Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 28 Мар 2024, 14:40

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 30 мнения ] 
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 04 Авг 2015, 15:38 
Offline
любител

Регистриран на: 12 Яну 2015, 00:06
Мнения: 16
Местоположение: Varna
Здравейте колеги !

Имам проблем с компютър двигател така нареченото ECU. Майсторът каза, че най- горният ляв чип който е споен към платката е пукнат и ми трябва нов такъв, нямам никаква идея от къде мога да намеря тази част, а ново ECU не ми трябва освен ако не го намеря на прилична цена

П.с помагайте...

Мазда 3 1.6 дизел HDI 109 HP 2004

Благодаря предварително


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 04 Авг 2015, 15:47 
Offline
фанатик
Аватар
2007 Toyota Prius

Регистриран на: 19 Мар 2013, 17:56
Мнения: 1759
Местоположение: Стара Загора
Презапояването на чип е неблагодарна работа... Може да се окаже една голяма загуба на време и нерви ;)

_________________
ИзображениеИзображениеИзображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 04 Авг 2015, 15:59 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 12 Яну 2015, 00:06
Мнения: 16
Местоположение: Varna
Най- горният ляв чип който е споен към платката е пукнат и ми трябва нов такъв спояване в тази ситуация не помага за съжаление.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 04 Авг 2015, 16:28 
Offline
фанатик
Аватар
2007 Toyota Prius

Регистриран на: 19 Мар 2013, 17:56
Мнения: 1759
Местоположение: Стара Загора
Говорех за играчката "разпояване на здрав от другаде и запояване на твоята платка" :D

_________________
ИзображениеИзображениеИзображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 05 Авг 2015, 07:19 
Offline
маниак
Аватар

Регистриран на: 17 Авг 2004, 10:54
Мнения: 654
Местоположение: Сф. Захарна фабрика
SmarFo написа:
Здравейте колеги !
Имам проблем с компютър двигател така нареченото ECU. Майсторът каза, че най- горният ляв чип който е споен към платката е пукнат и ми трябва нов такъв

-Направи по подробно описание на проблема, предистория, Как стана така че инт. схема се "пукна"???
В момента какво прави колата, не пали ли,или друго??? Ако мислиш че някой може да запомни инициализацията и местополужението на всеки един процесор, драйвер или аналогов преобразовател по дадено ЕЦУ, Лъжеш се! -Затова се правят макро снимки, с макс увеличение за да е ясно всичко!
Оправил съм стотици компютри и друга електроника по автомобили , ако имам коректни снимки и опис на дефекта, ще се опитам да помогна!
Прави се така, -
-това е компа на мазда 3 -1.6 , със гръмнат драйвер от некадърна газаджийска намеса!
Изображение
Изображение
Изображение
ето го вече в изправност със сменен нов драйвер!
Изображение

_________________
"четенето на грешки" - не е диагностика , "изтриването на грешки" - не е ремонт! 0896 633459


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 31 Авг 2015, 16:07 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 12 Яну 2015, 00:06
Мнения: 16
Местоположение: Varna
Благодаря за изчерпателното обяснение !
Снимки не мога да направя понеже компютара и колата като цяло е при маистора. Проблема е , че колата не разпознава ключа имобилайзера свети. Гръмналия чип го сменихме поръчах от Хонг Конг. Колата запали и след 10 мин таблото започна да свети като коледна елха. И втория чип гръмна на същото място. Смени и него тъй като пристигнаха 5. Оказа се че пистите които са не отгоре или отдоло на платката , а вътре в платката дават на късо и общо взето ми трява нов компютър, поне това каза майстора. И трудно се намира. Аз мисля, че разговарях с теб по телефона и ти каза, че не можеш да ми помогнеш.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 17 Апр 2017, 12:58 
Offline
любител

Регистриран на: 14 Юни 2015, 16:55
Мнения: 38
Местоположение: Първомай
rockton написа:
SmarFo написа:
Здравейте колеги !
Имам проблем с компютър двигател така нареченото ECU. Майсторът каза, че най- горният ляв чип който е споен към платката е пукнат и ми трябва нов такъв

-Направи по подробно описание на проблема, предистория, Как стана така че инт. схема се "пукна"???
В момента какво прави колата, не пали ли,или друго??? Ако мислиш че някой може да запомни инициализацията и местополужението на всеки един процесор, драйвер или аналогов преобразовател по дадено ЕЦУ, Лъжеш се! -Затова се правят макро снимки, с макс увеличение за да е ясно всичко!
Оправил съм стотици компютри и друга електроника по автомобили , ако имам коректни снимки и опис на дефекта, ще се опитам да помогна!
Прави се така, -
-това е компа на мазда 3 -1.6 , със гръмнат драйвер от некадърна газаджийска намеса!
Изображение
Изображение
Изображение
ето го вече в изправност със сменен нов драйвер!
Изображение


Здравей колега!Можеш ли да ми кажеш номерацията на този чип?Търсих в нета ,но не намерих нищо за него.Евентуално откъде мога да го намеря?

Прикачени файлове:
2m5b49z.jpg
2m5b49z.jpg [ 238.91 KiB | Прегледано 17287 пъти ]


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 18 Апр 2017, 06:52 
Offline
маниак
Аватар

Регистриран на: 17 Авг 2004, 10:54
Мнения: 654
Местоположение: Сф. Захарна фабрика
nikiviki написа:
rockton написа:

Здравей колега!Можеш ли да ми кажеш номерацията на този чип?Търсих в нета ,но не намерих нищо за него.Евентуално откъде мога да го намеря?

Прикачени файлове:
2m5b49z.jpg


Здравей, не мога да ти кажа номерация, тъй като точно този не съм го снимал с увеличение, не се е налагало до сега да се сменя такъв!
Какво е станало със твоя, та да не се чете инициализацията му?
Препиши всичко което видиш пи чипчето и го постни тук, ще се опитам да ти намеря такъв чип!

_________________
"четенето на грешки" - не е диагностика , "изтриването на грешки" - не е ремонт! 0896 633459


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 18 Апр 2017, 17:11 
Offline
любител

Регистриран на: 14 Юни 2015, 16:55
Мнения: 38
Местоположение: Първомай
rockton написа:
nikiviki написа:
rockton написа:

Здравей колега!Можеш ли да ми кажеш номерацията на този чип?Търсих в нета ,но не намерих нищо за него.Евентуално откъде мога да го намеря?

Прикачени файлове:
2m5b49z.jpg


Здравей, не мога да ти кажа номерация, тъй като точно този не съм го снимал с увеличение, не се е налагало до сега да се сменя такъв!
Какво е станало със твоя, та да не се чете инициализацията му?
Препиши всичко което видиш пи чипчето и го постни тук, ще се опитам да ти намеря такъв чип!


Моят проблем с не работещия километраж ще се окаже от този чип.Чипа е за високоскоростната CAN шина на километража. При обдухване със сешоара километража заработва ,но като изстине отново отказва.Вижда се ,че на моя чип отгоре му е паднало лаковото покритие и не се чете хубаво.Моят чип може и да е здрав и проблема да е под него от спойките между платката,но след като се отпои стария чип ще се сложи така или иначе новия(или ако няма може и работещ втора ръка) .Мисля,че на доста колеги с мазда 3 проблема с не работещия километраж ще излезе точно от този чип.Ще се радвам ако съм прав,нещата станат и можем да помогнем на всички колеги с този идентичен проблем. От един руски сайт изнамерих,че отгоре пишело:отгоре 3029039 ,а под него 430MKH4 .Ако се открие блок схемата му ще е супер.Пише ,че уж ималo аналог MCP2551 на тази интегрална схема,но как да се знае със сигурност.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 18 Апр 2017, 20:11 
Offline
маниак
Аватар

Регистриран на: 17 Авг 2004, 10:54
Мнения: 654
Местоположение: Сф. Захарна фабрика
nikiviki написа:
Моят проблем с не работещия километраж ще се окаже от този чип.

-Незнам какъва е инициализацията на Точно този чип, а и нямам в момента при мен в сервиза такава тройка за да го видя директно на контролера :D
Почисти твоят със нитроцелулозен разтворител(цялата платка заедно със чиповете е лакираана с нитроцелулозен лак) и го погледни със лупа и под ъгъл на светлината, за да се прочете надписът.
Ако е МСР2551 , да това е CAN- комуникатор....но дали е аналог на съществуващият в контролера ??чип не знам... http://ww1.microchip.com/downloads/en/D ... 21667f.pdf
За Пробата, казваш че е при загряване със пистолета за горещ въздух(сешоара).... не грей със сешоара защото той грее на голяма площ, може да грее и процесора, и проблема да е под него!
Грее се със поялника с горещ въздух , със най малкият накрайник(тръбичка), тя е 4м.м. така най точно може да се локализира областа на повредата!
Същата работа върши и изстудяващият шпрей за минус 50 градуса, но в различен случй от този, когато се налага изстудяване за да тръгне нещото което на топло не работи :)

_________________
"четенето на грешки" - не е диагностика , "изтриването на грешки" - не е ремонт! 0896 633459


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 18 Апр 2017, 20:21 
Offline
любител

Регистриран на: 14 Юни 2015, 16:55
Мнения: 38
Местоположение: Първомай
За нагряването със сешоара:на парче клингирит изрязах отвор колкото микрочипа и тогава нагрявах с обикновен сешоар.Дано да се намери такъв микрочип.Не знам къде да го търся.Дано някой да се отзове или да даде идея за аналог.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 18 Апр 2017, 21:07 
Offline
фен
Аватар
2005 Mazda 3

Регистриран на: 11 Юли 2009, 11:51
Мнения: 419
Местоположение: София
Този MCP2551 пише, че го има тук : https://store.comet.bg/Catalogue/Product/29472/
Струва 1$, заслужава си да пробваш

_________________
Mazda 3 1.6 Diesel, 2005


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 19 Апр 2017, 06:08 
Offline
любител

Регистриран на: 14 Юни 2015, 16:55
Мнения: 38
Местоположение: Първомай
kiroslavov написа:
Този MCP2551 пише, че го има тук : https://store.comet.bg/Catalogue/Product/29472/
Струва 1$, заслужава си да пробваш

Тънкия момент е,че не може да се намери схемата на стария чип за да сме сигурни,че ще стане MCP2551.Трябва да се проследяват вход,изход и т.н сигнали на платката.Не знам при тези проби с разпояване и запояване на нови и стари чипове да не се окепази нещо дънната платка.Руснаците са пробвали с MCP2551 ,но не е станала работата и друг колега му пише.Ето какво пише братушката след неуспешния опит с аналога MCP2551:Вы проверяли соответствие сигналов на выводах микросхемы что стоит в ЭБУ с расположением выводов MCP2551 ? CANL и CANH там случаем не наоборот?, а так же TXd и RXd и питание. Вот токументация на MCP2551
Какво трябва да се направи в случая?


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 19 Апр 2017, 21:46 
Offline
фен
Аватар
2005 Mazda 3

Регистриран на: 11 Юли 2009, 11:51
Мнения: 419
Местоположение: София
Тогава най-добре намери някой, който наистина разбира от тези неща и му плати той да свърши всички тези неща, които се опитваш да научиш от руски форуми. Другия вариант е да вземеш компютър втора ръка, но май с него ще трябва да смениш и ключа за запалването с имобилайзера (поне гледам, че в Megaparts ги продават заедно). Съмнявам от форума да намериш категоричен отговор на толкова сложен въпрос. Аз лично не мога да помогна - не съм се сблъсквал все още с такъв проблем. Пробвах да намеря схема на компютъра, но не успях.
В Megaparts се продават няколко компютъра (единия е около 200лв, а другия е намален за около 70), но са за бензин 2.0 150 коня (не видях каква точно е твоята).
Ето линк към по-евтиния: https://www.megaparts.bg/product/395178285
Успех в решаването на проблема!

_________________
Mazda 3 1.6 Diesel, 2005


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 19 Апр 2017, 22:51 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 20 Апр 2010, 22:41
Мнения: 482
Местоположение: Sofia
skype: dpffapremove
Може би за бюдджет от 300-400 лв. може да се купи и клонира друг компютър без да се правят експерименти със съмнителен краен резултат ... в край на сметка човека сам си решава.

_________________
www.fapremove.com
Програмиране на TPMS сензори.
Качествен чип тунинг. Премахване на FAP / DPF OFF, Adblue / SCR OFF, EGR / AGR OFF, Flaps OFF, O2 / Lambda OFF, DTC OFF и др. - 5 години гаранция на софтуера.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 20 Апр 2017, 12:05 
Offline
любител

Регистриран на: 14 Юни 2015, 16:55
Мнения: 38
Местоположение: Първомай
Аз вече купувах същия комп ,но и той излезе със същия проблем-не работещ километраж и Р0610.Явно много слабо място на мазда 3 1.6i.Все пак благодаря за отзивите.Продължаваме да се борим с проблема до отстраняването му.Доста колеги маздажии очакват решаването му.


Прикачени файлове:
IMG_20170419_124849.jpg
IMG_20170419_124849.jpg [ 508.88 KiB | Прегледано 17119 пъти ]
Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 04 Май 2017, 06:16 
Offline
любител

Регистриран на: 14 Юни 2015, 16:55
Мнения: 38
Местоположение: Първомай
Не знам какво става,но няма намиране този чип по номерация.Струва ми се ,че и на двете ЕКУ-та,които имам този чип е сменян.Въпросът е :каква е номерацията на оригинален чип т.е на не пипано ЕКУ #-o ? HELP! :(


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 04 Май 2017, 16:03 
Offline
маниак
Аватар

Регистриран на: 17 Авг 2004, 10:54
Мнения: 654
Местоположение: Сф. Захарна фабрика
Ето непипан и работещ компютър, тъй като всичко му е в изправност , дори километража си работи :D хе хе , майтапя се, но лаковата заливка още си е върху вyпросният чип, тук обаче е с друга номерация..... 3029031 323CRM3
Този над него е Епрома, тоест паметта в която се пазят данните за имобилайзера, вин кода и ключовете, както и кодировките на самият контролер.
Изображение

Изображение

Изображение

_________________
"четенето на грешки" - не е диагностика , "изтриването на грешки" - не е ремонт! 0896 633459


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 05 Май 2017, 05:58 
Offline
любител

Регистриран на: 14 Юни 2015, 16:55
Мнения: 38
Местоположение: Първомай
Благодаря ти "rockton" за бързата реакция! Започва търсенете на чипа и след смяната му ще пиша за резултата.Дано да се намери!


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 05 Май 2017, 08:50 
Offline
фанатик
Аватар
2007 Toyota Prius

Регистриран на: 19 Мар 2013, 17:56
Мнения: 1759
Местоположение: Стара Загора
Айде стискаме палци и поялници...

_________________
ИзображениеИзображениеИзображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 24 Май 2017, 06:53 
Offline
любител

Регистриран на: 14 Юни 2015, 16:55
Мнения: 38
Местоположение: Първомай
Няма намиране това чудо на чудесата :-k.По лесно е да намериш чип за космическа совалка :) , отколкото този умрял чип.Някакви идеи?


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 24 Май 2017, 08:00 
Offline
маниак
Аватар

Регистриран на: 17 Авг 2004, 10:54
Мнения: 654
Местоположение: Сф. Захарна фабрика
Да , идеята е че вчера правих контролера на климатроника на една тройка, тъй като не управляваше оборотите на вентилатора в купето!
Изображение
Проблемът беше този>>
Изображение
От към страна на елементите се натъкнах на CAN комуникатор/а/ , чипа!
Изображение
поставен е до свурзващият конектор за инсталацията, и е на фирмата Филипс. То заради това няма проблем в комуникацията със климатроника никога :D
Интересно че никъде не открих лого на фирмата производител на самият контролер на климатроника, не е на Денсо на 100% , прилича ми на изработка на Санкен или Алпс?? но , как да е .
Ето го и CAN чипа!
Изображение
Дано това ти помогне.
Поздрави и успех :lovemazda:

_________________
"четенето на грешки" - не е диагностика , "изтриването на грешки" - не е ремонт! 0896 633459


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 25 Май 2017, 17:44 
Offline
любител

Регистриран на: 14 Юни 2015, 16:55
Мнения: 38
Местоположение: Първомай
Май,че е като MCP2551.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 02 Юни 2017, 12:20 
Offline
любител
2004 Mazda 3

Регистриран на: 21 Май 2017, 14:55
Мнения: 65
Местоположение: София, България
skype: 0897976638
rockton написа:
Да , идеята е че вчера правих контролера на климатроника на една тройка, тъй като не управляваше оборотите на вентилатора в купето!
Изображение
Проблемът беше този>>
Изображение
От към страна на елементите се натъкнах на CAN комуникатор/а/ , чипа!
Изображение
поставен е до свурзващият конектор за инсталацията, и е на фирмата Филипс. То заради това няма проблем в комуникацията със климатроника никога :D
Интересно че никъде не открих лого на фирмата производител на самият контролер на климатроника, не е на Денсо на 100% , прилича ми на изработка на Санкен или Алпс?? но , как да е .
Ето го и CAN чипа!
Изображение
Дано това ти помогне.
Поздрави и успех :lovemazda:




Поздрави за яката тема!!!! Преди малко и аз си оправих духането в купето. Моя проблем беше идентичен.. Поздрави!


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 02 Юни 2017, 14:11 
Offline
маниак
Аватар

Регистриран на: 17 Авг 2004, 10:54
Мнения: 654
Местоположение: Сф. Захарна фабрика
-Благодаря за поздравите :)
Жалко че от работа не ми остава време за постове и снимки по теми касаещи специфични дефекти по любимата марка :lovemazda:
Но все пак се опитвам колкото е възможно да помагам с каквото мога :roll:

_________________
"четенето на грешки" - не е диагностика , "изтриването на грешки" - не е ремонт! 0896 633459


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 08 Юни 2017, 20:15 
Offline
фанатик
Аватар
2004 Mazda 3

Регистриран на: 02 Дек 2015, 11:02
Мнения: 1267
Местоположение: София
nikiviki написа:
... Руснаците са пробвали с MCP2551 ,но не е станала работата и друг колега му пише.Ето какво пише братушката след неуспешния опит с аналога MCP2551:Вы проверяли соответствие сигналов на выводах микросхемы что стоит в ЭБУ с расположением выводов MCP2551 ? CANL и CANH там случаем не наоборот?, а так же TXd и RXd и питание. Вот токументация на MCP2551
Какво трябва да се направи в случая?

Бая си изръшкал руските сайтове, а и се позасичаме там. :)
Като не е станала работата с MCP2551, колегата се е хвърлил напосоки на някакъв транзистор, а после направо е сменил ЕКУ-то:
http://forum.chiptuner.ru/showthread.php?t=51542&highlight=%CC%E0%E7%E4%E0+%F0%E5%EC%EE%ED%F2+%DD%C1%D3

При два сменени блока с една и съща грешка не знам защо си нарочил точно този чип - колко голяма е вероятността?
В конкретната ситуация за мен е малка.
По скоро бих опитал следните два варианта:
- некоректни данни в EEPROM, най-сигурно се оправя в официален сервиз на марката;
- прекъснати писти или компрометирани спойки - основно на местата, обдухвани със сешора.
Нужно е време, човек с поялник и опит с електронни платки... и късмет.

nikiviki написа:
... майсторчето... ми каза,че в компютъра е имало вода от миене на двигателя и го е подсушил,но пак същото....

Относно модулите "удавници", а и малко офтопик за занимавка:

(english)
The onboard computer, or Powertrain Control Module (PCM),is the brains of the engine control system, so when the brain is not functioning correctly neither is the engine or anything else that the microprocessor controls - which may include the charging system, transmission, various emission controls and communications with other onboard control modules. Once a diagnosis has been made (and we emphasize the word diagnosis), then and only then should the PCM be replaced.

Onboard Diagnostic (OBD II) diagnostic trouble codes that typically indicate a fault with the powertrain control module include:

P0600....Serial Communication Link

P0601....Internal Control Module Memory Check Sum Error

P0602....Control Module Programming Error

P0603....Internal Control Module Keep Alive Memory (KAM) Error

P0604....Internal Control Module Random Access Memory (RAM) Error

P0605....Internal Control Module Read Only Memory (ROM) Error

P0606....ECM/PCM Processor

P0607....Control Module Performance

P0608....Control Module VSS Output 'A'

P0609....Control Module VSS Output 'B'

P0610....Control Module Vehicle Options Error

If you see any of these codes when diagnosing the vehicle with a code reader or scan tool, it may mean the PCM has failed and must be replaced. Additional diagnostic tests will usually be necessary to confirm the problem is really the powertrain control module and NOT something else. Refer to the OEM diagnostic charts for what these tests are. Usually it involves checking certain inputs to the PCM to see if it outputs the correct response. No response or an incorrect response usually means the PCM is defective and needs to be replaced.

All too often, technicians tend to blame that which they understand least. If an engine is not running right and the cause is not obvious, they may blame the computer. Throwing parts at a problem in an attempt to solve it may be good for the parts business, but when a customer brings a PCM back because it failed to fix their problem, nobody wins. Warranty returns on complicated and expensive components like powertrain control modules are an ongoing problem that costs everyone money.

UNNECESSARY POWERTRAIN CONTROL MODULE RETURNS. Over 50 percent of PCMs that are returned under warranty (either because the PCM failed to fix a performance problem or because the engine did not run properly after it was installed) have nothing wrong with them! So it is obvious a lot of people are swapping computers to see if a different PCM will fix their problem.

The trouble with returns is if the PCM has been on the car, you have no way of knowing if it is still "good" or not. Somebody may have crossed up some wires, zapped the PCM with too much voltage or who knows what? The computer needs to be tested and verified before it can go back on the shelf and be sold to somebody else.

Unfortunately, there is no easy way of doing that in a parts store. The PCM has to be hooked up to a sophisticated simulator that exercises all of the computer's input and output circuits to make sure it works correctly - which means the PCM has to go back to the supplier, be retested, and if no fault is found, repackaged and put back into stock.

Be warned, though, that many parts stores have a policy of "no returns or refunds on electronic components."

WHY DID THE POWERTRAIN CONTROL MODULE DIE?

One way to reduce the risk of PCM warranty problems is to find out why the old PCM died. Determining the cause of death may not always be possible, but it may be essential to prevent the same thing from damaging the replacement PCM in some cases.

PCMs typically fail for one of two reasons: voltage overloads (often due to a short in a solenoid or actuator circuit) or environmental factors (corrosion, thermal stress or vibration). If the shorted solenoid or actuator is not found and repaired, the voltage overload it creates may damage the replacement PCM, too.

As for environmental factors, water is the main thing to avoid. If water gets inside a PCM, it can short circuits and set up irreversible corrosion that ruins electronic connections. Most remanufacturers will not even attempt to repair a PCM if the vehicle it came out of was submerged in a flood. Replacement is the only option. Thermal stress and vibration can form microcracks in circuit boards (which are repairable). This often has more to due with the ruggedness of the circuit design than operation factors in the vehicle itself.

ACCURATE POWERTRAIN CONTROL MODULE IDENTIFICATION

Because there are so many different PCMs, accurate identification of the PCM and its correct replacement is absolutely essential to prevent unnecessary returns. Many PCMs appear to be exactly the same on the outside (same sized box and connectors) but may be wired or calibrated differently inside.

If the wrong PCM is installed in a vehicle, it may run but probably will not run well. Close enough is not good enough when it comes to replacing PCMs. It must be the correct replacement for the application.

Accurately identifying the PCM requires not only the vehicle year, make, model and engine size, but also the OEM part number on the PCM itself. Most supplier catalogs list replacement PCMs both ways. So if in doubt, always refer to the OEM number on the PCM and look it up in the suppliers cross reference index to find their replacement part number.

The calibration chip and PROM contains the programming instructions for the vehicle application. That is why it usually does not come with the replacement PCM. There are too many different possibilities. On many newer vehicles, flash memory or "EEPROMs" (Electronically Erasable Program Read Only Memory) are used. If the replacement PROM is not properly programmed for the application, it must be reprogrammed after it has been installed.

Unfortunately, the ability to do this type of reprogramming is not readily available to the aftermarket. The car makers do not want aftermarket technicians messing around with the calibration of their onboard computers because they are afraid doing so may alter emissions or performance. But that is another issue. One such example is Chrysler transmission modules. They must be reset with the factory DRB scan tool and dealer codes to set the "pinion factor," which controls the operation of the speedometer.

REMAN POWERTRAIN CONTROL MODULES

Because a powertrain control module can be very expensive to replace, almost all aftermarket replacement PCMs are "remanufactured" units. A PCM is not rebuilt in the same way that an alternator or water pump is rebuilt because there are no mechanical parts that wear out. Remanufacturing in this case usually means testing the powertrain control module, isolating and repairing any faults that may be found, then retesting the powert5ain control module to make sure everything works correctly.

A remanufactured PCM is typically sold one of two ways: on an exchange basis from stock, or on a custom rebuild basis. If a particular PCM is not in stock or is unavailable, you may be able to send an old PCM to a remanufacturer for repair. Turn around time is typically a few days and the cost is about the same as an exchange unit except there is no core charge). The hard part is finding a remanufacturer who can test and repair your powertrain control module.

Some PCMs, though, may not be repairable. As we said earlier, most remanufacturers will not even touch a PCM if it came out of a flooded vehicle.

PCM REPLACEMENT TIPS

Replacing a PCM is essentially a matter of swapping boxes. Accessibility can be a problem on some vehicles because the PCM is often buried under or behind other components in the instrument panel, climate control system or console. Some are located under a seat and require removing the seat.

Regardless of the PCM's location, though, one thing you should do prior to removing the old PCM and installing the replacement PCM is disconnect the battery.

Once the PCM has been installed and reconnected, the battery can be reconnected, too. But the job is not done yet. Many PCMs have to undergo a "relearning" procedure after they have been installed or if they have been disconnected from the battery. On some newer vehicles, a scan tool may be required to reprogram the PCM and to reset the anti-theft system.

On some applications, there may be a specific relearn procedure for establishing the base idle speed and other operating parameters. On others, it may be necessary to take the vehicle for a short test drive so the computer can adjust itself. The exact requirements will be spelled out in the vehicle service manual. The best advice here is to test drive the vehicle after the powertrain control module has been installed. A short drive cycle that includes going over 35 mph will usually reset most PCMs so they will operate properly.

The powertrain control module will also continue to learn and make small adjustments to the fuel mixture and other functions over time as the vehicle accumulates miles. If the PCM also controls the transmission, it may take awhile to relearn the driver's habits so the transmission may not shift exactly the same as before until this occurs.

Finally, if the Malfunction Indicator Lamp (MIL) or Check Engine light comes back on after the PCM has been replaced, it means there is still a problem with the vehicle. The fault is probably NOT the PCM, unless the fault code is for an internal PCM fault. The presence of fault codes means additional diagnosis is required to identify and repair the fault. And until the real problem is found and fixed, the PCM may not function normally.

If the engine control system is not going into closed loop, chances are the coolant sensor or oxygen sensor may not be working properly. If spark timing seems to be over advanced or retarded, the problem may be a faulty MAP sensor, misadjusted throttle position sensor or overly sensitive knock sensor. And if nothing seems to work right, low charging voltage due to a weak alternator or poor battery connections may be the fault.

Remember, a powertrain control module needs all its sensor inputs, proper battery voltage, a good ground and the ability to send out control signals to function normally.


(русский)
Электронный блок управления (ЭБУ или PCM – Powertrain Control Module) – это «мозг» системы управления двигателем и другими агрегатами современного автомобиля, и если этот мозг неисправен, ожидать правильной работы управляемых им компонентов, будь то электропитание, трансмиссия или система рециркуляции выхлопных газов и прочих компонентов не приходится. Блок PCM не подлежит ремонту в условиях авторемонтной мастерской и подлежит замене, но только в том случае, если подозрения о его неисправности окончательно подтверждены.
Слишком часто при диагностике неисправности автомеханики склонны обвинять в ее возникновении именно тот узел, в котором они меньше всего разбираются. Если двигатель работает неправильно и причина этому не очевидна, стало быть, виноват компьютер. Замена узлов в надежде, что неисправность исчезнет, выгодна для торговцев запчастями, но ровно до тех пор, пока клиент не возвращает продавцу купленный блок PCM, поскольку его замена не решила проблемы. Возврат таких сложных и дорогостоящих компонентов, как PCM – процесс длительный и проблематичный.
Более 50% блоков PCM, возвращенных покупателями, так как замена не устранила проблемы с двигателем, оказались абсолютно исправными. Абсолютно очевидно, что люди меняют блоки с призрачной надеждой, что их неисправность исчезнет сама собой.
Проблема возврата блока, который хотя бы раз устанавливали на автомобиль заключается именно в проверке его нынешней работоспособности. Кто-нибудь запросто мог перепутать провода при установке, либо подать на блок слишком высокое напряжение, либо бог знает чего еще натворить. Компьютер следует тщательно проверить, прежде чем он сможет снова попасть на прилавок магазина и быть продан кому-либо еще. К сожалению, эту процедуру проделать не так-то просто. Для проверки блока PCM его подключают к сложному диагностическому оборудованию, проверяющему все его входящие и исходящие цепи. Это значит, что блок надо отправить в гарантийный сервисный центр производителя, тщательно протестировать и, в случае его исправности, упаковать заново и вернуть в продажу.
Следует также иметь в виду, что многие торговцы отказываются делать возврат или замену любых электронных блоков, что не противоречит Закону О защите прав потребителей.

Причины «смерти» электронных блоков управления
Для того, чтобы не спалить новый блок надо, прежде всего выяснить и устранить причину смерти предыдущего. Во многих случаях сделать это совсем не просто, а иногда и вовсе невозможно, но попытаться все же стоит, чтобы минимизировать риск повторной замены.
Блоки PCM горят обычно по двум причинам: перенапряжение (в случае короткого замыкания в цепи какого-либо соленоида) или из-за воздействия внешних факторов на сам блок (коррозия, перегрев или механическое повреждение от удара или вибрации). Если короткое замыкание в цепи соленоида не было устранено, существует большая вероятность перенапряжения и выхода из строя нового блока.
Что касается внешних факторов, то прежде всего следует опасаться влаги. Проникая внутрь блока, она приводит к коротким замыканиям цепей и неотвратимой коррозии деталей и соединительных элементов. Большинство сервисных центров производителей отказываются ремонтировать электронные блоки с утопленных автомобилей – только замена. Перегрев или вибрация образуют микротрещины в печатных платах блока и местах пайки. Эти неисправности устранимы, и связаны прежде всего с конструктивными особенностями самого блока, нежели проблемами эксплуатации.

Идентификация блоков управления
На сегодняшний день существует великое множество различных блоков PCM, каждый из которых предназначен для определенной модели автомобиля, его двигателя, а иногда и комплектации. В свете вышесказанного, точный подбор замены вышедшего из строя блока – важнейшая задача, чтобы избежать последующего возврата. Многие блоки выглядят совершенно одинаково снаружи (один и тот же размер, идентичное количество и расположение соединительных контактов), однако внутри могут быть скоммутированы и настроены различно.
Если установить несоответствующий блок управления на автомобиль, он даже может заработать, но работать будет неправильно. В отношении электронных блоков, достаточно похожий вовсе не означает достаточно хороший. Заменяемый блок должен быть абсолютно идентичным.
Для точной идентификации заменяемого блока необходимо знать не только название и марку автомобиля, год его выпуска и объем двигателя, но также точный код производителя, обозначенный на самом блоке. Только зная этот код можно с успехом подобрать замену.
Для каждого блока имеется специальная микросхема PROM (Program Read Only Memory – Постоянное Запоминающее Устройство – ПЗУ) для хранения параметров настройки данного автомобиля. Во многих случаях эта микросхема не поставляется в комплекте с новым блоком и при замене требуется переставить ее из старого. В более современных автомобилях для хранения настроек используется флэш-память или EEPROM (Electronically Erasable Program Read Only Memory – Перезаписываемое Запоминающее устройство – ППЗУ). При этом, после замены блока следует произвести перезапись параметров этого ППЗУ для соответствия настроек нового блока параметрам конкретного оборудования.
К сожалению, данная процедура перепрограммирования зачастую, может быть выполнения только на авторизованном сервис-центре производителя. Дело в том, что автопроизводители не хотят, чтобы персонал независимых авторемонтных мастерских копался в настройках бортовых компьютеров, опасаясь увеличения вредных выхлопов и прочих изменений характеристик производимых ими автомобилей. В подтверждение этому можно привести трансмиссионный модуль компании Daimler-Chrysler, для настройки которого требуется применение специального сканера и наличие дилерских кодов для настройки передаточного числа шестерен, что влияет на показание спидометра.

Ремонт электронных блоков управления.
Поскольку производство блоков PCM – процесс достаточно дорогостоящий, большинство продаваемых запасных блоков это восстановленные на заводе старые блоки. Процесс их восстановления отнюдь не аналогичен переборке генераторов или водяных помп, поскольку внутри корпуса блока нет изнашивающихся механических деталей. В данном случае восстановление заключается в тестировании на специальном оборудовании, обнаружение и замена вышедших из строя цепей и повторное тестирование на предмет полной работоспособности.
Что касается клиента, то процесс ремонта блока PCM заключается либо в замене блока на работоспособный на складе поставщика либо, если подходящей замены в данный момент нет, неисправный блок отсылается производителю для заводского ремонта. Срок получения отремонтированного блока варируется в зависимости от расположения предприятия производителя, а цена приблизительно равна стоимости замены.
Некоторые блоки, однако, не подлежат ремонту. Как мы упоминали раньше, производители скорее всего откажут вам в ремонте «утопленника».

Советы по замене.
Замена блока PCM сводится прежде всего к подсоединению нового блока к соответствующему разъему автомобильной проводки. На некоторых автомобилях это уже само по себе трудоемкое занятие, так как место подсоединения блока может оказаться в труднодоступном месте, например за приборной панелью, консолью управления или панелью управления климатической установкой. В некоторых случаях блок располагается под задним сидением, которое потребуется демонтировать.
Вне зависимости от того, где расположен блок, установщик обязательно должен (но очень часто забывает) отсоединить клемму аккумулятора автомобиля перед процедурой замены.
Как только блок установлен аккумулятор можно подсоединить на место, но процедура замены отнюдь не закончена. Многим блокам PCM после установки или отключения электропитания требуется пройти процедуру подстройки к параметрам данного автомобиля. В некоторых случаях подстройка происходит при запуске мотора на холостых оборотах, иногда требуется совершить небольшую поездку. Для каждого автомобиля процесс подстройки описан в руководстве по сервисному обслуживанию, но это отнюдь не означает, что оно есть у каждого установщика и установщик его изучил. Так что нет смысла ожидать от автомобиля безупречной работы сразу после замены компьютера и запуска двигателя и разумно проехать немного со скоростью 50-60 км/ч перед тем, как думать о худшем. Большинству автомобильных компьютеров этого достаточно для полной перекалибровки.
Некоторые электронные блоки продолжают точную подстройку параметров и в дальнейшем, когда вы проедете значительное расстояние. Если помимо двигателя такой блок управляет еще и АКПП (адаптивная трансмиссия), такая точная подстройка позволяет не только оптимально рассчитать топливную смесь, но и учитывать особенности индивидуального водителя для своевременного переключения передач.
Если же после замены блока на приборной панели вновь загорается лампочка неисправности, проблема не устранена и виновен в этом не PCM (за исключением того случая, когда код неисправности при диагностике указывает на внутреннюю ошибку блока). Так что до тех пор, пока первичная неисправность не будет обнаружена и устранена, ни один блок PCM не будет работать без ошибок.
Таким образом, если существует проблема с качеством топливной смеси, причиной может стать неисправный лямбда-зонд или датчик температуры охлаждающей жидкости. Если момент зажигания не соответствует норме, возможен отказ датчика разряжения во впускном коллекторе, сбой регулировки датчика положения топливной заслонки или чрезмерная чувствительность датчика детонации. А если все системы работают бог знает как, ищите причину в низком зарядном токе из-за неисправности генератора или плохого соединения с аккумулятором.
Помните, правильной работы электронному управляющему блоку требуются сигналы всех датчиков, нормальное напряжение питания и соединение с «массой» а также возможность посылать управляющие импульсы всем исполнительным механизмам.

_________________
... ex ... Mazda 3, 2.0i (2004) - ex; Mazda 3, 1.6i (2004) - ex; ... Mercedes A200 ...
'Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?' - from 'Terminator'


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 09 Юни 2017, 06:59 
Offline
любител

Регистриран на: 14 Юни 2015, 16:55
Мнения: 38
Местоположение: Първомай
Благодаря ти "bat_Vite" ! Насочих се към този чип заради това,че като нагрях чипа(обаче със сешоар) на едното ЕКУ километража тръгва.Когато нагрях на другото ЕКУ изобщо не сработи.Не знам ако е некоректни данни в EEPROM дали това ще са признаците,и за това искам да намеря този чип или аналог на него,да се смени за да се види резултата и, ако не се получи се предавам вече.Наистина,че доста си блъсках дебелата глава по разни сайтове ](*,) :) .


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 10 Юни 2017, 12:54 
Offline
любител
Аватар

Регистриран на: 04 Ное 2011, 15:41
Мнения: 70
Местоположение: София
Колеги, направих гореспоменатия ремонт на климатроника (за силата на духане), но сега бутон не работи на 100%. Може да го врътна веднъж и да захапе, може цял оборот да навъртя и да няма разлика.
Идеи какво не съм направил ?
Благодаря

Корекция:
Залепих с двукомпозитно лепило 4те пластинки (на силата на духане и на градусите), оказа се че Градусите вече работят ок (всяко врътване променя градус, преди понякога не зацепваше), но силата на духане не работи изобщо. Коригира се само от градусите (като са ниски духа силно, като вдигнеш температурата намаля).

Подозирам, че електронно нещо куца, но ми намирисва на "да си стои така".

_________________
Mazda 3 1.6i 2003г. Газ


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 10 Юни 2017, 14:44 
Offline
фен
Аватар
2005 Mazda 3

Регистриран на: 11 Юли 2009, 11:51
Мнения: 419
Местоположение: София
Сигурен ли си, че си залепил пластините правилно (преди имаше един колега във форума, който едната я беша залепил обърната). Трябва да са залепени така, че да контактуват с пистите, ако са ти разместени може да не зацепва всеки път. Аз моите ги лепиих с каноколит.

_________________
Mazda 3 1.6 Diesel, 2005


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 10 Юни 2017, 20:48 
Offline
любител
Аватар

Регистриран на: 04 Ное 2011, 15:41
Мнения: 70
Местоположение: София
Визуално са еднакви със здравите, даже капнах и здравите за да не потдадат случайно. Ще видя, някой ден ако пак ми писне ще ги сваля всичките и ще тествам.

_________________
Mazda 3 1.6i 2003г. Газ


Върнете се в началото
  Профил    
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 30 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 17 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб