Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 07 Май 2021, 12:12

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 74 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3  Следваща
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 06 Яну 2017, 01:37 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 07 Мар 2016, 21:59
Мнения: 107
Местоположение: София
Здравейте колеги ! Карам Mazda 3 2.0 (2006) и до сега винаги съм си мерил маслото сутрин като не е била карана много време. На скоро се зачетох в книжката на колата (не мойта, но намерена от интернет) и виждам, че там пише това Изображение - Да се загрее колата и да се изчака поне 5 минути. Сутринта го измерих и беше точно на минимума. После запалих колата, загрях я, изгасих я и я оставих 20-30 минути да се стече маслото и като го премерих беше на чертата на максимума. Въпроса ми е на какво да вярвам сега :D . Ако до сега съм го мерил грешно, то съм карал с масло над максимума явно...

_________________
2006 Mazda 3 2.0 GT (BRC SQ32)


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 06 Яну 2017, 07:17 
Offline
фанатик
Аватар
2004 Mazda 3

Регистриран на: 02 Дек 2015, 11:02
Мнения: 1237
Местоположение: София
Ами вярвай на картинката! :)
Не си карал над max, както го описваш.

Не знам обяснението защо при студен двигател е на min, други може да го обяснят.
Преди доста време и аз го мерих на студен двигател и отчетох min,
което ме стресна и си помислих, че харчи масло.
После се зачетох, направих го точно по тази картинка и се успокоих.

_________________
... ex ... Mazda 3, 2.0i (2004) - ex; Mazda 3, 1.6i (2004) - ex; ... Mercedes A200 ...
'Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?' - from 'Terminator'


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 06 Яну 2017, 09:16 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 21 Юли 2014, 10:47
Мнения: 423
Местоположение: Пазарджик
Явно разширението е такова на маслото - около 5-7% за 4л- 200 -300 мл. Толкова е приблизителната разлика между МИН и МАХ.


Поддържам да бъде на максимума. Идеята ми е, че като се разнесе по двигателя нивото винаги му спада значително и не е толкова съществено нивото, колкото осигуряване на двигателя да циркулира по-голямо количество- една и съща единица преминава по-рядко през един цикъл на мазане условно казано/ логика някаква/.

Веднъж ми се случи на ляв завой / в града където оборотите са малки/ да ми светне лампата за маслото и след това веднага изгасна/ на друг автомобил/. Тъй като е необичайно, веднага проверих и се оказа, че щеката изобщо не се топи в масло. Въпреки това си намирала начин да осигурява налягане. Пребледнях, намерих някакво от най-близките масла и сипах, колкото да има. След това си проверих всякакви гарнитури дето ми омасляваха и се оправи, защото е капало по време на движение, когато не го виждам.

Идва да рече, че помпата така е направена, че трудно би останала без масло, дори на щеката да не показва нищо дори, а нивото на МАХ да се блъска в коляновия вал и да намалява от мощността също е трудно. ДА не забравяме, че тук опасението "избиване на семеринг" е майсторска интерпретация, защото налягане заради отдушника няма. По-скоро, ще се видят недобрите семеринги кои са/ от опит нищо не ми е избивало/. Затова МИН и МАХ са един добър ориентир и нищо повече от това.

Един мотоциклет здраво го бях предозирал с масло и вървеше по-трудно, но при него 150 грама бяха 20% от течността. Мощността е отивала да се блъска коляновия вал в маслото. / то 1 бутало/

Според мен автомобила може да работи добре както с много под , така и с много над тези две чертички. Факта, че при МАЗДА те са много близки една до друга сочи, че повече служи за водача да знае къде му ходи маслото при ранно диагностициране, защото при ОПЕЛ фронтера има 7см разлика между МИН и МАХ.

Не е страшно.

_________________
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 06 Яну 2017, 09:25 
Offline
фен
Аватар
2005 Mazda 3

Регистриран на: 30 Дек 2016, 22:02
Мнения: 420
Местоположение: zhe internetz
Няма значение разстоянието на щеката в см. Важно е на какво к-во масло отговаря м-у min и max. При тая Мазда беше 750мл, ако не се лъжа (в книжката пише), при някои коли - вкл. и други модели на Мазда - е 1л, може би при трети е повече/по-малко.
Интересно, че е при загрят двигател, обикновено се мери на студен. Ако някой има обяснение, и на мен ми е интересно.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 06 Яну 2017, 09:28 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 07 Май 2013, 19:42
Мнения: 1507
Местоположение: София
Измервайте си го както си знаете, само да е по един и същ начин всеки път.
Както отбеляза @atana, следете тенденцията, не е нужна прекалена точност. Ако трябваше да знаете точното ниво, щеше да е монтран точен уред. Щеката не е такъв. ;)

И да, причината е обемно разширение на маслото. Грубо казано, за повечето петролни флуиди е около 10% в диапазона 0->100*C.

_________________
Mazda6, I gen. restyle, 2260cc petrol, AT FWD, с пролетни джанти.
Човек се учи докато е прост!
Не пийте вода - рибите пикаят в нея!
RedBull дава крила, а гроздовата - 4х4!
Everything before the word 'but' is horseshit! (quote from GoT)
All'alba vincerò!


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 06 Яну 2017, 09:41 
Offline
фанатик
Аватар
2007 Toyota Prius

Регистриран на: 19 Мар 2013, 17:56
Мнения: 1651
Местоположение: Стара Загора
Така го меря и аз - карам малко и после чакам, колкото търпение имам, да се изтече...

_________________
ИзображениеИзображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 06 Яну 2017, 11:20 
Offline
маниак
Аватар
2004 Mazda 3

Регистриран на: 14 Мар 2015, 10:07
Мнения: 572
Местоположение: Варна
В началото много се бях стреснал с това масло, някои колеги може да се сетят за темата преди година и половина. :) Вече не го мисля толкова. Меря на студен двигател, ако е около средата съм спокоен. Ако е към минимума замервам и на загрят. Ако при загрят отново е към минимума или под средата доливам.

Между другото да се похваля, че откак минах на 5W40 (Castrol Magnatec) колата не пипа маслото. :) С 5W30 гореше малко над литър на 10 хил. км. Но понеже тогава сипах и кофти марка (маслото с бранда на бензиностанции Еко) не знам дали не е било и заради това донякъде.

Edit: За да не подведа някой с писаниците си за 5W40 да отбележа, че пак си гори. :) Може би малко по-малко от 5W30, но не е спряло. При мен е около литър на смяна така че засега не е толкова страшно.

_________________
Изображение


Последна промяна enen на 07 Апр 2017, 18:59, променена общо 1 път

Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 06 Яну 2017, 11:31 
Offline
фанатик
Аватар
2007 Mazda 6

Регистриран на: 03 Ное 2014, 13:09
Мнения: 2106
Местоположение: селянин в София
Аз си го меря на студена кола. На М6 и без това трудно се вижда на щеката нивото, камо ли като е горещо.
Логиката на Мазда според мен е следната. Не може да дадат на потребителя да измерва маслото винаги на изстинал двигател, защото тогава ако искаме веднага след преход да мерим нивото, трябва да спрем и да чакаме няколко часа.
Вместо това Мазда са сметнали, че 5-10 минути след като е угасен загрял двигател нивото ще е приблизително същото като на изстинал. Тоест разликата в повече от обемното разширение на маслото, ще се компенсира от това което не се е стекло още в картера.

П.С.
Това си е лично моя логика и нямам намерение да обвързвам някого с нея.

_________________
Глупостта не е предимство.
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.

... .. -.-. | - .-. .- -. ... .. - | --. .-.. --- .-. .. .- | -- ..- -. -.. ..
2007 Mazda 6 GY 2.0 with LPG


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 06 Яну 2017, 11:50 
Offline
фен

Регистриран на: 16 Сеп 2014, 20:34
Мнения: 148
аз се учудвам, че ви дава такава голяма разлика в нивото на студен и на загрял двигател. Аз принципно го меря така: прибирайки се, паркирам колата в гаража (или на друго място, където е равно, паркингите на хипермаркетите са идеални за мерене на масло :D ) и след около 15-20 минути меря, т.е. на все още топъл двигател, изчаквайки хубаво да се оттече в картера. 5 мин. след като е изключен мотора ми се вижда много кратък период, предпочитам да изчакам повече, още повече, че и половин час да се изчака маслото няма да изстине толкова бързо.
Обаче разликата в нивото на маслото на студен (разбирайте при нормална външна температура) и на топъл мотор е незначителна (Мазда 3 1,6i 16V). Все си ми седи 1-2 мм под максимума (+/- 1мм отклонение в зависимост от температурата), колкото знам че съм налял. Вярно, че и маслото както всяко друго вещество на тая планета при широки температурни колебания изменя в някакви граници своя обем. Но картера все пак е широк съд и колкото и да има такова изменение едва ли върху щеката ще има някакви супер големи отклонения.
На другата ми кола също разликата върху щеката при топъл мотор и студен мотор (не при -10 все пак) е супер минимална. При 2.0 двигателя, понеже събира повече масло, може да има и малко повече разлика, но чак такава от минимума да иде на максимума, нещо ми се вижда странно :shock:


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 06 Яну 2017, 14:56 
Offline
фен
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 07 Мар 2016, 21:59
Мнения: 107
Местоположение: София
Много странно наистина. До сега винаги съм си гледал на студен двигател и си доливам като е към минимума (харчи ми около 1.5 литра на 10 000). Вчера точно щях да доливам щото беше на минимуна, гледам тфа в книжката и то излезе на милиметри от максимума. Ще гледам да балансирам между двете явно :D


Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
2006 Mazda 3 2.0 GT (BRC SQ32)


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 06 Яну 2017, 15:08 
Offline
фен
Аватар
2005 Mazda 3

Регистриран на: 30 Дек 2016, 22:02
Мнения: 420
Местоположение: zhe internetz
gadnyara написа:
И да, причината е обемно разширение на маслото. Грубо казано, за повечето петролни флуиди е около 10% в диапазона 0->100*C.

Обемното разширение е ясно, но след работа пък маслото се разпределя из цялата система. Не ми се вярва за 5мин почивка да се оттече достатъчно. Така че по-скоро това е компромис между разширението и оттичането. Но това си е моя логика пък. Принципно наистина ако измерванията са при едни и същи условия, не би трябвало да има значение какви точно са тези условия.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 06 Яну 2017, 17:26 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 01 Май 2016, 15:54
Мнения: 409
Местоположение: Русе
Сега ме вкарахте в размисъл. Дали щеката ми е оригинална? Моята няма мин. и макс. , а три жълти пластмаси. И аз смятам, че долната част на средното жълто е минимума ,а горната -максимума.Търсих снимки но не намерих.( Мазда 3).


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 06 Яну 2017, 18:48 
Offline
фанатик
Аватар
2007 Toyota Prius

Регистриран на: 19 Мар 2013, 17:56
Мнения: 1651
Местоположение: Стара Загора
Чисто желязо е при мен с гравирани отметки...

_________________
ИзображениеИзображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 06 Яну 2017, 18:54 
Offline
фен

Регистриран на: 16 Сеп 2014, 20:34
Мнения: 148
небосвод написа:
Сега ме вкарахте в размисъл. Дали щеката ми е оригинална? Моята няма мин. и макс. , а три жълти пластмаси. И аз смятам, че долната част на средното жълто е минимума ,а горната -максимума.Търсих снимки но не намерих.( Мазда 3).

е ако кажеш поне какъв е двигателя и коя година е колата можем да помислим :)

Иначе на моята 3-ка (1.6i 105 hp) е изцяло метална тази част потопена в маслото. Има две дупчици, горната е Full, долната е за минимума, не помня какво пишеше под нея, сигурно Min. Между минимума и максимума не е гравирано. Но двигатели различни, щеки също :)


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 06 Яну 2017, 19:42 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 01 Май 2016, 15:54
Мнения: 409
Местоположение: Русе
:oops:
Мазда 3 2005г. , 1.6 дизел ,109 к.с.
:oops:
И да търся ли сега оригинална?! И от къде?


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 06 Яну 2017, 22:55 
Offline
любител

Регистриран на: 25 Мар 2016, 17:54
Мнения: 24
Местоположение: Троян
небосвод написа:
Сега ме вкарахте в размисъл. Дали щеката ми е оригинална? Моята няма мин. и макс. , а три жълти пластмаси. И аз смятам, че долната част на средното жълто е минимума ,а горната -максимума.Търсих снимки но не намерих.( Мазда 3).


И моята е като на колегата " небосвод" , а маслото е на 1-2 мм. под горната част на това " средно жълто" ( голямо описание :oops: ). Иначе маздата е с 1-ва регистрация 22.04.2006 г. , което вероятно значи, че е края на 2005 г.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 06 Яну 2017, 23:08 
Offline
фен
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 07 Мар 2016, 21:59
Мнения: 107
Местоположение: София
небосвод написа:
:oops:
Мазда 3 2005г. , 1.6 дизел ,109 к.с.
:oops:
И да търся ли сега оригинална?! И от къде?

Автоморги бол. Без проблем ще намериш там :)

_________________
2006 Mazda 3 2.0 GT (BRC SQ32)


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 07 Яну 2017, 17:59 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 01 Май 2016, 15:54
Мнения: 409
Местоположение: Русе
stoev_77 написа:
небосвод написа:
Сега ме вкарахте в размисъл. Дали щеката ми е оригинална? Моята няма мин. и макс. , а три жълти пластмаси. И аз смятам, че долната част на средното жълто е минимума ,а горната -максимума.Търсих снимки но не намерих.( Мазда 3).


И моята е като на колегата " небосвод" , а маслото е на 1-2 мм. под горната част на това " средно жълто" ( голямо описание :oops: ). Иначе маздата е с 1-ва регистрация 22.04.2006 г. , което вероятно значи, че е края на 2005 г.


Е , значи може би има и такива модели. :?: :?:


nikola0707 написа:
небосвод написа:
:oops:
Мазда 3 2005г. , 1.6 дизел ,109 к.с.
:oops:
И да търся ли сега оригинална?! И от къде?

Автоморги бол. Без проблем ще намериш там :)


В Русе няма тройки по моргите. Или поне нямаше лятото, като си търсих кука за теглене.
А и като се позамислих, колата си върви идеално, двигателят работи добре. ( Даже онзи ден ми направиха неумишлен комплимент. Бяхме с приятели в троянско и сутринта слязох да си подгрея колата преди тръгване. Идва приятелят ми и ми вика, че помислил че не мога да запаля - толкова тихо работел двигателя) А пък и сегашната щека явно ми дава представа за тенденцията на маслото , щом забелязах промяната в нивото. Май няма да търся.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 07 Яну 2017, 20:16 
Offline
любител

Регистриран на: 25 Мар 2016, 17:54
Мнения: 24
Местоположение: Троян
Да колега, явно нашите тройки са от " тези редки " модели :D
Ако друг път отскочите до нашия край, ще се радвам да се запознаем, ако имате време :)


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 07 Яну 2017, 21:58 
Offline
любител
2005 Mazda 3

Регистриран на: 17 Авг 2015, 18:25
Мнения: 54
Местоположение: България
небосвод написа:
Сега ме вкарахте в размисъл. Дали щеката ми е оригинална? Моята няма мин. и макс. , а три жълти пластмаси. И аз смятам, че долната част на средното жълто е минимума ,а горната -максимума.Търсих снимки но не намерих.( Мазда 3).

И моята щека е такава, споко :wink:


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 08 Яну 2017, 00:10 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 21 Юли 2014, 10:47
Мнения: 423
Местоположение: Пазарджик
stoev_77 написа:
Да колега, явно нашите тройки са от " тези редки " модели :D
Ако друг път отскочите до нашия край, ще се радвам да се запознаем, ако имате време :)

Аз имам още един японец и той е много рядък по моргите. Една кора под двигателя не мога да си намеря. Ако беше друга марка, ехеее , ама нека ми сега. Мъката

_________________
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 08 Яну 2017, 18:07 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 01 Май 2016, 15:54
Мнения: 409
Местоположение: Русе
pdjambov написа:
небосвод написа:
Сега ме вкарахте в размисъл. Дали щеката ми е оригинална? Моята няма мин. и макс. , а три жълти пластмаси. И аз смятам, че долната част на средното жълто е минимума ,а горната -максимума.Търсих снимки но не намерих.( Мазда 3).

И моята щека е такава, споко :wink:

Е , вече съм съвсем спокоен.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 08 Яну 2017, 19:52 
Offline
фанатик
Аватар
2007 Toyota Prius

Регистриран на: 19 Мар 2013, 17:56
Мнения: 1651
Местоположение: Стара Загора
Явно преди лифт-а са такива...

_________________
ИзображениеИзображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 08 Яну 2017, 20:47 
Offline
любител

Регистриран на: 25 Мар 2016, 17:54
Мнения: 24
Местоположение: Троян
WoLF написа:
Явно преди лифт-а са такива...

Моята принципно е фейслифт, но може и да съм в грешка :(


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 08 Яну 2017, 22:25 
Offline
фанатик
Аватар
2007 Toyota Prius

Регистриран на: 19 Мар 2013, 17:56
Мнения: 1651
Местоположение: Стара Загора
Важното е да мери маслото :D

_________________
ИзображениеИзображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 09 Яну 2017, 10:37 
Offline
любител

Регистриран на: 25 Мар 2016, 17:54
Мнения: 24
Местоположение: Троян
WoLF написа:
Важното е да мери маслото :D


Да, и да се чупят възможно най-рядко ( ако можеше въобще да не се чупят - ех мечти :D ) :D


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 07 Апр 2017, 18:39 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 01 Май 2016, 15:54
Мнения: 409
Местоположение: Русе
:oops: Колеги, сменях маслото. Обаче май са ми налели много.
Понеже щеката ми няма минимум и максимум, а в момента е почти в горния край на "горното жълто"?

Това дали е максимума или е над него?
И опасно ли е?

Мазда 3 1.6 дизел 2005г.( без дпф филтър)


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 07 Апр 2017, 18:46 
Offline
фен
Аватар
2005 Mazda 3

Регистриран на: 11 Юли 2009, 11:51
Мнения: 415
Местоположение: София
Как така щеката ти няма минимум и максимум???? Не е добре да караш с масло над максимума. Ако е в горната част на жълтото значи са наляли повече.

_________________
Mazda 3 1.6 Diesel, 2005


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 07 Апр 2017, 22:19 
Offline
фанатик
Аватар
2007 Toyota Prius

Регистриран на: 19 Мар 2013, 17:56
Мнения: 1651
Местоположение: Стара Загора
То прелива през щеката почти... Точи до максимума и после премери на няколко пъти как е нивото!

_________________
ИзображениеИзображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 07 Апр 2017, 22:31 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 01 Май 2016, 15:54
Мнения: 409
Местоположение: Русе
Но кое е максимума?
Преди като обсъждахме и установихме , че има тройки с щеки без обозначения. Даже в началото мислех , че може да не е оригинална щеката. На нея има жълта пластмаса, прецъкната на три части. Ясно , че средата е средата между мин. и макс. , но къде е макс. ? В началото на "горното жълто" или в края?


Върнете се в началото
  Профил    
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 74 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 7 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб