Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 28 Мар 2024, 19:41

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 23 мнения ] 
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 30 Дек 2011, 02:38 
Offline
любител

Регистриран на: 12 Сеп 2006, 13:37
Мнения: 24
Местоположение: Северозападнала България / София
Колеги имам проблем с колицата - БА 1.8 16в '94 с газов инж."Фобос".
За празниците пътувах много по провинцията, и на връщане към София ми се разчукаха повдигачите. Колата я знам, че си хапва по малко масълце и като понамалее почват да тракат и е време за доливка. Спирам на една бензиност. да видя нивото и вадя пръчката - няколко капки катран по нея... Избърсвам със салфетка, мушкам я пак, вадя -СУХА... пак същото - пак суха, ама суха да видиш!!! Гледам - на равно съм, а пръчката въобще не опира в маслото!!! Баси - не помня последното, което сипах преди 2000км. май беше полусинтетика "Мобил 10w40", а на бензиностанцията само "лукойл" минерално. Това става на коледа вечерта, аз съм на средата на нищото и няма откъде да взема друго масло... та купих една минералка и буф вътре!!! Понеже пръчката беше суха и се засилих със сипването, сипах около 1,7лт /по белезите на тубата/, бутам пръчката и като я извадих - беше задминало фулл-а доста... А новото масло кат се смесило със старото и черно, черно... като на дявол окото /а старото беше на около 2500-3000км/. Стигнах си до Сф и на другата сутрин паля...пуши страшно... ама бяло... а като подам газ съм направо машина за облаци...
Някои ще помага ли със сиуацията ???

_________________
http://www.vbox7.com/play:68ffdb15


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 30 Дек 2011, 06:34 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 01 Ное 2009, 20:10
Мнения: 1327
Местоположение: Шумен
viewtopic.php?f=30&t=17220&hilit=%D0%B3%D0%BE%D1%80%D0%B5%D0%BD%D0%B5+%D0%BC%D0%B0%D1%81%D0%BB%D0%BE търси и чети..

_________________
Умният работи с мозъка,а глупавия с ръцете си :)


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 30 Дек 2011, 09:07 
Offline
фанатик

Регистриран на: 25 Авг 2008, 19:33
Мнения: 3336
Изхода в такива ситуации е само 1 - отваряне на мотора и подмяна на гумички,сегменти,биелни лагери..,и всички съпътстващи гарнитури. Може да играеш и на руска рулетка и да купиш мотор 2ра ръка които и след първата смяна на маслото да е всъстоянието на твоя !

_________________
Каквото можах изтрих (снимки),останалото моля админ екипа да стори. МОЛЯ целия ми профил и цялото му съдържание да бъдат премахнати.Ако някой от колегите прецени че с нещо мога да съм му от полза ще му отговоря единствено и само на Л.С.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 30 Дек 2011, 10:13 
Offline
фанатик
Аватар
1998 Mazda 323F

Регистриран на: 08 Авг 2007, 19:47
Мнения: 2480
Местоположение: Сф-Плд
skype: mazdislav
Определено си за ремонт на двигателя...Тва с почерняването е щото са ти износени сегментите и маслените пръстени и през тях продухва сажди които се смесват с маслото и затова почернява.

_________________
1998 323F BA 1.8 (продадена след 7 год и 200,000 км вярна служба)
2001 Xedos 9 TA


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 30 Дек 2011, 13:08 
Offline
фанатик
Аватар
2014 Peugeot 505

Регистриран на: 14 Фев 2008, 20:44
Мнения: 9186
Мисля че си направил грешка със комбинацията полусинтетика-минерално.Според мен първо една бърза смяна на маслото....Няма да ти пуши толкова гаранция.Ти маи имаше няколко ф-ки......просто се качаш на другата е това е... :D

_________________
Мазда 323 f BG 1.6 1991 ex
Мазда 323 f BA 1.5 1995 ex
Мазда Premacy 1.8 2001 ex
Мазда 5 2.0 2006 ex
Мазда 6 GH 1.8 2009 ех
Мазда..?????


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 30 Дек 2011, 14:37 
Offline
фанатик
Аватар
1995 Mazda 323F

Регистриран на: 31 Юли 2005, 15:16
Мнения: 6105
Местоположение: На село...
valio323 написа:
Мисля че си направил грешка със комбинацията полусинтетика-минерално.Според мен първо една бърза смяна на маслото....Няма да ти пуши толкова гаранция.Ти маи имаше няколко ф-ки......просто се качаш на другата е това е... :D

Полусинтетика с минерално да се омешат май е доста сериозно и отива като на пресичане.
Аз не бих си карал колата така изобщо, но тя така или иначе е за почти основен ремонт, та направо си и е време :)

_________________
ИзображениеИзображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 30 Дек 2011, 14:52 
Offline
фен
Аватар
1997 Mazda 323

Регистриран на: 02 Ное 2008, 17:47
Мнения: 201
Местоположение: Казанлък
Абсолютно нищо не може да стане като се смесят полусинтетика и минерално масло,може да си караш така без проблем,при теб проблема е друг.

_________________
Вселената и човешката глупост,нямат край!За първото не съм сигурен.
Когато фара свети в небето,когато си на задна,карайки с 160 по осовата линия,тогава разбираш какво е адреналин...


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 30 Дек 2011, 17:28 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 12 Сеп 2006, 13:37
Мнения: 24
Местоположение: Северозападнала България / София
Когато нямаш избор стават и такива неща като миш-маш... А по-добре ли е да се бях прибрал без никакво?! Погледнах маслото за 200км. до София не се е пресякло въпреки, че и аз така очаквах, само дето по-черно не съм виждал, а и по-голяма пушилка също... Чудя се, дали не е заради превишеното количество, което сипах и сега да си го доизгаря до нормалното ниво? Иначе е ясно, че това ще се изхвърля, ама сега точно няма кинти покрай Н.Г. А и като гледам ми се очертава сериозен ремонт, а дотогава ще си джиткам с другите 2 ф-ки, но ме е страх да не ме удари някои в тия поледици щото едната /2.0 V6/ си я обичам повече от жената... :wink:

_________________
http://www.vbox7.com/play:68ffdb15


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 30 Дек 2011, 18:09 
Offline
фен
Аватар
1997 Mazda 323

Регистриран на: 02 Ное 2008, 17:47
Мнения: 201
Местоположение: Казанлък
Пак ти казвам,не може да се пресече маслото,нищо че си смесил минерално и полусинтетика.Обаче колата ти има проблем,който явно не е в теч,а в сериозно горене на масло,щом е изгорила толкова че да няма никой на щеката.Ако имаш желание,отвий пробката,като я държиш в последните няколко оборота преди да падне,развивай леко и като се освободи от резбата,придържай я,докато източиш колкото масло искаш в едно отрязано шише.Преди 2000 км.си правих пълен ремонт на двигателя,и аз така като теб се улисах в сипването,и съм сипал към 350-380мл.отгоре(оня ден го източих,затова знам приблизителното количество).За тези 2000 км.обаче не беше пипнала грам масло,защото знам до къде беше на щеката.Източи си излишното като искаш,а за по-нататък имаш 2 вариянта-или правиш ремонт или доливаш,но по често че последния път си останал без масло на щеката :D

_________________
Вселената и човешката глупост,нямат край!За първото не съм сигурен.
Когато фара свети в небето,когато си на задна,карайки с 160 по осовата линия,тогава разбираш какво е адреналин...


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 30 Дек 2011, 18:20 
Offline
фанатик

Регистриран на: 25 Авг 2008, 19:33
Мнения: 3336
Маслото могът да му го "измукат" през щеката в някои пункт за смяна на масла.

ivo929 Ако имаш някави снимки от ремонта ,пусни една тема - може да е от полза на колегите (1.5 е доста "масов" мотор).

_________________
Каквото можах изтрих (снимки),останалото моля админ екипа да стори. МОЛЯ целия ми профил и цялото му съдържание да бъдат премахнати.Ако някой от колегите прецени че с нещо мога да съм му от полза ще му отговоря единствено и само на Л.С.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 30 Дек 2011, 19:39 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 12 Сеп 2006, 13:37
Мнения: 24
Местоположение: Северозападнала България / София
Kолеги след около още 150 км. положението е следното - пушенето намаля 3 пъти, но все пак си е страшно, щеката показва доста по ниско ниво на маслото, клонящо към фулл-а /без да съм го източвал, къде отиде горницата незнам/. Под колата нямам течове, но гледам, че от ауспуха хвърля конденз и черно масло! Измерих компресията на студен двигател и мисля, че е доста добре. Интересното е, че докато въртя на стартер и докато излеза да снимам манометърът спадаше! Незнам тои ли изпуска или какво става, уж е нов!!! Другото, което започна да се ебава май е стартера, можете да чуете как се едно блокира при паленето на първия клип. Ето прилагам снимки и 2 клипа:

КЛИП-01 КЛИП-02


Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение

_________________
http://www.vbox7.com/play:68ffdb15


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 30 Дек 2011, 19:57 
Offline
фен
Аватар
1997 Mazda 323

Регистриран на: 02 Ное 2008, 17:47
Мнения: 201
Местоположение: Казанлък
Компресията ти е добре,но това не е показател за разхода на масло,на тези двигатели,са им ''по меки''маслените сегменти,ако мога така да се изразя,може би са ги направили така за да се износват сегментите не блока,и аз не знам.Досега нали казваш че пак ти е горяла масло,значи следиш по-често,ако трябва доливаш,а когато искаш може да и направиш един ремонт.
п.с.Снимки от ремонта нямам,понеже го правих сам и нямах време постоянно да се мия и да снимам,но ще се радвам да помогна на всеки :)

_________________
Вселената и човешката глупост,нямат край!За първото не съм сигурен.
Когато фара свети в небето,когато си на задна,карайки с 160 по осовата линия,тогава разбираш какво е адреналин...


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 31 Дек 2011, 00:30 
Offline
фен
Аватар
1985 Mazda RX-7

Регистриран на: 25 Авг 2008, 10:26
Мнения: 123
Местоположение: софия
Виж си налягането на маслото ако е добро смяна на сегменти и гумички клапани и си като нов.2000 км горе долу ще пуши и ще гори масло и след това става друга кола. 8) И задължително си пасни клапаните. :wink: След разработката ти препоръчвам масло Мотул.

_________________
B.R.Team!
********************
MAZDA RX-7 GSL 12A 1985
********************
FIAT PUNTO 1.4GT TURBO 1995
********************
Нека ви успокоя дами и господа корабчето потъва бавно и равномеро ще има вода за всички.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 31 Дек 2011, 09:36 
Offline
фанатик
Аватар
1995 Mazda 626

Регистриран на: 07 Яну 2009, 15:52
Мнения: 2947
Местоположение: Костенец
skype: rally86
Много колеги са ремонти туки мися че никои е е казал че му е пушила 2000км :shock: Това при условие че си с кофти сегменти или блока ти е износен

_________________

0888066013 0878651662


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 31 Дек 2011, 09:46 
Offline
фен
Аватар
1997 Mazda 323

Регистриран на: 02 Ное 2008, 17:47
Мнения: 201
Местоположение: Казанлък
Той колегата,отвори ли я един път ще е направо лаишко отношение към двигателя ако не смени,освен сегменти и гумички,всички гарнитури на двигателя както и основни и биелни лагери.Така и така е отворен мотора за ревизия,се правят тези неща,освен това като се премерят цилиндрите и коляновия вал се разбират доста неща.Аз смених,всички гарнитури,всички клапани,гумичките им,сегменти,основни и биелни лагери,шлайфах маслената помпа,и от първото запалване на двигателя,досега не е пропушвал,и аспуха ми отзад,ще го изяде ръждата.

_________________
Вселената и човешката глупост,нямат край!За първото не съм сигурен.
Когато фара свети в небето,когато си на задна,карайки с 160 по осовата линия,тогава разбираш какво е адреналин...


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 31 Дек 2011, 11:52 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 12 Сеп 2006, 13:37
Мнения: 24
Местоположение: Северозападнала България / София
rally86, ако имаше някакво износване нямаше ли да ми бяга компресията? При тия данни на мен ми се струва, че съм само за гумучки и максумум маслени сегменти! Не съм усетил загуба в мощността, дърпа си нормално колата жсе още си постигам времето от "подписа"!
А никои не каза нищо за това блокиране при паленето!!!???

_________________
http://www.vbox7.com/play:68ffdb15


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 31 Дек 2011, 12:06 
Offline
фен
Аватар
1985 Mazda RX-7

Регистриран на: 25 Авг 2008, 10:26
Мнения: 123
Местоположение: софия
Пичове при такъв ремонт няма как да не се сменят гарнитурите. 8) А лагерите не е хубаво да се свалят за това се мери налягане
и след това се взима решение дали да се свалят.Но от мен да знаете че ако оригиналните държат добро налягане то точно те ще изкарат 3 пъти по дълго от нови.Иначе отива шлаиф на вала и нови лагери а новите не се знае колко ще са арни и така. :mrgreen: аиде с здраве и приятни празници.

_________________
B.R.Team!
********************
MAZDA RX-7 GSL 12A 1985
********************
FIAT PUNTO 1.4GT TURBO 1995
********************
Нека ви успокоя дами и господа корабчето потъва бавно и равномеро ще има вода за всички.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 31 Дек 2011, 13:21 
Offline
фанатик

Регистриран на: 25 Авг 2008, 19:33
Мнения: 3336
Така...,сменят се задъжително гумички,сегменти (проверяват се за хлабини водачите на клапаните-ако са извъм норма се сменят - малко вероятно,проверява се за износване на блока - ако има все още следи от хонинг - всичко е ОК,ако е износен се отива на ремонтен размер бутала и сегменти)...,веднъж свалени биелни лагери е хубаво да се подменят с нови (кой каза че няма отигинални TAIHO :D ?) но има колеги които си слойиха старите и проблеми нямат (тук също се проверява вала за износване...,за основни лагери - мери се налягането на маслото по презумция че маслената помпа е ОК и се взима решение - малко вероятно е да се стигне до подмяна),задължително се подменят гарнитурите с нови! И понеже знам за няколко човека които си правиха 323 (1.5 и 1.8 ) и въпреки че всеки един сам го помолил ако има възможност да синима и да покаже кое как - никой не го направи..,единствения нагледен материал във форума ни е за FS (FP)...,на които му е интересно да хвърли едно око ->

viewtopic.php?f=31&t=21559

ако ми остане време днес ще се разрова в нета да ви намеря и снимки от Z5 , BP.....

п.п ето нещо за ZL (наследника на Z5) -> http://forums.drom.ru/mazda-familia-323 ... 76881.html

_________________
Каквото можах изтрих (снимки),останалото моля админ екипа да стори. МОЛЯ целия ми профил и цялото му съдържание да бъдат премахнати.Ако някой от колегите прецени че с нещо мога да съм му от полза ще му отговоря единствено и само на Л.С.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 31 Дек 2011, 14:54 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 12 Сеп 2006, 13:37
Мнения: 24
Местоположение: Северозападнала България / София
Колеги, ориентирайте ме към някой надежден майстор или сервиз, които са отваряли такъв /1.8 BP/ мотор и ги чуват нещата??? Също така и някакви ориентировъчни цени да ми обадите, да знам как да се подготвям, че в тая криза.. а и работа няма и ще е тегаво... Другото, което си мисля е дали да не карам още някое време /с доливане/ и като вземе нещо да губи мощност, да я пускам за части и тва е. Като гледам май и стартера почва да се ебава, а ако се задълбоча по сериозно съм сигурен, че ще излезе още нещо! В мобиле-то за около 2000лв. се намират доста запазенки - нов внос! Ремонтите / с останалите неща, които евентуално ще излезат/ ако ми струват около 1200-1500 /труд + части/, то не си струва гимнастиката да я възраждам тая кошница. И без това няма никакъв вид /ползвал съм я за работна кола/... иначе за части ще е перфектна, защото съм я поддържал винаги с възможно оригинални или поне мн. близки до оригиналните качествени части! Всъщност някои има ли ппредстава, колко може да и се вземе в това състояние, говориме за следните неща:
1.8 BA '94г. + газов инжекцион "Фобос" на година и нещо, нов салон за подмяна на стария, които е доста захабен /седалки, кори за врати, под, подлакътник, долната част на таблото/, Нова предна броня /сегашната е лепена на 2 места/, мигачи, 4бр. лети джанти 14' O.Z. със качени Michelin Energy на 2 сезона и мн. малко километри, 4бр. стоманени -ама не железни, а наистина стоманени джанти 14' със качени на тях Michelin Alpin A3 на един сезон, от няколко дни карат втори - почти нови!!!, боя за пребоядисване-комплект + множество дребни резервни части и много пластмаси!!!

_________________
http://www.vbox7.com/play:68ffdb15


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 31 Дек 2011, 15:34 
Offline
фен
Аватар
1997 Mazda 323

Регистриран на: 02 Ное 2008, 17:47
Мнения: 201
Местоположение: Казанлък
Щом ти е работна кола и не ти пука много за нея,оправи си стартера,доливай си масло и си свиркай,следи само по често нивото на маслото и си ок,ще изкара така много време без дертове.

_________________
Вселената и човешката глупост,нямат край!За първото не съм сигурен.
Когато фара свети в небето,когато си на задна,карайки с 160 по осовата линия,тогава разбираш какво е адреналин...


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 31 Дек 2011, 16:28 
Offline
фанатик

Регистриран на: 25 Авг 2008, 19:33
Мнения: 3336
Ремонта на мотора ти е не повече от 500лв - не е голяма философия,може да се справиш и сам ! Инак или караш така и доливаш масло (ама ще става все по лошо) или купуваш друга със незнаини скрити дефекти и почваш да наливаш отново $...,каквото и да правиш колата е N на джоба :D . А цена за твоита само пазара ще каже.

_________________
Каквото можах изтрих (снимки),останалото моля админ екипа да стори. МОЛЯ целия ми профил и цялото му съдържание да бъдат премахнати.Ако някой от колегите прецени че с нещо мога да съм му от полза ще му отговоря единствено и само на Л.С.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 31 Дек 2011, 16:35 
Offline
фанатик
Аватар
2014 Peugeot 505

Регистриран на: 14 Фев 2008, 20:44
Мнения: 9186
Тея за 2000лв изглеждат на снимките добре ама всъщност не са добре.Почти не останаха Мазди от тези години 1.8 които да не са изпушили....Охлузени одрани ръждясали и т.н.....Аз съм ги виждал твоите коли....не са лоши чак толкова колкото ги описваш.Ако все пак решиш да я даваш за части....Ангел които преди живееше на горният етаж а сега от другата страна на пътя нали му знаеш ръждавелката...ще има нужда почти от цяла купе.

_________________
Мазда 323 f BG 1.6 1991 ex
Мазда 323 f BA 1.5 1995 ex
Мазда Premacy 1.8 2001 ex
Мазда 5 2.0 2006 ex
Мазда 6 GH 1.8 2009 ех
Мазда..?????


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 31 Дек 2011, 17:57 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 12 Сеп 2006, 13:37
Мнения: 24
Местоположение: Северозападнала България / София
todortvm, незнам как ги сметна тия 500лв. при положение, че само частите са ми най-малко толкова. И това е за това, което вече се очаква, а за всичко друго, което ще излезе не се знае още колко ще се налива... Една груба сметка - части 500, труд - 400-500 /ако евентуално не се наложи шлайфане..., около 200лв за стартера и охооо, трябва да и бачкам 3 месеца на тая кола, вместо тя на мен! Иначе може да се спести някои лев от труд ако си го правя сам ремонта, пък и инструменти имам всякакви, но 1-во никога не съм отварял двигател /само ремъци ролки и водна помпа съм си правил/, 2-ро няма как пред блока да и правя осн. ремонт... трябва най-малко гараж и то с подемник - ако се наложи да се вади мотора! Абе все сложни работи, за които нямам никакви удобства, иначе много ме бива в ръчкането и даже ще ми е интересно забавление ама...

_________________
http://www.vbox7.com/play:68ffdb15


Върнете се в началото
  Профил    
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 23 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 22 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб