@Kaizera - ами сега ще ти отговоря, но предварително предупреждавам, че списъкът ще е дълъг.
Първо защо си купих мазда, 2008-2012 бахя ОК, разгледах форума и сякаш са преодолени проблемите с двигателите и ръждата преборена, викам си явно се движат в правилна посока. Излезе нов модел с изцяло нова визия която не споря хубава е, взех кола за тест драйв, понеже бензина ми беше голяма неизвестна, до 2013 бях само на дизели, покарах час-два и ми се стори Ок, а и до ден днешен мотора и скоростите са единственото кхм което нямам забележки. Както и да е платих колата и зачаках, в моя случай около 2 месеца понеже съм с връзки и ми показаха какво пътува към европа, та платих кола която е напът. Доде коата и започнах да откривам това онова което до сега ми е било налично но сега йоик..., ето някои констатации:
1. Коментираната липса на амортисьори на предния капак, самата щека е разположена точно над радиатора и лятото след дълъг преход, спиране на бензиностанция за наливане на течност за чистачки е малък празник, или трябва да чакам да се охлади изцяло...?
2. Огледалата ме се прибират при заключване, предната ми кола можеше, а и на жената от грозните VAG автомобили може...
3. Липсва комфорт модул на срклата , забравн отворен прозорец си остава отворен.
4. Липсва автоматично заключване след потегляне
5. Незнам при другите каке но аз карам с чистачки на авто и когато работят и угася колата си остават на средата на прозореца, като на москвич. Трябва да врътна на off врърката, да угася от бутона и после пак на ауто...
6. Вали предните чистачки работят, включвам на задна и задната чистачка не тръгва автоматично, преди сеат, жената караше клио3 което нямаше автоматични чистачки, но когато предните работят и включиш задна скорост, то задната тръгваше автоматично.
7. Заден капак, няма и не се предлага автоматочно отваряне или такова с бутон, еми опел астра от преди две години предлагат автоматично отваряне със сензор под задната броня.
Сега минаваме към интериора.
8. Незнам при вас как е, но при мен тапицерията на тавана при предния прозорец е като отрязана с макетно ножче, липсва каквото и да е обкантване.
9. Информационна система, пълно разочарование, до някъде оправена във фейса от 2015, но към днешна дата изостава от конкуренцията яко...незнам дали екрана е порастнал беше 7" от 2015-2017, сега по едни ревюта пишат че е 8. Другаде казват че си е същата, да ама конкуренцията слага 9 че и нагоре.
10. Липсва каквато и да е шумоизолация на жабката, както и ниши за закрепване на моливи например (на инсигнията ми беше с велур отвътре и имаше щипки и ниши)
11. Надявам се да е оправено сега, но при мен на вратата на шофьора свти нощем само копчето на шофьорското стъкло, останалите, както и това за огледалата, не.
12. Блокирането на задните стъкла блокира и това до шофьора, демек предна дясна врата, защо?
13. Липсва, а и не се предлага бленда против заслепяване за външните огледала..
14. Липсва цифрово показание на скоростта на трип компа.
15. Уплътненията на вратите не са плътно и изцяло залепени към рамката на вратата,а са на щипки през 10 см. Постоянно мажа уплътненията ми със силикон, за да не залепват, но въпреки всичко зимата съм имал моменти в които при отваряне на врат Виждам, как уплътнението се "дърпа". Със стареенето това са предпоставки за скъсване, а да не говорим че част от шума е и от това.
16. Липсва каквото и да е амбиентно осветление. И в инсигнията и в сеата на жена ми има някакви диоди във вратите които осветяват джобовете на вратите, а на жената има и във витрешното огледало, което осветява мястото между седалките. Незнам как го правят не не се вижда че има нещо докато не си мушнеш ръката там и въобще не е натрапчиво.
Оставям на страна другите екстри които конкуренцията предлага като елементарни неща, например безжично зарядно за телефон, в отделението за багаж между предните седалки, или пък глезотии като подгрев на дюзите на чистачките....
Та точно това внимание към детайла отличава малките от големите. Инак до ръбатия дизайн, ми то и Ламботата са ръбати, ама всеки въздиша по тях
