя да ти изчисля как си избивам моята уредба, наблягам на моята, защото случая е малко по-специален. С моята 323f BG минавах с 20 лв 100км (7-8л/100км)на безнин, говоря само за извънградско, сега на метан - 6-7 лв/100. Скороста варира от 100-120. При по-висока става ламя :D . Тоест на всеки 100 км икономисвам 13 лв. Уредбата си я взех на старо с някои нови елементи по нея за под 700, в т.ч. и преглед. Обикновена уредба е, не пълна инжекция. Айде да добави и някои консумативи, аванса и т.н., абе под 750 лв е със сигурност. Или с други думи си избивам уредбата за по-малко от 6000 км. Хубаво гориво е метана, ама още по-хубаво е бензина :) . Жалко, че не мога да си го позволя.

Цитат:
Въпросът се реши перфектно и засега не смятам да правя други корекции.


И най-добре. :) Здрава машина не се бара. И на мен ми се искаше така да постъпя, ама избрах по-мързеливия и радикален начин.

_________________
Mazda 323F BG 1.8i 16V SOHC '91 на метан


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие: Re: Mazda 626 на метан
МнениеПубликувано на: 25 Ное 2011, 13:52 
Offline
фанатик
Аватар
1999 Mazda 323F

Регистриран на: 08 Дек 2009, 09:15
Мнения: 1136
Местоположение: Пловдив
"след 15до 20 000 км максимум ще съм избил колата с таксите и всички други разходи" - тук не става въпрос за уредба... :) Както и да е... Тоз въпрос не ме интересува особено, защото съм с дизел, просто съм на мнение, че това не е най великата далавера. При мен не е от голямо значение, че мога да отида до бургас с метан за 20лв, щото с моята петчица го правя за 30 ;)


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие: Re: Mazda 626 на метан
МнениеПубликувано на: 26 Ное 2011, 19:08 
Offline
фен
Аватар
1994 Mazda Xedos

Регистриран на: 18 Фев 2010, 19:06
Мнения: 152
Местоположение: София-Пловдив
ако кажем че средния разход на бензин ми е 8л (за 144коня ще е повече, но примерно...) това са 21лв на 100км а с метана и бензина общо ми излиза макс 10лв на 100 км, а колата с метана я взех за ****лв така че сметни пак :) доколко е читава това не се определя от цената а от това колко км ще минеш без да трябва да сменяш нещо и без да имаш проблеми. зареждам метан на 1,51лв от лукойл а дори и да стане 2лв пак ще ми е по-евтино защото с тоя двигател ми гори 5кг на 100км а на колегата с нормален двигател му гори под 4кг. за динамиката каквото искате си говорете, да наистина не набира като на бензин, но по магистралата щом без проблем си поддържам 150-160 с 1400кг лимузина...

_________________
http://www.spritmonitor.de/en/detail/475750.html


Последна промяна Leonid на 23 Дек 2011, 10:46, променена общо 1 път

Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие: Re: Mazda 626 на метан
МнениеПубликувано на: 26 Ное 2011, 21:45 
Offline
маниак
Аватар
1998 Mazda 626

Регистриран на: 29 Окт 2011, 12:11
Мнения: 643
Местоположение: Пловдив
Не съм се качвал да карам такова животно само съм слушал коментари от собственици.Иначе разликата с газта не е чак толкова фрапираща като гледам какъв разход си дал.

_________________
Мазда 626 1840 куб.90 к.с. 16 в (комби)


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие: Re: Mazda 626 на метан
МнениеПубликувано на: 27 Ное 2011, 09:29 
Offline
фанатик
Аватар
1996 Mazda 323 C/BA

Регистриран на: 01 Сеп 2008, 20:13
Мнения: 1292
Местоположение: Варна
Темата от една полезна тема в началото, която следях без да пиша просто защото съм с ГИ и няма да го изхвърля че да мина на метан... се размириса и стана на лайна и рози.
Само едно не мога да разбера колегата с така наречената печка, какъв е този интерес към тази тема, като караш дизелов автомобил. И като не си пробвал нещо, защо правиш сметки вместо хората. Все едно аз сега да ти кажя че ако съм на тебе тоя твоя дизел го връщам там от дет е дошъл. То не стига че не е мазда, ами и гори минимално по-малко от бензиновите мотори. Защото ако твойта гори 5 дизел извънграда, мойта гори 6 бензин, къде е убийствената далавера. Та последните две изречения дето ги изписах стил "лайна и рози" са само за да контрастирам, как изглежда изписаното в тази тема.

_________________
| CocaCola Truck ‘|”””;..,___.
|……______===|= _|__|…, ] |
“(@)’(@)””"*l’(@)l’(@)**l’(@)


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие: Re: Mazda 626 на метан
МнениеПубликувано на: 27 Ное 2011, 10:00 
Offline
фен
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 01 Ное 2011, 09:23
Мнения: 233
Местоположение: Пловдив
Когато колата е студена (сутрин) колко време я държите на бензин преди да обърнете. Аз я държа около 1-2 минути, колкото да я изкарам от гаража и да затворя вратите, после си я обръщам на метан и си тръгвам. Дали е нужно повече време?

_________________
Mazda 626 2001


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: Mazda 626 на метан
МнениеПубликувано на: 27 Ное 2011, 10:23 
Offline
маниак
Аватар
1998 Mazda 626

Регистриран на: 29 Окт 2011, 12:11
Мнения: 643
Местоположение: Пловдив
Извинявам се че пак се включвам моята е настроена на 40 градуса да се прехвърля на газ като време при температура около 5 градуса на вън това около половин купешка цигара,ако предположим че ти е нужно време колкото на газ още една минутка и колата ще е в перфектна кондиция за метан.

_________________
Мазда 626 1840 куб.90 к.с. 16 в (комби)


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 35 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб